kaffe - nej tack?
ok ok. jag har aldrig gillat kaffe, kommer nog inte göra det heller. men ofta så känner jag lite av en press från omgivningen att ta en kopp till fikat, annars anses man lite socialt missanpassad. är det bara jag eller finns det ett allmänt förakt under ytan för de veklingar som INTE GILLAR KAFFE! känner någon mer än jag igen sig? kan nämna ett exempel att farsan allt som oftast frågar om "det inte är dags att ta en kopp snart"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har aldrig förstått charmen med kaffe, kan med ord inte beskriva hur äckligt jag tycker det är, men på släktmiddagar och liknande så hör det ju till, tar man inte en kopp efter maten anses man inte vara lite socialt missanpassad som du skrev, utan enormt missanpassad.
conspicuous F18 verkar hårt att dömas ut av en hel släkt! jag har turen att ha småkusiner och då är det bara att hänka på dom med saft :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag håller med! shit här på hawaii på campus är det snack om starbucks hit och dit, alla är skithypade, "we gotta go there duuuude" och man känner sig... Utanför! alla tittar konstigt på en när man säger att man inte dricker kaffe. Jag har tagit en slurk nån gång... bara för att... grupptryck :)
mimmi - Imma smooth chick
psykel skoja inte! de känns pinsamt att när bordet börjar dukas av för kaffe säga "du kan låta mitt glas stå" för att sedan fortsätta dricka mineralvatten... gosh, jag måste lära mig det där med kaffe.
Har aldrig heller gillat kaffe.. eller jag kan ta en latte med massa sötslisk i om jag ska fika nångång men aldrig att jag skulle brygga hemma själv. Jag har inte ens en kaffebryggare. Jag dricker thé istället:)
man MÅSTE inte dricka kaffe! OK!!
mimmi - Imma smooth chick
Jag har druckit kaffe sen jag var 5- 6 år. Men dricker inte så ofta, bara när jag blir sugen. Ibland inte på några dagar och ibland flera koppar på en dag. det beror helt på omständigheterna. men har aldrig tänkt på att folk kan känna sig utanför om dom dricker läsk eller the istället när alla andra dricker kaffe. det känns ju onödigt.
www.nativeswedes.se
kul som fan att ni alla, ja du med, kommer lukta som mina gamla lärare i skolan fan va kaffe är vidrigt äckligt altså
www.gbg031.se
jag dricker inte varma drycker överhuvudtaget, har aldrig gillat det. iskaffe och sånt går också bort, äckligt. folk tycker jag är skum men det kan jag leva med. fast det var skönt att inte behöva kaffe när jag var i thailand och laos, mina vänner hade fruktansvärt att få sin dagliga kaffedos tillfredställd. dock är jag läskigt beroende av cola light, så det jämnar väl ut sig. jag kommer förmodligen dö av nån skum cancer av allt sötningsmedel. funderar dock på att försöka sluta, men det är svårt.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Dricker aldrig kaffe... drack när ja va 5. dricker inte det man inte tycker är gott?
håller med tobbelito om att det luktar skitgott! det är det som är förrädiskt! när man var liten och kände kaffelukten komma krypande då blev man alltid glad för då vankades fika... oh yes
kaffe is the shit.. men om man tex går och tar en fika med nån kan man alltid ta en cola eller en öl istället.. det funkar det med..!
HeterAis
Nej, jag dricker inte kaffe... för jag växte upp i min pappas kaffe och tehandel på östermalm, och sprang runt bland kaffesäckar o lekte kurragömma hela dagarna med kusiner.... och försvann snabbt varje gång han skulle rosta kaffe, eftersom det stank lång väg. Och nu så jobbar man där... haha, yes, en gång i veckan luktar hela jag rejält med kaffe, jag behöver inte dricka det... en latte kan jag väl klara av, och lite "Diplomat" på min student... då jag hällde i mig typ 5 koppar i rad för att ja var så jäkla trött och ville hålla igång hela dan. Men jag kan iallafall mycket om kaffe haha :)
ja tycker om kaffe om de e kallt ^^
ôWho0sA
Kaffe är vidrigt. Spelar ingen roll hur mkt socker å mjölk man har i. Jag kan inte dricka nåt som känns blaskigare än vatten.
smaken är som baken.. fast det anser kanske inte alla men jag gör det..
choklad med kafe smak är feting gott!! men annars är väll kaffe baa en sådan där vuxenpryl?!?
