I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ska du hänga med på loppis?

Övrigt - Blandat

   

2006-04-15 14:34

Ska du hänga med på loppis?

De senaste månaderna har varit irriterande kalla, obehagligt mörka och allmänt sunkiga. En del människor påverkas självklart utav detta, förvandlas från dampiga orienterare till losec-knaprande hemmasittare och allt som oftast brukar en tråkigare, introvertare och lite gråare lyster fylla deras aura. Självfallet är jag själv likadan, har lidit av exakt samma eller ruskigt liknande symptom, men har helt andra faktorer att klappa på axeln och tacka.

Det min själ, och till viss mån även min garderob, så innerligt saknar under de tråkiga månaderna mellan oktober och april, är möjligheten att glida på loppis. Vackrare och elegantare tillfälle att fylla på t-shirt förrådet, hitta sina drömsneakers eller tokhandla sällskapsspel finns inte. Att man kan äta knaprig och kryddig korv, spana och snacka med socialt handikappade soc-fall och gå ute i det fina vädret är sött grädde på ännu sötare mos.

(Det ska tilläggas att jag självklart har vetskap om den nya uppfinningen, inomhus-loppis, men att det inte kittlar lika skönt, och därför inte är samma sak.)

Med facit i hand, hundra blickar kastade i den historiska backspegeln och de gamla dagböckerna dissekerade, kan jag enkelt konstatera att mina ägodelar till största del består utav begagnade sådana. Åratal av loppmarknads-luskande har gett utdelning, och jag är hittils väldigt nöjd med mina fynd. En Kitchen Wizzard +, för ynka trettio kronor, till mamsen på morsdag för tre år sen lyser fortfarande som starkaste minnet. Tårarna av stolthet och förundrar i hennes ögon, finns fortfarande fastetsade i mitt halvt bortsupna minne.


Nu, några frågor jag vill ha svar på.

Vad är det bästa du köpt på loppis?
Vilka saker är sjukt smarta att köpa där?
Andra loppmarknads-anekdoter?

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.