Melos debutalbum...äntligen!
"Off My Chest" finns i butik på måndag. Går att köpa på iTunes redan nu. Lyssna på albumet i dess helhet på http://www.myspace.com/moodymelo ! Lyssnar på det för första gången nu, men rent spontant kan jag väl säga att det inte är en dag för tidigt. Har även hört att han och Pure P ska köra nåt projekt ihop som heter Hygher, Baby (snygg anspelning på allas favoritgrupp Up Hygh) och det tycker jag låter GRYMT lovande...mer Melo till folket 2008!
skriv kort, helst inte alls
Ska bli riktigt intressant att höra plattan, ska försöka fixa en intervju med honom på JustDet.se
äkligt bra sångare, hörde något med honom och Pure P på MTV för hur länge som helst, det lät riktigt bra, lite mer min smak än detta. blir nog till att plocka upp detta album någon dag även om jag inte är sp mycket för Soul/R&B
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
finally! och som du skrev, inte en dag för tidigt. ett projekt med pure p låter förövrigt guld. två av mina svenska favoriter - samtidigt - kan inte bli annat än bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
YES, äntligen!
www.ishoesme.se www.flowpics.posterous.com www.lovelymonday.tumblr.com
köpte den på itunes, komemr det nån vinyl?
jag såg honom förra sommaren i kungsträdgården innan kaah. då tyckte jag det lät astrist, men sen när jag nu, idag gick in och lyssnade på en låt på hans myspace så lät det inte långt ifrån fantastiskt. kul! han kanske bara prövade några låtar på publiken då föra sommaren som han inte tog med till detta album...
Jag var också där i Kungsan och det var inga nya låtar, det var samma som är med på plattan
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab
Det är fethet! Soulchild: Mm, Pure P och Melos Hygher Baby är Sveriges bomb. Jag har hört delar av deras kommande platta och det är så sjukt feta grejer.
STOCKHOLM JUMANJI MIXTAPE UTE NU!
Pah! Oj, vad jag längtat och tjatat efter denna. Beställde diretkt på CDON men väntar fortfarande. Hoppas det beror på att den sålt som smör... :-)
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º> www.beatheartsblog.com
Webmaster
2008-07-08 00:42
Låter grymt lovande med Pure P-samarbete! Skivan är bra, köpte den på iTunes för ett tag sedan. Forever!
Har också upptäckt honom nu, vilken talang! Baby's gotta go är en personlig favorit direkt =)
Okej, nu går jag!
Skulle vara intressant att höra hur/om den har sålt utomlands?
Har alltid gillat honom men aldrig så mkt som efter dessa nya låtar!
www.myspace.com/oscardvine Min musik, dans och allt annat: http://oscardvine.wordpress.com/ http://soundcloud.com/oscar-dvine
Hm, är det inte dags för en ny klassisk live session på mosebacke? Raw fusion? Fashing kanske? :-D
den 14e nov spelar han på fasching!
Haha! Det ser vi fram emot! Jag kanske ska fundera på att bli spåtant :-) Sama: Vet du om det blir den vanlig liveuppsättningen? Rasmus Faber - Rhodes Thomas Eby - Percussion Harry Wallin - Drums Magnus Gudmundson - Bass
strömmingen haha ja det skulle va nått! jag önskar att det blir den vanliga liveuppsättningen men jag vet inte. vi får hoppas!
Shit det var tight i fredags! Sama: kände du igen trummisen. Var det Harry Wallin? Riktigt tight snubbe!
Det stod på hemsidan att det skulle vara Anders Hedlund, Robyns, Kaahs och Samuel Ljungbladhs trummis (bl.a). Men jag var ju inte där, så jag vet inte.
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab
Det stämmer säkert! Han var jäkligt grym i alla fall. Det vore grymt om det var lite mer koncerter i stil med denna i sthlm. Litet venue, tight avslappnad band, en grym sångare och glad publik. Det händer alldeles för sällan i sthlm. När ska t.ex. kaah spela ute nästa gång. Minns fortfarande hans oöverträffade synkoniserade dansintro på mosebacke för ett par år sedan. Jag menar, VEM annars inleder en koncert med 3 min dansuppträdande genom publikhavet... :-D Någon som har några tips på framtida events?
strömmingen
jag missade tyvärr detta pga jobb o annat :/
men hörde att det var grymt bra, o du hade också kul antar jag? :)
jag såg melo på bara vi i våras o då körde han med deras grymma husband. o nu såg jag att de hade en unplugged kväll en gång i veckan, det kanske kan vara något?
Länk till http://www.baraunplugged.se/Program.html
Tack! Bara-vi ska kollas upp!