I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bodymodification

Övrigt - Blandat

   

2005-08-12 14:04

Bodymodification

Ok... Länge har jag vetat att folk som inte fördjupar sig i saker dom vill göra, gör dessa oftast halvdant.
Med tanke på allt detta som har med bodymodification har jag insett att här på Whoa och i verkliga livet är det många som behöver lite mer info.
Därför tänkte jag att det kanske var dags för det då ingen har ställt upp och gjort det.

Jag har tänkt ta upp några vanliga frågor som folk har en tendens att ställa. Jag vet att man inte föds med kunskapen, men själv anser jag att folk borde lära sig mer om saker dom vill göra som kan innebära risker.Nu menar jag inte att jag e någon form av en allvetande person inom detta ämnet, men under en hel del år har jag lärt mig en del. Visst är det inte allt, men det räcker en bra bit.

1. "Jag är 14 år och vill pierca mig. Vart kan jag pierca mig hos någon som piercar 14-åringar med mina föräldrars tillstånd?"

Det finns ingen seriös piercare som piercar barn som ligger under 15/16 även om dessa har med sig en förälder. Vanliga piercings piercas från ålder 15/16 (det kan vara olika beroende på piercare) och andra piercings som tex intimpiercings får man ta och ha med när man har blivit myndig.

2. "Jag vill tatuera mig, men vet inte vad jag skall ha och hos vem jag ska tatuera mig."

Ta tid på dig. Kolla o känn efter vad det är för motiv du vill ha. Detta kommer du att ha resten av livet om du inte kör en cover-up på det. Och för att citera Mr. Doc Forest: det är aldrig för sent, men det kan vara för tidigt."
Att du sen inte vet vilken tatuerare du bör vända dig till är något annat. Detta beror på vilken stad man bor i. Vi kan ta Sveriges 3 största städe som exempel:

Stockholm: Doc Forest, East-street, House of Pain, Circle Tattoo och Plain Pain (vad jag har hört) är bland dom bästa i denna staden.

Göteborg: Heidi hay är det bästa valet i denna stad.

Malmö: Tattooworld Malmö och Body Art. Vi har även House of Pain här med. Vill man ha starkare färg i sin tatuering bör man bege sig till eyescream tattoo och tatuera sig hos Stina i Ystad.

3. "Jag har fått en infektion i min piercing. Ska jag plocka ut den?"

NEJ NEJ! plocka ALDRIG ut en infekterad piercing.

4. "Min navelpiercing har börjat migrera. Vad ska jag göra?"

Man kan inte se om en navelpiercing kommer att migrera innan man piercar naveln så därför kan detta vara svårt.
Kontakta din piercare och be denne att byta stav åt dig till en lämplig storlek och då får man hoppas på att den slutar migrera. Naveln e ett av dom mest utsatta ställen för migrering såsom ögonbryn och bröstvårta tex.

5. "Jag ska tatuera mig imorgon hos en kille som tatuerar hemma."

Gör ALDRIG detta då denne inte kan sterilisera allting i ett hem. Klåpare finns överallt. Det gäller att undvika dom.
Du kan få sjukdomar som tex Hepatit och HIV av att just göra såhär.

-->

-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.