I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Plankakampanj=free stickers

Övrigt - Blandat

2006-01-16 20:13

Plankakampanj=free stickers

http://www.planka.nu/nyhet.php?nyhetID=2 25

"beställ hem ett par stycken gratis genom att skicka din adress till [email protected] Vi slänger med några nyproducerade klistermärken också"

Kom igen nu sthlmskids - visa er från er bästa sida

2006-01-16 20:14

2006-01-16 20:27
Jag satt och skrev en "plankaguide" till folk på whoa eftersom ingen verkar kunna något om rättigheter osv. efter Insider...

Men jag orkar inte. Kanske sen :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2006-01-18 17:21
>>Konkret
Det är fritt fram att copypasta från planka.nu annars :)

2006-01-19 15:07
Jag kan också säga att dom riktigt sjysta nya stickerserna kommer först nästa vecka så skicka ett mail då också!

2006-01-19 15:55
Så.

När kommer de? beställde för 1 min ago.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2006-01-19 16:00
Det funkar ju inte att maila iväg sin adress til [email protected]

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

[email protected]

ifall någon annan idiot har fått mailet skär jag halsen av er.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2006-01-19 19:40
kitteln
Hmm, står det allt där då? Förklaringar om vad kontrollanter, guljackor och ordningsvakter har för rättigheter/skyldigheter?

Jobbar själv som väktare och är fast i tunnelbanan denna månaden tyvärr... Trist att man blir tagen för kontrollant ibland bara.

/Plankarn :)

2006-01-19 21:29
>>Kontrast
Well, det är ju lite gråzon det hela. T.ex. "guljackorna" och kontrollanter går definitivt över sina befogenheter (som i tv3s insider) men det är inte så lätt att få bevisat. Vad jag har förstått från intervjuer med connex så låtsas dom som att ingen någonsin stoppar nån men det verkar ju som att det är ett annat snack internt

2006-01-20 15:12
Jag har nu fått hem en bunt klistermärken.
De nya "Gulvästarna får inte stoppa plankare!" har jag en fråga om.

Är det bara jag som fått så klistret hamnar fel?
Det är alltså, klistret hamnar på den sidan som totalt saknar tryck, och man brukar slänga efteråt man satt upp klistermärket. I vanliga fall.
Jag hoppas att ni förstår.
"lite knark så är det där problemet ur världen. " - Balhoo

2006-01-20 17:32
det kan ju vara felvänt på några enstaka men de flesta har verkar funka... otur grabben. dom är ändå inte så jättesnygga dom där svartvita vänta bara tills dom helt nya fyrfärgskilstermärkena kommer!

2006-01-20 18:22
kitteln
Det där är skitsnack.. kontrollanterna gör mer än vad de får, ja.. och de är hatade bland alla övriga anställda inom connex/SL.

Guljackor gör ingenting.. väntar på att "plankaren" ska göra något först, för att få till våld mot tjänsteman.

Internt? Borde väl jag veta bättre...
Poängen är att de som plankar om "vi" står där kommer att göra det ändå, så vi kan inte göra så mycket.. "Färdbevis", sen går dom.. gärna med nåt dumt citat från Insider som inte stämmer.

Längtar bort från tunnelbanan dock.. fy fan va kasst det är.

2006-01-20 18:34
kitteln
Well, alla de 15 jag fick var felvända.
Jaja, jag har ju de andra. Så de lööööööser saaaaaj, de gör de alltid.
"lite knark så är det där problemet ur världen. " - Balhoo

2006-01-20 18:37
100 spänn för ett månadskort? Det är sjukt, skulle ju vara fel att ta så lite för kortet ju!
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!

2006-01-20 18:41
har fått typ 200 klistermärken :D
nu blir det ut och klistra
Det jag precis har sagt kommer jag säkert att få en varning för.

2006-01-21 09:36
bad luck gnagarn men släng iväg ett mail till om du vill ha påfyllning

2006-01-21 11:37
Inget svar där nej..?

2006-01-21 12:40
Guljackor gör ingenting.. väntar på att "plankaren" ska göra något först, för att få till våld mot tjänsteman.

Guljackor som andra SL anställda fixar väktare att hoppa på en lite som dom vill.

Nån som har en länk till hur det går till att anmäla kontrollanter med motanmälningar & grejjer?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-21 12:49
fyfan bor visserligen i gbg men igår när vi skulle ta nattspårvagnen (kostar ju extra då även om man har betalat 510 jävla spänn för ett månadskort) så blev vi förföljda över halva stan av en grupp kontrollanter, de sa att de hade bestämt sig att vi inte skulle få åka någonstans så vi fick gå istället. "vi kan inte stoppa alla i hela stan men vi kan stoppa er på den här sträckan.". Har de inget bättre för sig?
(nä du, hiphopkultur går för högkonjunktur)<br> vad är en droppe blod där borta där vår olja läcker?<br>

2006-01-21 13:06
Kontrast>>
Du frågade inget

postal>>
Kontakta Kollektivtrafikombudsmannen
Producent

2006-01-21 13:07
Ha alltid med er mobilen så ni kan spela in vad dem säger, eventuellt va 2 stycken så att ena kan filma som dem inte gör nått fel. För då har ni bevisning i värsta fall om dem skulle ta det till rätten :)
Since 1984
@realgizlee // twitter

2006-01-21 14:43
Schysst.

"dem skulle ta det till rätten" -??

Ifall man skulle ta det till rätten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-21 16:04
Kontrollanter aint shit!

