I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför och vad ska jag studera?

Övrigt - Blandat

2006-04-08 15:07

Varför och vad ska jag studera?

Nu närmar sig domedagen med stora steg och jag går under av ångest. dels den sorten som säger "Fan, du är 19 år och har fortfarande inte gjort nå vettigt av ditt liv" och dels den som säger "stopp! det går för fort! vill inte sluta skolan!"...
så, nu tar jag i vilket fall som helst snart studenten och vad jag absolut inte vill göra är att studera vidare. jag är trött på alla jävla reflektioner helt enkelt. Nu vill jag bara flytta hemifrån och ägna mig åt något annat i ett år, t.ex. musik, men det har jag ju inte råd med så det bästa vore ändå kanske att söka till nån utbildning och komma hemifrån på det viset. Vad ska jag då göra?
1. jurist, uppsala
2. rymdingenjör, där man kan bli det
3. ljud, falun
4. samhällsvetare?
gah
hjälp! vad ska jag göra?! jag kommer in på vilken utbildning jag vill, även om jag inte hade råd me högskoleprovet, men vad ska jag välja? jag har gått sam nu men är grymt trött på allt reflekterande, som sagt, och känner lite för nåt tekniskt, men vettefan om det inte skulle va lämpligare att göra nåt jag garanterat klarar av, som juridikstudier t.ex. och volontärarbeta kan man inte göra för det e för dyrt o jag e fattig. egentligen vill jag bara bort från det här landet, gärna till den betalda lägenheten i grekland, men där finns inga jobb...
kan någon komma me ett trevligt förslag på vad jag borde lr inte borde göra? och vad tänker ni själva göra?

Science Genius Girl