I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Blonda slingor?

Övrigt - Blandat

2006-04-18 14:21

Blonda slingor?

Jo jag planerar på att blondera mitt hår så att jag har nåt att skylla min dumhet på :/
iallfall, jag e rätt ljus-brun hårig, vet nån om det blir bra, med blonda slingor, eller om det blir för gult??
Tack för svar, och jag vill inte höra några dumma blondin skämt :)

2006-04-18 14:28
synd..
Som man bäddar får man ligga ;) Glöm aldrig det!

2006-04-18 14:32
Ask Azziz! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-18 14:38
vem e azziz?

2006-04-18 14:39
Azziz e hon som har hand om hårfrågor på whoa typ :P
"I varje virrig flicka bor en håmåsäxuäll muminpåjke" - Måns

2006-04-18 14:40
Och vet du varför blondinskämt är så korta?

För att brunetter också ska fatta dom
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-18 14:44
Queer-Bitches P15
haha sorry,var inte meningen att jag skulle dra ett skämt,kunde bara inte låta bli.

jag tror att det skulle funka med ditt hår om du är riktigt ljusbrunhårig. men när jag skulle få mitt hår ljusare, (jag var då jättemörkbrun), så blev mitt hår orange!
Så till er som vill bli blonda igen efter att ha färgat håret mörkbrunt: Ni får problem.

2006-04-18 14:46
FlygPungEkkore F16 Mitt hår är ... rätt så ljusbrunt. Tror du slingorna blir oranga? :/ Eller i värsta fall helt gula!

2006-04-18 14:50
Queer-Bitches

Langa bild så kan man avgöra.
har du även röda pigment i håret så blir det orange.
så du borde gå på en färganalys -innan- du färgar.

then again... ask Azziz. :P
Producent

2006-04-18 14:55
känns ganska så 2004.. men ah! det funkar väl bra!
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2006-04-18 14:55
Jag är så jävla dålig på sånt där eftersom jag har misslyckats själv..
Det bästa tipset är att gå till frissan och fråga hur du ska gå tillväga eller kanske tillochmed låta dom färga det där.

2006-04-18 14:58
La_Latina jag tror jag har några bilder, fast dom e typ ett halvår gamla kanske, och dom är tagna med webcam, så kvaliteten e skit. Får väl ge er länk om jag hittar dom... :)

2006-04-18 15:02
Nepp, inga bilder kvar :( Ska fråga om någon polare har bild på mej ................

2006-04-18 15:07
flygpungekorre jo men tänk om det blir helt cp :) Kan jag bara färga om det brunt ?

2006-04-18 15:09
gör det hos en bra frisör bara så kommer det bli bra... gör det INTE hemma, då är risken stor att du får så där morotsfärgade slingor..uuuuh
...looking more like 5 cent

2006-04-18 15:10
Queer-Bitches P15
Ja om det blir helt fucked up är det bara att färga tillbaks till din ursprungliga färg.

2006-04-18 15:27
Jag håller just på att göra desamma. Jag gör blonda slingor en gång i månaden satt håret blir helt blont till sommaren.
Jag har också ljus brunt hår natuligt, och mina slingor har blivit blonda. Det är om du låter blonderingen sitta i förlänge slingorna blir gula eller guld aktiga.
Det värsta som händer är att håret blir sliutet som tusan!
Just fan, det är jag som är Satan.

2006-04-18 15:33
bara lantisar som blonderar sig ju.. tänkt efter en gång till och låt bli säger jag.. eller så passar du på att tatuera en sån där grej på underarmen samtidigt

2006-04-18 15:35
cliche P1, känns de 2004? är rakat 2006 då lr?

2006-04-18 15:38
Gör det hos frisör, blondering ute i handeln vet du aldrig vad den innehåller, hur mkt väteperoxid osv. det är inte att leka med blondering,orange blir d om väteperoxiden är för låg eller om den sitter i mindre tid än man ska ha.

2006-04-18 15:50
blonda slingor i mörktblondt/väldigt ljusbrunt hår är läckert. Ser inte så plastigt och konstigt ut som att ha helblont hår ur en flaska som man köpt på ica. Gör det hos en frisör, blir grymt snyggt.
My heart lives in my vagina.

2006-04-18 16:23
Heartwall nej absolut inte alla killar gillar att gå omkring med orange hår.. ? :)

Producent

2006-04-18 16:28
hokke:

självklart.. nej men 2004 så sprang mååånga runt med sånt där i karlstad.. därför det känns så, rakat har ju alltid "funnits"..
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2006-04-18 17:31
vad du än gör: Blek för guds skull inte hela håret!
Det blir aldrig bra.....jag har iaf aldrig sett nån lyckas med det
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!

