lapp i uppgången till grannar?
jag ska ha fest på lördag när jag fyller 21 och tänkte, för att undvika klagomål från grannar, sätta upp en lapp i svalen där jag liksom förvarnar osv, men jag har aldrig satt upp en sådan innan, vad sjutton ska jag skriva för att låta trevlig och normal? =) Inga dumma saker nu, jag vill bo kvar gärna =)
(nä du, hiphopkultur går för högkonjunktur) vad är en droppe blod där borta där vår olja läcker?
skriv typ en lapp i hissen, förklara att du fylle 21 och att du hoppas att dem kan ha överseende me så ljud och om dom störsig på någe we de bara att komma upp å säja till så lugnar n ner er,
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
bättre att gå runt och tala om det tycker jag. verkar trevligare då.. tala om ungefär hur länge du kommer hålla på, och att du städar trapphuset ifall det blir skitigt. säg också att du kommer försöka hålla det på en "bra" nivå och att det inte kommer minderåriga dit. =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lapp i hissen ftw! Förklara vad som händer och vad som gäller, önska även en trevlig kväll och om dom har klagomål be dom komma till dig och prata istället för att ringa dit polisen som enbart kommer förstöra det hela.
Tokyo Madness!
Producent
2006-04-27 17:09
nu vet inte jag om du bort i ett stort hyreshus men e det relativt litet så e det ju bara knacka dörr o förklara hur läget ligger till.....Gjorde vi förr när vi skulle ha fest...gick hur bra som helst va det nå problem så kom dom till oss först
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Normalt sett brukar det ju finnas en anslagstavla för just sånt här i trappuppgången. Som sagt tidigare i tråden, bara förklara att du ska ha födelsedagsfest det specifika datumet med start vid den tiden och att de gärna får titta förbi om de undrar över något.
Look with your own eyes - See with your own mind
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"
haha ikea va nice
Du är ett lat stycke mat!
Toastare
2006-04-30 12:35
"svalen"...det heter trappuppgång/trapphus... när jag flyttade till gbg undrade jag varför folk snackade om sina skafferi (svalen) ...
Jag skyller allt på Emma!
Varför ska man förvarna? På födelsedagar äter man ju tårta och har kafferep? Eventuellt hela havet stormar, men mina grannar har aldrig klagat på det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare
2006-04-30 12:42
du glömde fiskedamm...
Toastare
2006-04-30 12:42
Åfan, just ja.... Ska fira svenska kugens födelsedag idag, flaggan är redan i topp och kaffet kokar.
skicka in en lapp i deras brevlådor ellelr va de heter
hahahaha... fan va cleana svar det fanns :D
skriv en lapp och häng upp en påse med oanvända öronproppar
L'âge d'or était l'âge où l'or ne régnait pas
Haha älska ikea! Hallå fula grannar vi ska ha en gala! Det kommer bli trolltrummor =D
Jag har ingen forumsignatur.
Toastare
2006-04-30 13:14
testie jag har dukat upp med 7 sorters kakor...kokkaffet står på spisen. Har knypplat en ny duk som jag har på tv'n där fotot på kungafamiljen står. Gemytligt! ska sätta upp en lapp i trappuppgången att alla är välkommna att titta in på en kopp kaffe...besök är ju alltid trevligt. Speciellt så här på kungens bemärkelsedag!
Synd att jag inte bodde i gbg! Jag hade kommigt med blommor och extra tårta :)
I min uppgång brukar alltid grannarna börja med en fin. "ja kära grannar, imorgon när det närmarsig solnedgång tänkte vi "namn" på övrevåningen ha lite festligt sällskap ocd god mat och musik . Ni är alla hjärtligtvälkommna, om musiken blir för hög så får ni självklart komma och säga till oss så sänker vi den ." Det som jag blir mest irriterad utav är att dom skriver att "vi" andra grannar är välkommna.. Det är bara bullshit så säger dom bara för att det ska låta fint.. En gång ska jag komma dit och sätta mig vid deras bord och börja äta och dricka. Vad fan ska dom säga?
Skriv att istället för att komma och klaga så kom i ta en sup.
Bullar o mjölk är fan det bästa som finns.
"kära grannar. nu har det lämpats så att danvikens bastuklubb ska ha årsmöte hos mig på fredag kväll. som ni kanske förstår så kan det eventuellt bli en högljud tillställning med många brunstvrål, stön och andra smaskiga ljudeffekter, men istället för att klaga på ljudvolymen kan ni väl titta in och vara med i festligehterna så slipper vill dålig grannsämja även i fortsättningen. mvh/ sadobögen på trean"
http://www.kommandot.se/wp/
"haj grannar! jag skall ha fest den 21 och i och med detta kan hög ljudvolym av musik förekomma, om ni störs av detta är det bara att komma ner och säga till. Ha en bra dag!" Kalle på 2an typ
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
gratulerar till din 21årsdag... jag hoppas den blir så pass värd som du är värd att få den.
allt beror ju på hur stort huset är....är det litet funkar det ju med att slänga in en lapp i varje grannes brevlåda. Annars sätt upp en lapp i hissen eller nere i trapphuset....och ta reda på om dina grannar är 85-åriga agda eller kalle 18 år om du inte redan vet det. Det kan ju göra stor skillnad
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!