I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ett perfekt äpple!

Övrigt - Blandat

   

2006-04-09 18:13

Ett perfekt äpple!

Jag köpte äpplen på ICA för några dagar sen, tror att jag köpte 4 stycken. För bara några minuter sen beslöt jag mig för att ta ett, jag hade 2 kvar. Jag böjde mig ner i min mycket minimala kyl och greppade ett av dem kvarstående.

Till min förvåning såg det inte alls ut så som de äpplen jag brukar köpa ser ut (jag har köpt Granny Smith äpplen i flera år, de måste ha ett speciellt utseende för att jag ska köpa dem, jag är rasist, äppelrasist!).

Jag ryckte på axlarna och undrade stilla varför jag köpt ett äpple som ser ut som detta. Således hade jag inga som helst förväntningar på mitt äpple.

När jag satte tänderna i det fann jag Gud, eller nja, nästan, i vilket fall har jag nu tappat den tron igen. Det var den mest perfekta kombinationen av syrlig sötma jag någonsin smakat. Det var otroligt, jag hörde änglakörer.

Efter att ha slukat det så gick jag till kylen och tog det sista, nu var min förväntning hög, mycket hög. Det här äpplet såg lite mer ut som ett av mina "vanliga" äpplen, men smaken är inte den samma som det första. Jag är rädd att jag aldrig mer kan njuta lika mycket av ett äpple.

Döm inte av utsidan har jag lärt mig.

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.