2006-04-18 17:37
OM slingorna skulle bli gula kan du alltid göra någon form av "silver"-aktig färning över. inte grått alltså, men du fattar.

2006-04-18 17:40
Så länge du inte sköjler ur håret för tidigt kommer det inte bli gult. Gärna bättre o vänta lite längre. jag har gjort blonda slingor hemma i 3 år o aldrig fått gult hår.
Forumsignatur:

2006-04-18 18:06

om du vill blondera håret hemma så vill jag först varna för stor brandgulrisk. det går att blondera hemma och få det riktigt blont men det är ju som sagt lite emr riskabelt att leka hemma. Precis som vissa hårfärger i t.ex brunt inte blir som på paketet så kan blondering också skifta.

Ska du blondera håret kraftigt, alltså få de ljusblonda så får du ta den blondering som ljusar upp mest i handeln. brukar stå 5-7 nyanser eller kolla på pakette hur många procent väteperoxid de innehåller. Du ska låta blonderingen sitta i HELA rekommenderade tiden, tar du ut färgen för tidigt så har du inte låtit färgen va med om hela processen och risken blir därför stor att du inte hunnit bli vitblont eller ljusblond utan står i mitten fasen vilket är brandgul, gul eller rödorange.

När du suttit tiden ut emd färgen och sköljt ur så kanske du ändå tycker att nehej, detta var inte tillräckligt ljust. Det är ganska normalt, och då får man köpa ett paket till och börja om. Alltså ska du ALDRIG gå över tiden på blodnering. skölj ur när tiden är ute, du måste börja om med ett nytt paket för att ljusa upp, inte ha kvar en gammalblodnering i håret för länge. det sksdar bara dit hår. alltså får man bleka i omgångar. jag råder dig att vänta en vecka mellan blekningarna..

sen så är det alltid tryggast att bli blond hos frisören.
Femme fatale

2006-04-18 18:08

om håret fortfarande inte är lika silvrigt eller isblont som du önskar kan du alltid köpa silvershampoo hos frisören. det är ett lila shampoo som är till för att reducera det värsta gula i håret och nånga upplever att de får ett mycket mer kallt blont hår.
Femme fatale

2006-04-18 18:13

sen är det en stor myt att mörkhåriga inte kan bli isblonda, det går det visst, frågan är vilken frisör du går till. det kan ta tid att ljusa upp men det går. hatar frisörer som inte fattar det. Typ nejnej du kommer aldreig bli blond och jag sitter där med slingor på huvudet som ska bli guldiga (som jag vill) men kommer ut med platina blonda slingor. händer jämt. "hoppsan, jag tänkte att eftersom du har mörkt hår..."

det är viktigare att kolla på tonen är hur mörkt ett hår är. askiga strån är lättare att bleka riktigt blekt medan ett svarthår eller varm mörkbrun innehåller mycket röda pigment. sen kan man ha etet askigt hår och ändå få rött hår vi blekning. finns mycket "dolda" röda pigment i håret.
Femme fatale

2006-04-18 19:27
dee blir as snyyggt jaa har precis också gjort slingor har mörkbrunt håår men ja tycker du skaa göö d

2006-04-18 19:31
Ok. Jag ska inte slinga mitt hår hemma, oroa er inte. Ska till en pålitlig frisör :). Lilleman, har du bild på dej sj ?

2006-04-18 20:44
Heartwall jag har aldrig rakat av mitt hår och kommer aldrig att göra det :) passar typ inte mej

2006-04-18 21:29
jag har fått blonda slingor naturligt. Det ser ut som att jag faktiskt har slingat håret, hjälp mig KP, jag vill inte ha slingor!
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die

2006-04-18 21:38
fantalight : använd ett uvresistant schampoo.tona först håret i din egen hårfärg o använd sen uvskyddande

2006-04-18 21:39
äsch, det lät jobigare. Då kör jag hellre naturligt och låte rmitt hår få slingor. Jag tror att jag får det av acnekräm.
Just born to die

2006-04-18 21:52
acnekräm? du ska nog inte sätt ngt oxiderande i ansiktet hörru

2006-04-18 21:52
i dunno, det ger iaf missfärgningar på textilier.
Just born to die

2006-04-18 21:54
ok, då tror jag att du ite ska använda den :o

2006-04-18 22:01
men vafan, den måste ju ge resultat! Det finns starkare.
Just born to die

2006-04-18 22:02
jag bryr mig inte så mkt om mitt hår. Brukade köra rakat förut. Men nu har jag kommit på att jag ska spara ut till dreads.

Så ang dreads, kan man få naturliga dreads utan tt ha afrohår och utan att ha särskilt tjockt hår?
Just born to die