2006-01-21 17:49
ska man bara skriva adresen så får man de hemskickat lr något mer?

2006-01-21 19:23
Planka med värdekort

Ett knep som många använder, är att alltid ha ett värdekort (de där röda) med lite pengar på tillgängligt när de plankar. Ett sådant
inskaffas ombord eller i ÖstgötaTrafikens butiker. Om en kontrollant dyker upp, tar plankare sig snabbt fram till kortläsare och betalar resan -- för den här gången. Har de väl betalat kan ingen tvinga dem att gå av bussen/tåget eller att betala tilläggsavgift.
-planka.nu

Exakt sådär har jag gjort i flera år (under 2005 stötte jag inte på en enda kontrollant men betalade ca 100 kronor under hela året). Jag åker säkert spårvagn 1 gång varannan vecka vilket kostar 24 kronor per gång. Alltså gjorde jag en förtjänst på ca 450 kronor.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2006-01-21 20:26
forget>>
Precis, det räcker.

2006-01-21 20:47
POSTAL
Guljackor ÄR väktare.. och som väktare får man inte göra mer än nån annan, det ska ni veta.. dock så får ni dubbelt så hårt straff om ni slår en väktare än en civil person.

kitteln
Nej, måste man ställa en fråga för att föra en diskussion?

2006-01-21 20:48
De kanske ropar på ordningsvakter dock, men det är en helt annan sak. De får göra precis vad dom vill, lika mycket som polisen.. och det kommer dom göra också.

2006-01-21 20:49
(På sitt objekt så klart... t.ex. nattklubb, tunnelbana eller vart de nu är placerade. Fulla befogenheter där.)

2006-01-22 18:36
Då tänker jag nog på nåt annat, för jag känner inte till dom som väktare.. dom som ska se till så att trafiken flyter på eller vad dom sysslar med. Håller till vid nattbussarna & har för sej.

2006-01-22 20:32
POSTAL
Aha, du menar "trafikvärdar"? De i blå västar?

2006-01-23 00:06
Neon gula jackor, kanske bara på nätterna? Med reflexer tror jag.

2006-01-23 00:37
POSTAL
Okej, vet vilka du menar men brukar vara för berusad för att minnas hur de ser ut :)

De är nog vanliga underbetalda SL-arbetare skulle jag tro.

2006-01-25 17:49
Nu har dom nya översnygga klirrorna kommit!

2006-01-25 20:38
Någon från planka.nu åkte dit för våld mot tjänsteman igår. Lyckat :)

2006-01-26 11:13
Dom flesta SL gubbar tigger i och för sej om det.

2006-01-28 12:42

Dokumentärfilm om planka

(admin: det är OK för den som gjort filmen att den ligger uppe)

2006-02-08 19:53
Det har redan skickats 100 brev med klistermärken så jävligt bra jobbat! Det finns mycket kvar så skicka din adress till [email protected] för påfyllning

2006-02-23 16:25
Asså folk som vill ha klistermärken skickade till typ Örkelljunga, vad är poängen? Ena temat är guljackorna i stockholms kollektivtrafik (som inte har rätt att stoppa någon men ändå är ett problem) och det andra klistermärket handlar om Kollektivtrafikombudsmannen Båda är rätt sthlmsfokuserade - bara så att ni vet...

2006-03-21 14:29
Det finns fortfarande klistermärken kvar och man får beställa en extra omgång om man vill :)

2006-06-27 17:17
Tyvärr är dom inte gratis längre men beställ gärna ändå:

Vi har fått in en stor mängd nya, fina, rosa klistermärken. Om du vill ha så finns det tre sätt att gå tillväga på.

* Skicka ett adresserat/frankerat kuvert i ett annat kuvert till planka.nu, box 38183, 100 64 sthlm.
* Sätt in 10 kr på vårt plusgirokonto: 147 68 45 – 1 märk inbetalningen “klistermärken” och skriv namn och adress.
* Kom förbi vårat kontor och hämta, maila till [email protected] om du vill göra det.

2006-08-31 19:57
Det ryktas om att planka.nu ska dela ut flygblad och ha en utställning med pressklipp/material på vikvägg vid plattan lördag kl 14... Det ska även finnas en del gratis stickers för den som är sugen

2006-08-31 23:05
Är det dom där rosa klistermärkena?

2006-09-01 18:46
Yes, och det är på gång nya motiv bland annat med information om guljackorna men inte till i morgon antar jag...

2007-02-28 15:06
Man kan tyvärr inte få hemskickade klistermärken längre men dom kan hämtas gratis!

Läs mer: http://planka.nu/nyheter/2007/01/13/oppet-pa-kontoret

2008-10-03 19:39
Nu finns det gratis stickers igen, bara att maila adress till [email protected]
Go wild!

2008-10-04 04:03
vilken sjukt gammal tråd!
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2008-10-04 06:41
Nu orkar jag inte läsa hela tråden men en konkret grejja är att gul mupparna som står och låtsas vara tuffa inte får gripa dig så med andra ord ifall dom står vid spärrarna så är det bara att glida förbi. Det enda dom kommer att säga är "har du sl kort" säg nej och glid vidare. Däremot har jag sett vissa som har gul tröjja senaps bögar som står och har seccar (securitas) byxor. Ifall det är seccar nekrofiler som låtsas vara gulingar bara för att plocka folk som plankar vette fan. Men ett säkert tips är att planka alternativa vägar så som blåa linjen nedgången vid TC osv..

/ Hemliga plankar sällskapet som thrashar tunnelbanan varje helg och knycker folköl från 7-11