Sera: Yes funkade nu.. Tackar.. Fan vad grym han var den här Robert Hernandez.. Skulle ju inte banga för att lägga mig under nålen hos honom.. Tack för den sidan crackpipe!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
atena går fint att tatuera över d. atena50: Just det jag skrev där uppe om åldrande och att ta hand om sin tattoo så tänkte jag mest på att smörja in den med stark solskyddsfaktor varje gång man är länge i solen och såna saker.. Om du tänker på läkningstiden så finns det mer att säga men det hinner jag inte nu.. använd solstick för tattoon. d e lättare att då "smörja" på motivet. Joel haha jo jag vet :p har sett såna som joggar runt. :) hehe... nej ärligt... dom flesta som e så pass äldre brukar inte träna, men d finns undantag. jo charmigt e d, men ibland hänger d :p Sera som joel skrev. d krävs en kraftig ökningt i vikt/uttöjning av huden. annars följer tatueringen hudens former om du inte pumpar ihjäl dina muskler. :)
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
joel
Om du gillar hernandez så borde du kolla in Adam Barton, min personliga favorit...
www.adambarton.com
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Robert hernandes var jäkligt grym.
jennie-is-back Tackar för svaret. Alltså det där om solen visste jag om men jag trodde typ att Joel menade typ andra grejer som jag fick för mig att jag hade missat. Du som ändå kan, det har snart gått 5 år på min tatuering och tycker du att det är dags för mig att ta en sväng förbi tatueran för att se om man ska stärka färgerna eller inte? (är medveten om att du inte har sett den och allt men jag frågar ändå)
Angående sol på tatueringen. Är det nåt mer som kan hända än att man behöver fylla i den oftare om man låter den vara i solen? Tänker kanske mest på om man kan få skador på hud osv.
En annan sida där de har riktigt grymma tatueringar som är lite annorlunda många gånger mot vad man brukar se.
http://www.tattoo-world.ru/
We are just statistics, born to consume resources.
Btw för er/oss som inte kan ryska så är det menytexten med 03, alltså tredje texten från vänster i menyn, som är gallerit.
Sera Skador på huden lär inte kombinationen av sol + tatuering ge.
CrackPipe: Ok. bra.
CrackPipe P25 du värkar veta mycket, kan man någonsin lägga för mycket kräm på sin färska tatto? för min torkar rätt snabbt kanske gör varanannan timma, funkar det?
Battlerappare
2005-08-10 00:10
Skivsamlare
2005-08-10 00:24
Ryggen mitt namn " robin " http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/ upload5/HPIM1061.jpg underarmen - http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/ upload5/HPIM1060.jpg
Så får man inte göra!
Skivsamlare
2005-08-10 00:25
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/ upload5/HPIM1061.jpg
Så får man inte göra!
Skivsamlare
2005-08-10 00:25
fitt grejer o inte funka
Så får man inte göra!
Skivsamlare
2005-08-10 00:27
Battlerappare
2005-08-10 00:37
al3 Man ska ABSOLUT inte sätta på för mycket salva/kräm. Heller för lite än för mycket. Tatueringen bör smörjas in ungefär 3ggr per dag (med rena händer). Jag rekomenderar Bepanthen eftersom den håller en "flottig" ett riktigt bra tag och för att den inte är antiseptisk.
Battlerappare
2005-08-10 00:49
lätt att få massa finnar av bepanthen dock (det fick jag) fast ja den håller längre
:c
knx får inga finnar av bephanten... Annars så funkar en helt vanlig hudlotion bra =)
atena jepp d tycker jag att du ska göra om du vill ha den färgstark. vart sitter den? al3 använd Bepanthen eller Helosan. själv anser jag att Helosan e bättre då Bepanthen e för fet och inte passar alla. Helosan passar dom flesta.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
kxn gillar den senaste :D
jennie Vet inte om jag bara yrar, men tycker att mina tatueringar har bibehållit färgen så mycket bättre de gånger jag använt bephanten istället för helosan. Kanske är skrock, men Theo Jak sa åt mig att jag inte skulle använda en antiseptisk salva...
CrackPipe äh... d har inte med salvan att göra va jag vet. dessutom så hade inte seriösa tatuerare själva använt Helosan om Bepanthen e så mycket bättre. right? :)
men Theo använder inte Helosan :P Han är min gud och hans ord är lag :D Nä, skojar bara...men har gör sjukt snygga tatueringar.
hehe han kanske inte gör d, men dom flesta gör. :p min Gud e han inte iaf. fast han e bra I guess.
CrackPipe P25 fan jag har antiseptic cream e det dåligt? har den kvar sen förra tattoon.. o han sa den va bra..
al3 Tror inte det är någon fara. Bara du inte smörjer inte ett för tjockt lager på tatueringen...
