I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bryta ett kontrakt.

Övrigt - Blandat

   

2006-04-10 22:02

Bryta ett kontrakt.

Det är såhär, någon gång i februari vart jag tillfrågad att gå en modevisning för en tjej som går någon sorts designskola. Jag är egentligen för kort men hon sa att det gick bra och jag tyckte det var roligt att någon ville ha mig på en catwalk.

Problemet är att modevisningen ska ske i stockholm den 6:e maj och bor 65 mil därifrån och jobbar heltid, det är inga problem för mig att åka ner till helgen men det ska repeteras och sådär innan, dessutom fick jag för någon vecka sedan reda på att jag ska gå för 2 andra designers och inte alls för henne. Och det ska provas kläder veckor innan och jag börjar känna att jag kanske inte är helt lämplig för uppgiften eftersom jag inte kan medverka över huvud taget förutom på själva dagen för visningen.

Hon som arrangerar det hela har hela tiden vetat om att jag antagligen inte skulle kunna medverka vid genrepen och sagt att det säkert skulle gå bra ändå men nu när det är 2 andra designers jag ska gå för känns det ändå lite olustigt eftersom jag gör dom en missgärning.

Jag har i alla fall skrivit på ett kontrakt om att jag ska medverka men eftersom det inte finns några pengar inblandade undrar jag om det på något sätt finns några motsättningar för mig att bryta det här kontraktet, förutom att det är ganska taskigt gjort.

Jag kan tillägga att jag aldrig vart i närheten av en catwalk innan annars hade det väl känts ganska lugnt, men jag har ingen lust att sabba hela grejen.

Rehab is for quiters.