I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny singel: Lazee - "Gotta Go"

Övrig musik - Soul & RnB

   

2011-09-05 12:32

Ny singel: Lazee - "Gotta Go"

Det var snart tre år sedan som Mawuli “Lazee” Kulego debuterade med singeln Rock Away på P3 Guld galan. En mycket mer erfaren och mer vuxen Lazee är nu redo att släppa sin första singel Gotta Go från hans kommande platta Supposed To Happen som släpps i slutet av oktober.

Lazee beskriver nya singeln Gotta Go som en av hans mognare låtar. Och hör man låten förstår man precis vad han menar. Produktionen och “soundet” är långt ifrån det vi tidigare hört från Malmörapparen.

- Som låtskrivare och musiker vill man alltid experimentera. Jag har alltid varit ett fan av Reggae, Soul och RnB och sjunger rätt ofta faktiskt, mest för skojs skull. Jag har bara aldrig tagit det riktigt seriöst, men Gotta Go är en låt som betyder väldigt mycket för mig, så jag valde den som första singel, säger Lazee.

Lazee har även släppt ett par singlar under de senaste åren, bl. a med RedOnes artist Mohombi och Norska superduon Madcon. Men dem låtarna har han valt att lämna utanför den kommande plattan som släpps via Universal Music. Vissa ser det som ett väldigt vågat beslut men responsen från fansen och vänner har varit otroligt positiv.

- Dem som har varit med mig sen dag 1 har i stort sett alltid saknat mina s.k HipHop och RnB låtar. Så jag gör det för dem.

Gotta Go släpptes eklusivt idag på Spotify och om 4 dagar släpps den på iTunes.


LAZEE - "GOTTA GO" PÅ SPOTIFY