Battlerappare
2005-08-10 02:22
jennie-is-back tackar :)
kxn va heter stilen? har länge letat efter den stilen. behöver bara en bokstav i den stilen. ett R :)
Battlerappare
2005-08-10 02:25
formaterade innan jag stack utomlands, så har inte kvar några av mina härliga typsnitt :( sök efter handwriting eller cursive eller nått sånt så lär du hitta den eller någon liknande font
ok. :/ ska kolla sen. tack iaf. :)
CrackPipe P25 hur lång tid ska man kräma in? veckor?månad för bästa resultat. sen så kom jag o tänka på en sak när jag snacka med jennie-is-back kan man någonsin va 100% säker på att en tatuerare sköter allt rent?
al3 Jag brukar smörja in den lite mer regelbundet (kring 3ggr per dag) innan skorpan lossnar (vilket brukar ta 4 dar för mig). Sen så smörjer jag inte den vid behov. Om din tatuering t.ex. kliar så är det givet att du ska smörja in den. Jag tatuerade mig för 2 veckor sen och har nu slutat att smörja in mig helt...
jennie-is-back Den sitter på axeln typ. Det skumma är att jag skaffade min tatuering nere i Prag och jag känner fan inte till några bra tatuera i Göteborg om inte ens Sverige. Så vad är det man ska ha koll på när man besöker en tatueringsstudio och vad ska man fråga förutom pris och sånt?
al3 smörj d tills d har läkt. e d torrt efter d så kan du smörja d lite emd då o då. om man e kunnig inom området så ser man om allt e rent eller inte. så du kan tex läsa på hur allt ska vara o sen göra ett !test" på vad du kan när du går in till en tatuerare. dessutom så har vissa tatuerare/piercare "utdrag" (kommer inte på va d heter) från sin autoklav om vad som e rent eller inte. o vissa visar en en liten lapp som kommer från autoklaven typ när dom har autoklaverat något (som tex redskap) som d e en grön prick på.
atena tycker att du ska fylla i. gå till
Heidi Hay . hon e otrevlig ibland, men skitbra. jag hade aldrig tatuerat mig i utlandet. kolla så att deras redskap e rena, ta en titt i studion, kolla på tatueringar dom har gjort osv. Heidi Hay e skitbra. verkligen.
Reeferman P21 tyvärr så e inte alla bra tatuerare med i stf eller så. ta tex Tattooworld Malmö. en av eliten i Serige.
jennie-is-back Jag tatuerade mig hos en bekant alltså. Han som tatuerade mig har tatuerat min bror och flera utav hans vänner, plus att jag kände liksom att han måste ju vara bra om folk från Sverige flyger ner till Prag för hans tatueringar. :)
jo, men man bör inte tatuera sig i utlandet om man inte kan dra dit när man n vill. till landet där man tatuerade sig dvs.
Jag ska snart göra min andra, Och den ka vara sjuuuukt detaljerad, BEHÖVER NÅGON SOM HJÄLPER ATT SKISSA ! Den ska representera: Kärlek, Frihetskämpande, och ska vara samhällskritisk . lite de looptroop rappar om ungifär... Den som kan hjälpa mig skissa upp något, går inte helt fattig ur dramat!. ganska stor, ska kunna täcka hela underarmen - runt om också
vänta tills du e 18 o gå till en seriös tatuerare.
upp till var och en att tycka vad dom vill :)
Elmo ta dig lite tid och åk till Lin/dköping, en bit ovanför trollhättan norr om gbg, där är dom grymma på tattoos..
Fucks your life up crew Tjabo!
Lidköping menar du!
Elmo nej hon e bra o alltid otrevlig :) hehe... eller ja. nästan alltid iaf. jag personligen tycker att Heidi Hay e bäst i Gbg och en av dom bästa i Sverige.
är det någon som kan skissa upp en eller? får lite cash
beror på vad d e som ska skissas.
Yes! Nu är nytt ink lagt.. Fan vad bra det blev.. helt klockrent.. Måste tyvärr ha plasten på till imorgon efter jobbet då mitt kneg inte är en så bra miljö för färska gaddningar men imorgon kommer bild upp.. Är nog 1 eller kanske 2 sittningar kvar innan den är klar dock.. Kan varmt rekommendera Per på Heidi hays ställe.. Ruggigt duktig och trevlig.. Även heidi var väldigt trevlig idag.. Fast det berodde nog bara på att hon stod och pratade med två amerikanska gaddare.. CrackPipe: Ja kollade in hans sida med.. Åkte direkt in i favoriter ;) Synd att det finns så lite bilder bara..
Joel nice att höra :) haha hon e bara trevlig när d finns "andra" i närheten va jag vet, men skitbra e hon. bild måste ses :D
ok. nu kan jag inte hålla d inne mer... detta e till
Emmson .
om du nu menade att
denna tatueringen e din så e du helt ute o cyklar då den tillhör en tjej som heter Lina AKA Raur som jag brukar babbla med. dessutom så har hon två och inte en och den bilden e tagen från hennes personliga hemsida.