GI-öl
Nu när valborg närmar sig med stormsteg och det är dax att backa upp med bira så tänkte jag höra om någon har smakat Pripps pure(engelska för ren). Tänkte höra om den är drickvänlig eller smakar piss? Tack på förhand! /Törstig med fettkomplex.
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
haha det är ju själva charmen med öl att få en liten ölmage ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ölmage är respekt, men jag vill inte ha det! :)
Shit.. ölmage är ju det sista man vill ha. Passar bara truckers arbetslösa.
Graffare
2006-04-23 19:02
eeeh, köp vodka inget mesigt ölande...
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Jag testade den i förrgår... Den är urusel... "50% mindre kolhydrater..." Borde skriva "100% mindre smak" också... Man tar en klunk, känner en vag smak av utspädd lättöl, väntar på eftersmaken... som aldrig kommer... Helt klart den tråkigaste ölen jag någonsin druckit... Jättebra för de som inte tycker om öl men ändå måste dricka det av nån skum anledning... Köp den för allt i världen inte!
"Om ison och fille är 2pac så är mange (schmidt) lite mer snoop." -verbose- P21
En kompis till mig var på Pripps (eller annat svensk bryggeri, kommer inte riktigt ihåg) för att göra smaktest GI-öl. Sex stora fotbollskillar liksom. När de visste vilken öl de drack tyckte alla om den vanliga starkölen. När det fick göra blindtest prickade fem av sex in GI-ölen som godast. =)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Jag var med och valde ut ölen! Eller ja.. jag var med i en testgrupp för ett tag sen iaf.. där vi fick smaka olika öl, bedöma vilken burk som var snyggast och rent allmänt kring kolhydrater/öl osv. Har inte sett den i affärerna dock.. Får checka in den :) (För att tillägga så var alla vi, 10 män mellan 20 och 30, väldigt anti till själva konceptet och allting.. men i blindtestet tyckte de flesta att denna var godare än den vanliga Pripps.. säger inte så mycket iofs ;)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Kontrast vafan. jag kommer ihåg fel. trodde inte ens det var du som gjort testet =) Så går det med saker man får höra när man dricker öl samtidigt ;)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
GI öl???? Herregud.. folk är som tokiga.. jag tycker det är ungefär lika hälsosamt som att käka GI chips eller GI godis.. dvs rent skit.. Öl är öl. det är inte nyttigt.! Och GI är rent skitsnack.. ät vettigt och varierat. Och när du super så drick de du tycker om, det finns knappast någon nyttig variant.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha vadå? Berättade jag det för dig eller? Tokigt :)
Smaken är som sagt inte direkt sämre... det är attityden hos köparen.
gi-öl är en förädare mot den mänsliga rasen
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
eeeh, köp vodka inget mesigt ölande...
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71
Grov Idioti , sen om man ska va matcho så är det mycket mesigare att vodka istället för bärsa, om man bara dricker vodka visar man bara att man inte klarar dricka mycket öl.
Köp ditt avlagsbrev och lev rövare deluxe.
den är ok, som många säger finns det mer smakrika öl. men om man mest är ute efter en valborgsfylla med så få kalorier som möjligt, varför itne.
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"
för att klargöra... när kroppen förbränner alkohol utvinns ca 30 kJ/gram alkohol, att jämföra med 17 kJ/gram kolhydrat och protein, och 39 kJ/gram fett. när kroppen bearbetar alkoholen avtar förbränningen av socker, aminosyror och fettsyror. den förbränningen som i normala fall skulle bildat energi vid cellandningen ombildas istället till fett, som bl.a. lagras i levern. det är detta fett som förstör levern och orsakar den s.k. skrumplevern. så vill du hålla dig smal och fresh som fan så håll dig borta från alkoholen helt istället för att gå på ljuget om GI.
http://www.kommandot.se/wp/
hahaha! så det finns en anldening till att ölen är gjord så att den smakar bäst väl kyld
Nu vill jag bara klargöra att öl är något av det bästa jag vet. Men som (kanske) bekant så avtar ju smaksensationerna efter en-två öl. Så när det skall drickas mängder spelar smaken ingen större roll. Så varför inte köra en lättare variant? Pure-ölet dricks naturligtvis efter ettpar Guiness eller en Chimay eller något annat fint! Är den drickbar bör man ju testa.
orka ens bry sig om pripps - blågul skall det vara.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
dr boobfunk att oxidera alkohol kräver ingen energi, det är faktiskt då som energin utvinns. alkohol har mycket högre entalpi än slutprodukten etansyra. nackdelen när du krökar är att dina cellers energidepåer, ATP, förbränns i en grym takt. kruxet är ju bara att det som ger cellen dess ATP är just de kolhydrater, fetter och proteiner som slutar att bearbetas i kroppen. du har kroppen fylld med fett, men ingen möjlighet till att fröbränna den förrens du nyktrar till
broed_ : Blågul är den äckligaste häxbrygden som säljs ju. Smakar ju bara luktar limm och smakar för täskigt.
