I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Den så kallade Järntorget-killen

Övrigt - Blandat

   

2006-04-07 23:45

Den så kallade Järntorget-killen

Jag har alltid sen jag första gången såg Järntorget-killen har jag alltid undrat vad han gör hela dagarna mer än att fråga folk efter en femma(kr). Jag har också alltid undrat vad han gör med alla de femmorna han får tag på under en dag och hur mycket summan blir efter en dags jobb. Jag antar att pengarna går till tjack och mat eller dyl. men vem vet han kanske bara är väldigt ekonomisk och sparar till en resa eller nått. Man ska ju inte dömma folk liksom. Jag menar han talar ju men relativt välvårdat språk, kanske ska tillägga att han har en grov göteborska.

För er som inte vet vem Järntorget-killen är så är det en svart kille i 25 års ålder som spenderar sin mesta tid på Järntorget. Han har alltid på sig Caterpiller-kängor, ett par vanliga jeans och en svart jacka. Han har alltid luvan på. När han går så lyfter han benen onormalt högt. När han står still så ser han ut som en vanlig kille som väntar på vagnen, men så fort han börjar gå så märker man att något är fel.

Vad tror ni han gör och vad han är för kille?

Du och dina farsor?