I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur blir jag av med myrorna??

Övrigt - Blandat

   

2006-05-12 10:51

Hur blir jag av med myrorna??

Mitt golv kryllar av myror!
Bor i en etta med trägolv, ingen parkettshizznit utan riktiga plankor. De små asen ligger och trycker nere i springorna när jag städar, annars är de ute och samlar mat som jag tappat. Jag försöker hålla rent och inte söla med maten i tron om att de ska svälta ihjäl, men inget verkar hjälpa. Klart det blir mindre myror när jag dammsuger, men jag har fortfarande inte kommit och själva mother ant, och snart är de tillbaka igen.
Idag är jag ledig från jobbet och har gett mig fan-i-helvete på att bli av med snyltarna. Jag har lagt alla möbler i en hög trapphuset och har dammsugit upp damråttorna, så "the battlefield" är öppet och okuperat.

...och det är nu jag behöver er hjälp. Hur ska jag utrota varenda myra på en dag? Jag har gott om starksprit hemma, men samtidigt är jag rädd om både den och mitt golv. Jag har inte lust att elda i lägenheten. Men, brainstorma och ge mig era bästa råd. Mirakelmedel, Hushpuppies, muzak, sneakers, elektricitet, kemikalier, whaeffa! I krig och kärlek är som känt allt tillåtet..

Tuna? Tuna is worth NOTHING!