I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lös i magen av lycka.. [Backpacking]

Övrigt - Blandat

2006-02-06 23:21

Lös i magen av lycka.. [Backpacking]

Hejsan!

Jag och min kompis satt tidigare idag och spekulerade lite kring att lämna den gråa vardagen uppe i kalla Piteå och bege oss ut mot varmare breddgrader där palmerna stråtar fritt och ölen är ass cheap.
Efter lite snack och liter mer verkstad beslutade vi oss över en liten msn konversation att, nu fan blir det här av. Vi hittade galet billiga biljetter och vår första destination får bli, Barcelona.. För ynka 268 kr per skalle.. Så nu sitter vi här, jag har en enda stor klump i magen av lycka och jag antar att min vän känner likadant. Vi lämnar sverige den 4de april med endast, Kamera, Ett ombyte, Kondomer och ett spanska lexicon + jaja, lite fickpengar också. Nu är vår fråga till er andra som besökt denna, vad vi antar via bilder och resedagböcker, vackra stad. Vad kostar basic krubb såsom vatten, bröd, pasta o.sv ni förstår. Vad kostar det att bo på billiga vandrarhem?. Hur är "barcarna" gentemot oss "turister" - "luffare"?. Och är det något extra vi borde tänka på?

Är hemskt tacksam för alla svar.

Adiós.

wan me tå ki yå ä?