I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

får snuten jaga ungar som åker moppe utan hjälm?

Övrigt - Blandat

   

2006-05-16 19:53

får snuten jaga ungar som åker moppe utan hjälm?

Va påväg från apoteket nyss, går och pillar på min mobil när jag hör blåljus bakom mig. Mina instinkter säger: Helvete!Inte igen, men när jag tänkt i några sekunder så kom jag på att jag inte gjort nåt och tittar bakåt va det är om: Då ser jag snuten komma (på gångbanan, över en bro) så ser jag två typ 14-åriga brudar som kör moppe utan hjälm med snuten precis bakom sig, snuten är ju helt galen, tutar och ber dom stanna och kör helt vilt.


Men jag kastar mig av vägen för att rädda mig från att bli påkörd.
Men tyckte att det såg riktigt osäkert ut med två fjortisar som kanske inte har allt för bra körkunskaper bli jagade på det där sättet.
När jag tänkte efter lite tänkte jag fan ställa mig fram snutbilen och fråga vafan dom sysslar med, hade brudarna fått sladd, eller kört mot rött (man gör såna saker när man inte vill åka fast, och inte har tid att tänka klart) så hade ju vadsomhelst kunnat hända.

Överdriver inte polisen den där jävla moppe-grejen? varför göra det till en jävla biljakt där folks liv står på spel liksom?
Och främst, får dom ens jaga mopeder när föraren inte har hjälm?
Jag minns när vi var barn och snackade om att bli jagade, då sas det ofta: Släng bara av dig hjälmen bre så får dom inte jaga dig