I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att jobba som sopgubbe eller asfaltsläggare.

Övrigt - Blandat

2006-05-08 22:15

Att jobba som sopgubbe eller asfaltsläggare.

Hej.

Jag har för mig att jag sett nån här på whoa skriva att han jobbar som sopåkare. Är intresserad av hur man får jobb som det. Är lastbilskörkort ett krav för alla? Andra kvalifikationer som eftersökes?
Om du jobbar/har jobbat eller har koll vore det skitbra om du kunde berätta lite.

Sen är jag sen länge sjukt intresserad av att jobba som asfaltsläggare(eller vad det heter). Jag har förut antagit att man var tvungen att ha gått anläggningsutbildning eller liknande för att ha en chans, men nu har jag nyligen hört att det man tydligen kan få jobb som det utan att ha sådan utbildning, samma som ovan? Nån som har koll?

Tack på förhand!

Tiocfaidh ár lá!
Uh Ah! Victoria popular!

2006-05-08 22:18
Fronteur Hör du nåt om asfaltsläggare så säg gärna till..skicka ett PM! :)

2006-05-08 22:19
alla sånadär jobb kräver feta utbildningar nuförtiden.

man kan fan inte ens gå till sjöss utan en 2 års utbildning.
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2006-05-08 22:22
maud F0

Haha på dig själv. Vad är grejjen med din attityd? Jag är intresserad av dom jobb jag kan få, har hört att sopåkare är relativt välbetalt, och det skadar ju aldrig.
Tiocfaidh ár lá!
Uh Ah! Victoria popular!

2006-05-08 22:26
murare har ju sjuka tillägg på lönen.. har du tur kan du få typ upp till 4xtimlönen...
jag vill också lägg asfalt. PMa mig också!

2006-05-08 22:28
jag vill klippa gräs i en sån där "bil" man åker runt i. Hur får man sånt jobb?
JMD, Jag Måste Dansa!

2006-05-08 22:37
Jag har jobbat som sopgubbe under 3-4 sommarlov. Sen fick jag vidare jobb efter skolan och jobbade kontinuerligt under typ 7 månader.. Vad vill du veta? :)