I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Söka jobb

Övrigt - Blandat

2006-04-17 14:16

Söka jobb

Jag går ettan på samhälle i Sundsvall, och har ända sedan jag började försökt söka jobb överallt i stan, men jag får inget. Jag tycker själv att jag har skrivit en ganska fin CV och tagit med massa gamla PRAO och sommarjobbsintyg och sånt. Jag känner flera som är lika gamla som jag som har fått extraknäck och sommarjobb och sånt men jag får inget, och nu har jag t.o.m. blivit nekad att jobba som telefonförsäljare =/
Vad gör jag för fel? Har någon några tips att bidra med? Vet någon något bra ställe där jag skulle kunna söka?

Cheese 'n peace

Cheese & peace

2006-04-17 14:17
Ett vanligt fel på jobbintervjuer är ju att man sätter upp sina skitiga skor på bossens bord, samt snyter sig i gardinen. har jag hört. gjort ngt av dem?
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2006-04-17 14:26
Nej kommer aldrig så långt som till intervju =/
Cheese & peace

2006-04-17 14:27
Prova att vara lite äldre än 16, det brukar hjälpa.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2006-04-17 14:29
Allt handlar om konakter men hurfan kan du misslyckas med att få jobb som telefonförsäljare? Även i en stad som Lund där studenterna snor alla jobb från stadens ungdomar så finns det iaf en sista utväg och den stavas telefonförsäljare.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2006-04-17 14:36
Pe-Han P16

har du ringt upp arbetsgivaren eller har du bara skickat in ansökan och väntat på att de ska höra av sig? ofta får de ju in så pass många ansökningar så att ringa upp och visa sig intresserad kan vara en bra idé!
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"

2006-04-17 14:46
brukar ju funka ganska bra att gå runt å fråga, det enda man kan få är ett nej. ligger man på hårt så antingen hatar dom en eller så tycker dom det är bra att man är ihärdig och därmed övertygas dom att anställa ddig.