I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-05-07 23:31

Pollen..

Kan inte ha linserna i, känner för att dra ut ögonen o skrapa dem mot marken, näsan går inte att få stopp på och bäst av allt så börjar min astma kicka igång på allvar...

Kan inte andas, kan inte se, vad fan kan jag göra ?

Just nu tar jag:

*Kestin
*Livostin
*Nasonex
*Ventoline

Och INGENTING blir bättre..
Vad kan jag göra ?
Vilka mediciner funkar för dig ?

Orkar inte..

I DIG !!!!

2006-05-07 23:56
Försök att inte vädra så mycket. Håll kläder rena och dusha innan du går och lägger dig. Sen brukar det ta en dag eller så innan man kommer tillbaka på fötter efter den första knocken (fick den igår!)

Om du inte kan andas bör du nog kolla om du har fått astmatiska besvär i samband med pollen. Gör det innan du måste dra till sjukan.

En våt handduk mot pannan brukar lindra lite ibland. Och självklart försök att inte gå ut så mycket när det är som värst (fett trist jag vet, men ibland går det bara inte).
America: where a poor black boy can grow up to become a rich white woman. Michael Jackson

2006-05-07 23:57
Eller alltså ventilaiton är bra. Öppna dörrar och fönster är inte det.
America: where a poor black boy can grow up to become a rich white woman. Michael Jackson

2006-05-08 00:00
Okej, tack..
Ska testa det där med handduken.

Fett jobbigt..
I DIG !!!!

2006-05-08 00:01
dem receptfria medicinerna funkar inte alls på mig, testa receptbelagt

2006-05-08 00:03
jag har haft mina fönster vid öppna, så dumt...

jag fick panik igår, satte på duschen.. sprutade kalt vatten rakt i ögonen, inte världens smartaste men fan va skönt de va..Kliar överallt och kan inte andas..
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?

2006-05-08 00:06
Hur länge kommer vi må såhär underbart folks ?
I DIG !!!!

2006-05-08 00:12
idag var det värst. kunde knappt andas, ögonen rann som vattenkranar, näsan också. blää. äter clarityn tabletter, hjälper inte när det är som värst iaf.
"..No more speed I'm almost there! "<br>

2006-05-08 00:14
samma här fan, jag fick feber idag o jag hostar som en apa?

Näsan rinner o halsont, e de pollen lr?

Hostar ni?
Im not an idiot...<br> An idiot is a 44th floor window washer who steps back to admire his work....!

2006-05-08 00:14
Krisar det sig riktigt mycket finns det ju typ kortisontabletter som man kan få utskrivna. Fick de förra sommaren och det fungerade faktiskt rätt bra. Men det får man typ bara om det är riktigt allvarligt. Sen får man typ bara äta det under en rätt så kort tid för tabletterna är så starka.

Annars tycker jag du ska, som de andra säger, satsa på receptbelagd medicin.

Moderator

2006-05-08 00:15
mina ögonlock har blivit helt jälva uppsvällda. tar ingenting det har aldrig hjälpt förr lika bra att rida ut vågen även om jag verklgien ser helt jävlig ut får ha solglasögon alltid...
morsan vill till doktorn. tror nog det blir bäst egentligen. får se hur det är imorgon. ett regnväder hade löst det...
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2006-05-08 00:17
jag har vart pollen och gråbo alergiker sen jag var 6-7 bast.. har hållt mej till Clarityn, finns på apoteket.. funkar bra för mej.
fuck all you haters!

2006-05-08 00:17
SeMkO: Hostar gör jag med men det kan ju bero på annat också.

Jo regn skulle va skönt. :)

2006-05-08 00:18
var försiktig med vad du önskar dej, det kan slå in;)
fuck all you haters!

2006-05-08 00:21
Apropå Kortison, någon som har testat Kortisonsprutorna ?
Isåfall, funkar det ?
Har hört att det är rätt jobbiga biverkningar, iom att det innehåller hormoner (?)..

Skönast är när man vaknar på morgonen och inte kan öppna ögonen utan att dra loss ögonlocken med fingrarna..

Näsan kan jag leva med, känns rätt ofräscht att gräva med papper i näsan på tuben, men ögonen vill jag bara mala ner i en mixer.

Ja, regn..
Vi får alla samlas och dansa regndans. ;)
I DIG !!!!

2006-05-08 00:22
Btw, så hostar jag med, fast det är nog mest pga rökning.
I DIG !!!!

2006-05-08 00:32
SeMkO

Feber och hosta är inte allergi.

