I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Min uppmaning till er: Videodagbok.

Övrigt - Blandat

2006-04-07 21:43

Min uppmaning till er: Videodagbok.

I dessa tider av supermoderna telefoner så kan man ju numera filma i i inte alls för tokig kvalité. Eller mja, man ser ju vad det föreställer iallafall.

Jag tycker, som många andra, att det är kul och lite avreagerande att lasta av sina tankar och sånt. Innan gjorde man det i dagböcker, idag gör man det i bloggar.

Idag fick jag för mig att börja en videodagbok. Jag personligen gillar inte vädra alla mina tankar och känslor (till mångas stora förvåning) för alla men det är en soft grej att se tillbaka på om typ 5 år och minnas hur man såg ut, hur man pratade. Det blir så mycket mer dynamiskt och roligt än just bara nerskrivna ord.

Så min uppmaning till er, för er, er familj, vänner och framtida barns skull. Börja spela in videodagbok. Man kan ju använda webcamen också, om man inte har en ny mobilmodell. Eller DVkamera om man föredrar det och vill släppa en DVD version av ens liv senare ;)

Nåväl, det var bara en tanke jag hade idag.

http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)