I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Slut med gratis vatten på Mc.Donalds!

Övrigt - Blandat

   

2005-10-20 17:00

Slut med gratis vatten på Mc.Donalds!

Jag och min polare var på väg till Älvsjömässan tidigare idag, när vi var på centralen beslöt vi oss för att hitta något snabbt och billigt att äta.

Efter att ha snabbt konstaterat att det som vanligt inte finns så mycket än Mc.Donalds eller Kebab att välja på om man vill ha snabb och billig mat... Kebab fanns det ingen tillräckligt nära, och sedan fanns det bara ett val kvar...

Några minuter senare stod vi i kön på Mc.Donalds. Jag kände hur samvetet plågade mig med minnen av alla gånger jag sagt att jag ska undvika Mc.Donalds av diverse olika anledningar från att det är låg matkultur till att det helt enkelt är onyttigt och kefft!

Jag bestämde mig dock att två cheesburgare och ett glas vatten fick bli en bra nödlunch tills jag kommer hem från mässan.

-Hej, två cheeseburgare och ett glas vatten tack...

-Vattnet kostar 3 kronor!

-Va? Ett glas vatten? Det har ni aldrig tagit betalt för tidgare? Är du seriös eller?

-Ja!

-Tycker inte du att det är lite snåljåpsstylee liksom, kan ni inte bara bjuda på ett glas vatten liksom?

Jag hade ju räknat med att det som vanligt kostar 20kr, så jag hade det klart och pengarna låg på disken.

-Muggarna kostar 2:50, och sen så är vattnet filtrerat och kostar 50 öre!

Jag kände hur irritationen växa, så jag skakade på huvudet och förklarade att jag ville ändra min beställning till enbart 2 cheesburgare...

Jag tog mina cheeseburgare och satte mig, jag kände mig irriterad och FAN VAD JAG VAR FÖRBANNAD!!!

Jag skalade bort pappret från cheeseburgaren och tog en tugga, FY FAAAAN VAD SALT!!!

Jag flög upp från bordet, trängde mig genom hela kön förbi nån kärring som blängde förvånat.

Jag log mot kassörskan och förklarade att cheesburgaren var för salt, och att jag ville ha en ny... Sedan blängde hon suckande mot mig, tog cheeseburgaren och gick inte till disken där nya cheeseburgare låg uppraddade, utan bakom disken där dom lagar cheeseburgarna... Sen var hon borta ett tag, och kom tillbaka med en ny.

Då kände jag att jag fått nog...

Jag tog en tugga av den andra cheeseburgaren med;

-Jag har ångrat mig, jag vill reklamera dom här två cheeseburgarna tack! Jag har tappat aptiten på grund av erat sätt att bemöta mig som kund och hur ni hanterar hela situationen.

Kärringen bredvid mig suckar och säger "Ursäkta, jag måste med tåget!"

-Jag ska också med tåget!, sa jag med ett leende!

-Bara för att vi nu bor i Sverige där ingen aldrig gör nåt, betyder inte det att jag inte får klaga eller hur?

Kärringen stirrade blankt på mig.

Nu hade nån annan tjej kommit dit, en chef typ...

-Vad är det frågan om? Kassörskan förklarar problemet för sin chef.

Chefen tar upp cheeseburgaren, tittar på den och säger att den ska vara såhär "kryddad".

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.