2006-05-08 00:36
addictive

Rökning är inte bra för allergi. Har du astmatiska besvär och röker så är det nog inte mycket som hjälper förutom att sluta röka.

2006-05-08 00:48
Men rätt jobbigt.
I DIG !!!!

2006-05-08 01:00
fan vad kul! eller d e ju ett helvete .. men d e kul o läsa att man inte e ensam med den här skiten... det har varit några jobbiga dagar kan ja säga .. har fan inte ens hunnit köpa tabletter ... ska nog fixa en spruta hos docktorn som ja gjorde för några år sedan har för mig det funkade fint..

2006-05-08 01:15
fan.

tycker verkligen synd om er folks
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-08 10:54
kul o läsa i aftonbladet att de skulle komma en pollen-chock för alla allergiker.. fun stuff.. hoppas på regn nu bara.. river snart ut mig ögonen..

Jag är rätt smart också, fick för att åka hem igår, hem till mamma i byn mitt i skånes björk-rike.. smart girl!
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?

2006-05-08 11:01
jag har aldrig haft besvär förr förutom en gång när jag gick under ett träd med fett med blom, då fick jag ett lätt anfall

men häromdagen fick jag ett nytt anfall med ett jävla kli och smärta i ögonen + rinn och nys i näsan, fick även utslag på halsen som små blåsor när jag hade kliat sönder mig

någon som känner igen sig, är detta pollen allergi lr?!

testade nämligen en ny parfym som jag hade fått som små provflaskor på stan, kanske kan vart det, men vill ej testa igen

dock har jag ej fått symptom igen ute
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Moderator

2006-05-08 11:06
allergi.nu

rätt säker på att det är vad jag har. suttit i telefonköer hela förmiddagen och dem har tyckt att jag ska ta antihistamin vilket i pricnip aldrig haft någon annan effekt på mig än att jag blir skittrött. ska sticka till apoteket och kolla vad dem säger nu. förhoppningsvis ber dem väl mig gå till vårdcentralen brevid. det är mycket svårare att avfärda någon på riktigt än i en telefonkö iallafall.

update kommer hehe.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2006-05-08 14:07
jag har aldrig haft allergi kanske bara lite knappt märkbart. men i år är jag helt kloggad me snor o kliande ögon! = (

2006-05-08 14:18
jag säger bara det, kortisonsprutan..jag tog den förra året och efter 3-4 dagar gick allt över..ska ta den nu på onsdag igen.

Moderator

2006-05-08 14:21
jag har varit på "skaffa" kortison mission nyss det gick inte. då imorse sist när jag skrev så fick jag köpa några jälva ögondroppar kunde lika gärna hällt lite saltvatten i ögat känner inte speciellt mycket mer effekt än så. jag köper inga jälva antihistaminer "dem ska funka" fuck jag är väl nonresponder eller nått dem har aldrig hjälpt nämnvärt. när jag ringde runt i morse fick jag tipset typ "börja med antihistaminer för tre veckor sen hejdå" får väl gå ner till akuten och överdriva aset av mig för att få nått som hjälper.

2006-05-08 14:46
btw, hur farligt är det att använda linser när man har allergin ?
I DIG !!!!

2006-05-08 15:06
För att få recept måste ni klämma till med att ni har provat med Alla Apotekets receptfria läkemedel, annars skickar dom er bara dit.
Be om Attarax eller Lergigan, en väldigt stark Antihistamin som man behöver recept för att få, hjälper nog garanterat mer än dom receptfria.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2006-05-08 15:41
Jävlar vilken tur jag har då, alla receptfria funkar skitbra för mig...

2006-05-08 15:43
Clarityn funkar lite tycker jag!
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!

2006-05-08 15:58
Fy fan idag var den värsta pollen dagen sen jag va 11 eller nått.. heeelt galet sitter nu med två proppar i näsan för att den inte ska rinna så förjävligt..

man längtar efter våren och när den väl kommer hatar man den mer än någonsin hehe.

aja ska testa sån där skum nässpray imorron + de vanliga medecinerna rapport kommer efter det :
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2006-05-08 16:09

Ohh skönt att man inte är ensam! Kan fan inte gå ut, måste ha stängda fönster för att inte nysa stup i kvarten, minns inte ens hur d känns att INTE va förkyld konstant.

Har allergi mediciner från apoteket, men de hjälper fan inget....har vart hos läkarn men hon sa att d inte fanns starkare grejjer, måste ha ljugit eller ngt ju... ILLA!

får se om man måste ta en sådan där spruta ändå...

