Äntligen!! Lovin' it!
skriv kort, helst inte alls
Oh yes! Album 18 nov i Japan - var kommer det säljas i japan? Vilka butiker/webshop? Ska ju självklart skicka dit min polare på plats! :-)
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º> www.beatheartsblog.com
Producent
2008-10-19 00:29
coming home är ju såå fet!
"Gone 4 long" och "78" är mina favoriter just nu! Men hela albumet är sjukt skönt...
HEARTBEAT - No. 1 in modern and classic R&B :: www.heartbeat.se :: facebook = "Heartbeat family"
Meh! Det borde vara olagligt att hypa så långt i förväg... :-)
Fetaste skiten på länge!!
STOCKHOLM JUMANJI MIXTAPE UTE NU!
Låter galet fett men 240 spänn + frakt och tull från Japan... :-( Vilket datum släpps den i Sverige?
Producent
2008-11-22 13:29
februari i sverige tror jag. Men det ska komma ett singelsläpp med tillhörande remixer i början av december
Albumet släpps den 16 feb i sverige! Och två digitala singlar släpps även i början på 2009. Limiterad vinyl-EP med de bästa remixerna kommer också!
Lägg undan en vinyl-EP till mig!
HEARTBEAT - No. 1 in modern and classic R&B :: www.heartbeat.se :: facebook = "Heartbeat family"
love this! har suttit timtals och nördat de senaste veckorna! <3 as fett
rap- http://www.myspace.com/FrankieNobel beats- http://www.myspace.com/rollablaize Disturbed Vibes Basement
Var kommer grejerna släppas? recordmania? cdon? Det kryllar ju inte precis av nischbutiker i Sverige nuförtiden...
Kommer skivan släppas på vinyl eller bara CD?
Producent
2009-01-31 01:46
Singeln finns på iTunes osv. NU! kan jag meddela..
Singeln är galen! Mycket smaskiga remixer!
STOCKHOLM JUMANJI MIXTAPE UTE NU!
Kul med ovanligt varierade mixar! Väldigt sugen på albumet dock. Ska jag beställa från japan trots allt eller är den på gång i Sverige?
Producent
2009-02-07 17:08
hygher hygher hygher baby...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2009-02-10 21:23
Producent
2009-02-11 04:39
Till alla som diggar Up Hygh & Co har jag gjort en 35 minuters gratis mix speciellt för er!
Ni hittar den
HÄR Listan:
Up Hygh - Bass-Ment Theme
Up Hygh - Let's Get Down, Hands Up Hygh
Funkenteller & The Deep Space 69 feat. Kaydee - Turn It Up
Delirium Tremenz feat. Dimes - Play
Pure P - The Love Song
Up Hygh -ACID
Waxolutionists feat. Hygher Baby - Flashlights
Hearin' Aid - Funk X 2
Up Hygh - The Gift
Up Hygh - Sounds Of Soul
The Fo' Shows - Funky Child
Funkenteller & Supadude - Looks Can Be Deceiving
The Fo' Shows & Jaqueline - Wah Wah
Owusu & Hannibal - Delirium (Up Hygh Remix)
Hygher Baby - 78
Freddie Cruger feat. Rapadon - Bap Yo Head (Up Hygh Remix)
Space Lady - Boom Bap Girl
Up Hygh feat. Melo - Get Out My Face
Up Hygh - Compatible
Pure P - 5 On It
Funkenteller & The Deep Space 69 feat. Force - Emulator
hahaha, den där mixen alltså: Up Hygh - Rare and Unreleased... and really, really rare. Ska bli kul o höra, speciellt Play som inte ens finns i mitt minne.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Förresten, e d du som e skurken som la upp Fo Shows-videon på youtube?
Producent
2009-02-11 15:46
haha nej jag är inte den skurken
BB: Wow! Tack! Riktigt fett. Och Fo'Shows hade jag ju helt förträngt. Vad har de släppt egentligen? Har de något nytt på gång?
The Fo'Shows: Funkenteller & the Deep Space 69 - Prelude to 2012 (EP) ute nu. Kommer släppa minst en skiva i år plus musik med Supahumans på eget bolag Deep Space 69 Pure P - Läs tråden Andreas Cavaco - Jobbar tillsammans med producenten VeeBeeO (Tim Lundblad) med en skiva som kommer bli helt otrolig. Dom kallar sig för Newtimers. DJ Lastword - Har gruppen Sidewalk som släppte sin skiva förra året och som uppträder ganska aktivt.
Albumet ute digitalt nu! Sök på itunes bara! CD:n kommer 2a mars... P
Wohoo! Äntligen! Är det någon skillnad på 2:a marsutgåvan och den japanska?
japp, en extra låt på denna som vi inte hann med att lägga på japan-versionen!
yo F-Teller, du råkade inte få iden till Smash Him från Lakim Shabazz See A Devil Smash Him? nya 12:an låter väldigt lovande från de klipp som fanns tillgängliga på sidan du länkade. keep up the good works.
tesfa Nope, men dom har förmodligen också samplat... aaah, vad fan heter han?! Madlib's favoritgubbe. Trodde jag var först med att sampla den men tydligen inte. Länka görna till den låten du snackade om, har aldrig hört den eller hört talas om artisten.
Melvin van Peebles! Skivan som jag samplade ifårn är fett ball. Innehåller fett mycket som Madlib har tagit och även "yooooou betta watch yo step!"
Funkentee: Har inget att göra med samplingen. Mer med upplägget rent innehållsmässigt men vid närmare lyssning så var jag nog bara lite för snabb med min slutfattning. Skulle skickat upp ngt för lyssning men det får vänta. Ge mig nån dag.