Jag dricker inte kaffe och skulle aldrig få för mig att börja. Dels smakar det som det gör, man får äcklig andedräkt och det är ett gift. Jag känner mig aldrig missanpassad när andra dricker kaffe, men sen skiter jag oftast i vad släkt, vänner, arbetskamrater etc tycker om mig. Fan, man kan inte leva efter vad andra tycker.
Redline!
He he härlig tråd... Jag anser att den som styr kaffehandeln i Sverige styr stora delar av den vuxna befolkningen. Ungefär lite som förhållandet knarkanvändaren-langaren. Folk i allmänhet är ju "kaffeslavar" utan kaffe skulle företag stanna. Hemmen skulle gå under. Usch o fy för kaffe, gott är det ju inte, o dessutom förstör det min mage. Våga vägra kaffe!
Producent
2006-04-07 12:18
jag dricker inte kaffe.. provade det där chokladkaffet, marabou feat.. gevalia? nåt shit iaf.. tyckte att det var gott ett par ggr, sen sög det. kaffe suxx, jag ska inte börja. farmor brukar säga "å du dricker varken kaffe eller thé fortfarande?" and the answer is "nope, jag tar något annat" :)
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
man skulle byta ut kaffe mot något redigt uppåttjack istället.
luktar hur gott som helst, men jag gillar det inte..ibland dricker jag med mjöl.. det är gott. Däremot är jag tedrickare! och på starbucks så kan man få sååå mkt mer än kaffe, så starbuck är yay!
Instead of having "answers" on a math test, they should just be called "impressions," and if you got a different "impression," so what, can't we all be brothers?<br><br>
Kash: Håller med om kaffe lukten... men smaken e ju helt annan! Hoppas det ska stå mjölk, för mjöl o kaffe har jag lite svårt att tänka mig... Fenriz: HAHA, kan inte annat än att hålla med. Jag har en arbetsledare på jobbet som dricker en fyre fem koppar i timmen... Sen kommer han o ställer sig framför ansiktet på en... Hemskt!
jag dricker kaffe bara på morronen för att orka dra till skolan, sen under dagen för att kunna orka sitta i skolan och sen när jag kommer hem för att orka sitta o spela WoW xD
Kaffe är sjukt gott fast det är en vannesak måste jga erkänna, först tyckte jag inte om kaffe men lärde mig gilla det på gymnasiet.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten. -Arne Anka
När jag började på Skrädderi så drack (och dricker) medparten av eleverna te och en liten andel drack kaffe. Så när jag kom där med min cola så tittade folk väldigt lustigt på mig. Äldre vuxna människor som undrar om jag vill ha kaffe blir helt off när man säger nej tack har du cola istället? Min familj har sagt till mig att växa upp och börja dricka kaffe men....., nej tack.
Ingen dör oskuld. Livet knullar alla.
dricker man inte kaffe så får man sitta vid barnbordet på kalas... när man är 21!!! Jag brukar köra hälften kaffe, hälften mölk, o sen i med typ 3 sockerbitar lr mer. då smakar det visseligen skit, men inte lika illa som innan :P
det är alltid kul när man käker middag hos någon.. släkt/vänner eller whatever.. och så efter maten frågar dom "kaffe?".. varpå jag svarar "nej tack, jag dricker inte kaffe".. då ser dom alltid ut som extrema frågetecken.. kollar på en som om man vore sjuk i huvet :)
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
filbunke: exakt! så känner man sig som en alien. lr nåt.
lite samma grej att röka på, folk tror man kommit direkt från nån freak show om man tänder än spliff istället för o dricka öl på närmsta pub, så visst förstår jag vad du menar.. i sverige har vi invanda normer som man framstår som onormal om man inte följer, bli särbehandlad för sånna skitsaker.. och ja jag tycker om kaffe, inte så att jag älskar det men en kopp nån gång ibland kan vara trevligt..