Ngn som vet om d hjälper att ta den nu?
Hört att man måste ta den god tid innan själva blomningen börjat?

Take care now! Bye bye then!

2006-05-08 20:04
Jag har tagit sprutan jag käkar clarityn+ tavegyl, jag har ögondroppar o fucking nässpray men ingenting hjälper. Jag skiter i o vädra o jag duschar så fort jag kommer innanför dörren. Jag skulle vilja tvätta ogön o näsa i klorin så dom torkade ut!!!!

Om någon har ett tips som kanske skulle kunna funka på något jävla sätt skulle jag uppskatta d med mitt liv!!!
Ät mig

2006-05-08 20:25
Gå till farbror doktor!
Tokyo Madness!

2006-05-08 21:47
har använt zyrlex och clarityn, just nu clarityn... som inte hjälper ett smack (inte idag i alla fall). idag var nog den värsta dagen hittills, gick på stan och näsan var i princip som två kranar (mycket fräscht). ögonen kliar, huvudet dunkar.

men är det inte så att det finns en möjlighet att ens pollenallergi försvinner om man har haft den sedan man väldigt liten? eller är det något bara vissa tursamma individer får uppleva? T_T
kichi

2006-05-08 22:02
Har alla som har nån typ av pollenallergi fått sina sympton redan eller är det nån annan typ av pollen som kommer snart? jag har haft allergi i kanske 3-4 år... men i år har jag inget alls? Har jag blivit botad eller vad handlar det om...
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL
http://www.twitter.com/djcrona
http://www.facebook.com/djcrona

2006-05-08 22:31
jag säger bara clarityn!:]
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-08 22:47
jag ska nog till vårdcentralen nån dag och försöka få nåt skit utskrivet. men läkarna där brukar va rätt dåliga med att hjälpa. idag har jag tagit 3 clarityn tabletter & 1 clarityn som man dricker.

2006-05-08 23:14
alltså det var många år sedan jag kände så starkt som jag gör just nu, men jag hörde att björken kanske skulle vara spec stark i år och den blommar ju typ nu..
Macaulay Culkin gots the hung ups for crack

2006-05-08 23:19
Jag tycker faktiskt synd om er :(
work some magic

2006-05-08 23:21
receptfria är ju värdelösa.. och för att få på recept är det ju bara ringa sin läkare? men kan säga att dom värsta dagarna, som nu, hjälper ingenting alls för mig.. ska försöka styra spruta tills nästa år. angående nässpray så har jag ett pullver man ska dra in i näsan, liknande inhalatorer eller vad det heter, som funkar grymt mkt bättre för mig. nu går det iaf att andas genom näsan hyfsat bra.

2006-05-08 23:24
de kliar av pollen i ögonen och inte nog med de så har ja fått ögoninflamation :@
 Greenline/Uffline

2006-05-10 13:14
Att ögonen har fått taggar och att kranen står vidöppen skulle inte vara några problem att leva med om det inte vore för att solen sken och det var så fint väder ute!
Man blir tokig! Jag vill äta min lunch ute, öppna fönstret, spela fotboll, gå ut med hunden, käka glass i solen, ligga i gräset... Att vara inne är fan den värsta plågan.
Producent

2006-05-10 13:29
fan mornarna är verkligen jättejobbiga..
eller.. i princip hela dagarna är det :(
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se
Producent

2006-05-10 14:07
Första dagarna är fuckat, har varit ett helvette för mig, har inte hafft öppet några fönster, sköljer av skallen när ja vart ute, har bytt t-shirt desutom när ja vart ute, och det viktigaste såklart, ta tabletterna i rätt tid, har desutom tagit 2, men nu behöver jag bara en så du får stå ut helt enkelt i några dagar sålänge du tar tabletterna, kroppen behöver vänja sig vid antihistaminen ...
Since 1984
@realgizlee // twitter

2006-05-10 20:30
hahaha...förlåt så hemskt mkt att jag skrattar men det lät så jävla kul....jag tycker synd om dig... =)
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!

2006-05-10 20:38
Det där med pollen allergi är ej kul asså. min farsa har de han fick åka in till akuten, han fixk typ 10 oliak medicner som han sak ta (jag skojajr inte)
jag är glad att jag inte har någon allergi

2006-05-10 20:42
hörde att det inte har vart mer pollen i luften nu är var det var 93.
"nej inte sthlm shoo utan shoo som i stick fågeljävel"

2006-05-12 14:39
afromonshora F19

sen när blev du pollenallergiker, wannabe!
R.I.P. Big Moe
Producent

2006-05-12 14:49
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se