I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förbannat hus?

Övrigt - Blandat

   

2006-03-13 01:58

Förbannat hus?

Flyttade till Gislaved för 6 år sen, under dom åren har jag hört att "grannstaden" har ett ställe som "spökar" vilket jag tog som skitsnack, jag menar halooo vi e vuxna nu. sånt finns inte...
Nån kompis till mig berättade att han varit där med 2 vänner och att dom kommit fram till huset och stängt av bilen så fick dom en lustig känsla av att nån stog o glodde på dom när den va avstängd, kompisen som berättade detta fick besöka sjukhus dagen därpå för att han fick andningssvårigheter som uppkom av rädsla den kvällen. Han säger att han fick panik och började skaka och att resten av folket börja typ skaka o grejjer. (säger han)

Nåja, för nån dag sen bestämde jag och 2 kompisar oss för att se om det verkligen va sant nu, så vi körde dit på "reservtanken" dvs soppan va nästan slut.
(ingen bra ide jag vet).
Men vi hittar inte huset, så vi åker längre o längre in i skogen
(obs, detta är en skog med grusväg som ej är plogad eller nåt och ingen belysning nånstans förutom bilens strålkastare)
SÅ bestämmer vi oss för att vända och åka hem, så han vänder bilen och nuddar "grusvägkanten" lite innan han sätter in backen.
PAFFF!!! Gissa vad vi ser i skogen, huset lite längre ner och strålkastarna lyser precis på det!!! FYfan asso, han sätter på helljus och vi ser huset.

Plötsligt sjunker bilen ner en aning och vi sitter fast.
Jag som trodde jag va en "macho man" sitter som en liten flicka i bilen och vågar inte gå ut för att putta.
Så alla 3 sitter nu i bilen och vi sladdar och sladdar men bilen kommer ingenstans!
Bilen stängs av, soppan är slut. Och när man tror att det inte kan bli värre så tänds en glödlampa i husets fönster, (vanligt va?)
NEJ DET FINNS INGA FÖNSTER huset är gammalt och
"fönstret är utan glas". FYfan säger jag bara FYYYYFAAAAN!!!
Jag trodde jag fucking drömde eller nåt. TOg upp mobilen och väckte en kompis som fick komma o hämta oss, de tog runt 2 timmar för honom att hitta dit.
VI satt i bilen och väntade och lampan släcktes!!
KOmpisen kom o vi stack därifrån, dagen därpå drog vi ut hans bil.

Så, jag måste bara säga till er "icketroende" det finns konstiga grejjer i våran värld, och jag trodde heller inte på sånt här.
Men nu bevisades motsatsen!! Jag ska alldrig mer dit!

Nån mer som haft sån här upplevelse?????

(för er som vill veta var stället är)

Län - Småland Stad - Anderstorp
Stället kallas GLÄNTAN... Åk gärna dit....

Im not an idiot...
An idiot is a 44th floor window washer who steps back to admire his work....!