Redaktionen
2006-04-25 15:01
fjii F19 Att GI funkar för dig handlar mer om att du genom den metoden äter nyttigare mat, med mindre socker. Men själva GI tabellerna eller liknande är HELT och Hållet oanvändbara. Ät nyttigt (mindre färdigprodukter) och i lagom mängd så mår du lika bra som du gör nu.
nej GI tabeller är i princip oanvändbara. Socker har ju ett GI på typ 80, så det är ju relativt lågt. Så bmi säger inte hur mycket socker det är i en maträtt.
Fisherman P21 Fisherman P21 Fisherman P21 Fisherman P21 Fisherman P21 !! =) ja hitttade ett GI öl på coop konsum här på ekerö igår! hade 50% mindre kalorier, o 28% mindre av nått annat =) den smakade helt ok, men finns såvitt javet endast som 3,5%
spendrups BRIGHT hette den
du blir i regel mer bakis av pripps så skippa't
fjii F19 Visst är det så.. Men hur mycket fett det är i en maträtt och hur mycket protein det är i en maträtt spelar också en stor roll hur högt GIt blir för en maträtt. Därför är det väldigt svårt att mäta hur högt insulinpåsvar en måltid får genom att räkna enligt dom tabellerna. Eftersom du väl inte äter dina måltider endast bestående av kolhydrater.? Det är sockret och kolhydraterna som är den stora fällan för mig, äter jag något som påverkar blodsockret för mycket och därmed triggar suget så åker jag dit. Med VV är det ju fettet man ska akta sig mot, det vita mjölet t ex är fortfarande tillåtet. Undvik socker och "mjöliga" produkter då.? ät mer grova och "Naturliga" produkter Och den viktminskningsmetod som funkar på dig är ju den som funkar på alla, äta mindre energi än vad man gör av med. Vare sig det är av livsmedel med högt eller lågt gi. Och om du har problem med att ditt blodsocker åker bergodalbana så kan du bara undvika socker o mjöl och sånt, ät mycket "råa" "naturliga" saker. Sen skadar det ju inte att träna. GI säger inte hur mycket socker det är i en maträtt, Jag skrev nått liknande i mitt förra inlägg, men råkade skriva bmi, idiot som jag e, det ska såklart stå GI. =)
Vad står GI för egentligen?
At the gates of Eternity...
Gör som jag...Jag har typ slutat äta bara för att jag ska kunna dricka mina Stockholms Festival 7,2:or! Förövrigt den som sa vodka har inte koll, det är värre för tjockiskomplexet som jag också lider av...
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"
BC99 P22 glykemisktindex
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"
Mmm, för det är ju kolhydraterna som är det mest onyttiga i öl. För övrigt innehåller ju alkoholen i sig en hel del kolhydrater, så alkoholfri öl borde vara bättre ur båda hälsoaspekterna. //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Brodpinnen P21 själva GI tabellerna eller liknande är HELT och Hållet oanvändbara. sen skrev han: Undvik socker och "mjöliga" produkter då.? ät mer grova (...) produkter Och.?? vad är det du vill få fram.??
ekerö: ja jag har oxå sett den. Bra om den är drickbar. Har nu testat Pripps pure och jag kan säga att den inte var specielt god. Men om den skall drickas i mängder funkar den finfint.
Det Lynguistic P20 stämmer :) At veta GI på produkter är meningslöst. GI på den totalla måltiden går ändå inte att räkna ut. Det är gäller bara att äta näringrikt och sunt. GI är bara ett komplicerat sätt att berätta för folk att man ska äta grovt bröd och näringsrikt. Om folk går ner i vikt med GI metoden så beror det som sagt på att man hamnar på energiunderskott. Det finns inga "metoder" att gå ner i vikt det gäller bara att göra av med mer energi än man stoppar i sig.
Forumssignatur...<br>
fjii F19 : så länge du går ner i vikt och mår bättre är det ju bra iaf :) om det är det du vill.... Ooo bara du inte köper chips o snickers i stället för potatis, eller sötar med fruktsocker så är väl ok med ;)
Forumssignatur...<br>
fjii F19 GI-tabellerna ser jag mest som en vägledning, t ex när man handlar, är äpplen bättre än banan, vilket ris är bäst, vad ska jag ha i maten som GI-sänkare osv. Det är just detta som är ett dumt tänkande enligt mig, både banan och äpple innehåller så lite energi så det är inte ens värt att kolla i tabellerna. Så om du tar en banan eller ett äpple kommer inte göra någon som helst skillnad. Och dessutom så är ju fruktsocker väldigt väldigt onyttigt, trots att det har lågt GI. Så det är ju faktiskt inte så att saker med lågt GI nödvändigtvis är "nyttiga".
palla inte föra en ny tråd uppar denna istället :) har de kommit nått annat gi öl än pripps pure på bolaget än?=)