Föresten, går det att hitta Hygher Baby i Stockholm? Gillar nämligen att supporta de få bra skivaffärer som forfarande finns kvar.
funkenteller: vilken Melvin platta är det då?
blir det några roliga livespelningar under våren/sommaren?
Don't Play Us Cheap (soundtrack) Ouf! Bara på omslaget så ser man ju att den är fet! :-) Nu är albumet beställt i alla fall! Hittade den bara på cdon och de verkar inte precis ha högar liggande eftersom den nu snart gått en vecka. Men det som väntar på något gott!
Konsertbesökare
2009-03-08 12:56
Fyfan vad bra plattan är! Går repeat hemma just nu!
"Vi vill meddela dig att din order idag har levererats ut från vårt lager, vilket innebär att du bör ha leveransen nästkommande arbetsdag. " Äntligen! Jag har nästan slitit ut Off my chest (som för övrigt måste vara det bästa soul albumet någonsin gjorts i Sverige) så nu är det dags för nya mästerverk! :-)
Efter en riktigt pissig dag på jobbet släpar man sig hem i snöslasket. Frusen och trött öppnar man dörren och vad ligger där om inte Hygher Babys nya album. Av med plasten, in i spelaren, slänger sig på soffan och aaah! Så otroligt fet!Pure-P: Eftersom det knappt är någon info på omslaget kan inte du lite kort ta oss igenom varje spår? Brukar alltid finnas någon skön historia om hur varje låt kom till. Enquirying fans wants to know! :-)
strömmingen: nice att du gillar plattan!!! synd att det blir för dyrt att trycka en massa sidors booklet med storys, bilder etc... jag älskar också att läsa sånt... men här får du lite iaf: Intro - Ett beat som gjordes på min yamaha tx16w och akai s1100 någon gång runt 2005/2006... Jag å melo hade vibbat på det lite för länge sen utan att det riktigt blivit nåt, sen plockade jag fram det igen å vi kände att det kunde bli den perfekta introduktionen på plattan. Vibb! Gone 4 Long - Denna låt spelades in 2006 i up hygh studion och är den ända låten som inte är producerad av mig (eller mig och melo tillsammans). Rick Skizzo (Funkenteller) står för beatet men låten är skriven av mig och melo. Små-ändringar i produktionen och sången har lagts till på senare dar. Let U Go - Del 1 är även den inspelad i gamla up hygh studion 2006 (som första låt till projektet). Melo på juno 106, jag och på trummor. Även Rick var med lite på ett hörn när vi gjorde denna låt. Beatet till Del 2 gjordes 2007 på min mpc 1000 samt juno 106 kl halv 6 på morgonen. Sången lades i Rasmus Fabers studio några veckor senare. Won't Get That From Me - Framvibbad från scratch av mig å melo 2007 med tanken att skapa något 80talistisk. ARP DGX, Roland sh1000 och juno 106 spelade av mig och melo. 808 av mig. Låtkonceptet och texten kom massa månader senare, helt av mig faktiskt. When I Found U - Nyaste låten på skivan. Blev klar hösten 2008 som ett resultat av en session med mig och Parasto där jag gjorde beatet på plats (mpc 3000) och vi började brainstorma på melodi och text. Tog någon vecka av bollande av text fram och tillbaks, sen var det klart! Intergalactic Love - Denna låt gjordes ursprungligen av mig och Fatima 2006. Men iochmed att vi inte visste vad vi skulle göra med den så lät vi melo spela in en ny version när vi hade börjat jobba med projektet. Producerad av mig men Rick var med på ett hörn, inspelad av oss båda. Missin U Simply - Denna idé kom från en låt vi spelade in över ett grymt beat av min NYC kompis Pursuit Grooves. Men den blev aldrig klar, och vi hade nästan glömt bort den när vi en dag satt i studion och vibbade. Helt plötsligt kom idén att vi skulle använda delar av den bortglömda låten till en ny, helt strippad version. Juno 106, reverb från akai 1100. Allt inspelat helt utan klick. There you have it... Struggle - Detta beat gjordes ursprungligen av up hygh som en remix till bill withers "lovely day" som vi fick i uppgift 2006. Men remixen släpptes aldrig och melo hade nämnt att han ville använda det. Det började med refrengen och aarons vers. Ett år senare spelades resten in och låten slutfördes. 78 - Mpc 1000, juno 106 av mig i mitt vardagsrum våren 2007. Rappen lades 2008. 78 spelades in över ett annat beat från början, men jag gjorde den här versionen för jag var inte nöjd med den första... Coming Home - Del 1 - Anita Baker sampling genom min akai s1100. En session med mig och fatima som aldrig avslutades helt... Melo steppade in och vi vibbade fram del två. En av de grymmaste sessions vi haft under denna process! Grow Old (With U) - Tammi Terrel's "All I Do" choppad och filrerad i min mpc 1000. Jag utmanade mig själv med att göra det långsammaste beatet jag någonsin gjort. Det blev grymt och vi började testa lite idéer över det. Efter mkt om och men (i månader) hade vi äntligen idé och text. En av min favoritlåtar på plattan. ALLA: SUPPORTA DINA LOKALA SOULARTISTER. KÖP SKIVAN!
Ifall någon skulle ha missat det så finns det en intressant artikel om Pure P/Hygher Baby i senaste Kingsize! Värt att plocka upp! Recension i nästa nummer...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
http://www.myspace.com/johndoeshouse
Lustigt :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
skön intervju, uttryckte många av de saker jag tycker är fel/tråkiga med dagens r&b...
något av det fetaste från sverige på länge
Rock the beat Ent