I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tekniken att busvissla

Övrigt - Blandat

2006-04-02 01:40

Tekniken att busvissla

Hur fan gör man ? Vill kunna vissla så fönsterna sprängs vare sig jag måste använda fingrarna eller inte.

Teach me !

"Don't schsch me motherfucker"
Redaktionen

2006-04-02 01:41
en gång när jag gick i fyran låg jag en hel dag och övade.

det hjälper.

men att testa är väl inte att tänka på.
namaste

2006-04-02 01:41
Jag busvisslar med tungan cp-vikt 3mm utanför käften. Gör om det du!

2006-04-02 02:00
jag stoppar 4st fingrar i munnen, trycker in tungan lite med dom, sen blåser jag! och det låter, men man måste la hitta sin egna tecknik LYCKA TILL
Min favorit siffra är nog 6 för det får jag så mycket av

2006-04-02 05:11
man måste lära sig grundtekniken och sen är det bara att träna. det kommer efter ette tag.
Funk Valley Records

Gratis musik, beats och trumsamples!

2006-04-02 13:04
haha jag kommer ihåg att när man skulel impa så stoppa jag typ 3 fingrar i munnen och skrek istället. alla tyckte att jag var cool

2006-04-02 13:11
Hahahaha sköning besserwisser1 :)
samma sak med mig fast med munspel..jag gjorde ljudet själv (sjöng?), blåste men mitt ljud överröstade munspelsljudet och jag låtsades spela, dumma skitungar som man var så var det ingen som anade något=)
här får du lite kärlek

2007-08-03 20:57
Jag har precis lärt mig göra mina första busvisslingar och det gick snabbt tack vare denna länk. Prova!

http://sdts.se/showthread.php?p=166167
shimmy shimmy yo

2007-08-03 21:10
Jag kan inte ens vissla vanligt, hur gör man?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-03 21:18
jag blir yr i huvudet när jag försöker... trorjag kommer svimma
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-08-03 21:32
lärde mig precis tack vare oredans länk, har aldrig heller kunnat, men velat :P
work some magic
Producent

2007-08-03 22:36
BILDBESKRIVNING

Eftersom jag ändå har så jävla tråkigt så ritade jag en liten beskrivning i paint, bilden visar alltså underkäken, tungan (och hur den ska böjas) och de fyra fingrar du ska använda för den här sortens busvissling. Den lättaste enligt mig!

Sen kommer du säkert inte klara det direkt men fortsätt bara träna, nu kan jag inte ens stoppa in fingrarna i käften som bilden visar utan att vissla :P

Skriftlig beskrivning:
Du ska använda pekfinger och långfinger på vardera hand och med hjälp av dessa fingrar böja in tungspetsen och trycka ner den mot resten av tungan. Sedan stänger du munnen och biter emot fingrarna med läpparna!

2007-08-03 22:37
vacker bild..
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
Producent

2007-08-03 22:44
vacker bild på din sida..

2007-08-04 05:09
Dawell P17

Det var som fan. Tvekade först på om din teknik skulle funka så jag prövade bara och nog fan bussvissla jag redan på första försöket. Nu kan jag bussvissla på 3 olika sätt haha.

Det sättet jag lärde mig först var att pressa tungan och pekfingret mot varandra och sätta dom mot strängen under tungan så att tippen böjs upp. Sen är det bara att vissla..

Konstigt dock att jag kan busvissla på 3 olika sätt samt vissla genom att andas in. Men inte fan kan jag vissla vanligt haha.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.