Tell them it's okay even though it's fucked.
När jag är på praktiken dricker jag ungefär 4 koppar om dagen, nu när det är helt vanliga skoldagar dricker jag ingenting, känner inte ens ett begär efter det heller. Man dricker bara för att de är socialt
Men lika glad är jag för det!
Jag dricker te och det finns i princip alltid som alternativ, SÅ MIN RYGG ÄR FRI!!!!!!!!!!
Look with your own eyes - See with your own mind
Som jag sa till en praoelev på åldedomshemmet jag jobbade på, När vi blir gammla kommer dom inte servera kaffe eller sätta igång dans band musik, dom kommer servera cola och sätta igång hiphop.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten. -Arne Anka
Borde Bojkotta Kaffe. Aldrig gillat det :P
*snaark*
ja dissar oxå kaffet !!!
mjölk ja, inte mjöl :)) hehe
Instead of having "answers" on a math test, they should just be called "impressions," and if you got a different "impression," so what, can't we all be brothers?<br><br>
Gillade kaffe redan när jag var runt 6. Om inte annat är kaffeglass the shiet... =)
i'll make you disapear like gas in the air...
kaffe är precis som bira, man lär ju sig att dricka det. KAFFE SKA FÖR ÖVRIGT DRICKAS SVARTTTTTT
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71
Te känns så jävla blaskigt.
i'll make you disapear like gas in the air...
varför kickar alla sånna här bokstäver?? Jag har druckit kaffe sen jag var 5- 6 år. Men dricker inte så ofta, bara nä r jag blir sugen. Ibland inte på några dagar och ibland flera koppar på en dag. det beror helt på omstä ndigheterna. men har aldrig tä nkt på att folk kan kä nna sig utanför om dom dricker lä sk eller the istä llet nä r alla andra dricker kaffe. det kä nns ju onö digt. e de min data som flippar eller e de nån grej med whoa som flippar?
te är så jävla överskattat, det är ju bara varmt vatten! brukar alltid dricka kaffe på morgonen, om jag inte gör det klarar jag inte skolan...
jag gillar inte kaffe helelr nej. bara med massa mjölk, socker osv tills det inte längre är kaffe utan påminner om det, alltså inte kaffe.. ibland är det gott. IBLAND. men när kaffe är dåligt så är det vidrigt. Det luktar dock heavenly
Femme fatale
te är sjukt gott på iranskt vis. mmmm...
Femme fatale
conspicuous F18: det hade varit ännu bättre om du druckit vin ist. för mineralvatten...haha...ja....hrm.
en del har ju fördelen att tycka om té, det är ju en bra ursäkt; "nä tack men jag kan ta té, tack" tyvärr smakar även té skit i min mun.... attans
Jag försöker sluta att dricka kaffe helt nu...jag brukar dricka typ 3-10 koppar svart kaffe om dagen... så nu försöker jag vara nyttig och dricka té eller juice. Jag sover typ 15 timmar om dagen nu dock...så jag blir nog tvungen att börja dricka igen för eller senare :S
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?
Fattar inte heller hypen kring kaffe. Tror egentligen det bara handlar om Sveriges vanligaste drog, koffein, som ligger bakom att alla plötsligt blir kaffe-fascister så fort man dissar kaffe. Kaffe, efter heroin, är den svåraste drogen att göra sig kvitt.
At the gates of Eternity...
Det enda jag pallar dricka är latte, som enligt kaffe-fascister inte ens anses vara kaffe. Iförsig består den av 2/3 mjölk. Thank God for that
At the gates of Eternity...
Spitbull tack! jag dricker inte även om det är ett måste... däremot är det gott med varm oboy med lite lite kaffepulver i, det funkar bra!