I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Michael Jackson Bucharest konsert på MSN

Övrig musik - Soul & RnB

2008-04-05 11:14

Michael Jackson Bucharest konsert på MSN

Hej alla glada musikälskare.

För Er som gillar Michael Jacksons musik och hans oslagbara framträdanden så finns nu chansen att se hans legendariska konsert ifrån Bucharest 1992 på MSN.com Nu är det säkert flera som redan sett denna konsert eller redan har den på DVD, men för dom som INTE sett den finns nu chansen att se varför Michael Jackson kallas The King Of pop "en titel som han INTE själv gett sig men som media gång på gång så patetiskt försöker påstå". 

http://music.msn.com/michaeljackson?silentchk=1&

2008-04-05 11:45
Tack. Det påminner mig och hypen innan videon till Jam släpptes. Michael Jordan på sin peak och Heavy-D i pyamas :-D

´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com

2008-04-06 10:38

Hehehe det är sant

Jag kommer aldrig sluta förundras över hur M Jackson lyckades trollbinda sin publik som han ända gjorde. När han var som störst på 80 och början av 90-talet, ingen kom i närheten av vare sig skivförsäljning, vunna awards, kontraktsummor osv. Och än idag måste jag säga att det är tex få musikvideos som ens kommer upp i den klass som Jacksons gjorde.

Förut var det en Event att se en MJ video på MTV, idag känns det som om man istället gått ett steg tillbaka och slänger ut halvdanna videos där någon antingen står och flaxar med armarna eller någon som står och spelar några riff på en gitarr i 4min. Ta inte det här fel nu, det finns en del härliga videos idag också alla har vi olika smaker. Men jag har inte sett en video på nästan 10 år som fått mig att Wow det där var häftigt. Lite synd.

Ska bli spännande och se om M Jackson släpper ngt nytt och om det kommer några härliga videos framöver. Lite coolt Madonna, Prince och Michael Jackson alla 80-tals ikoner, alla samtliga fyller 50 år i år.

2008-04-06 17:48
2000watts: Jag förstår vad du menar med musikvideos. MJ:s videos kring tiden för Thirller-Dangerous måste vara själva definitionen för coola musikvideos. Jag skolkade från skolan för att sitta hemma och vänta på världspremiären av videon till "Black & White". Det var så jävla tungt när den väl dök upp.
www.plaingold.com

2008-04-07 09:11
den där bukarest-konserten har min kompis tvingat mig att titta på med all säkerhet åtminstone 20 ggr

den är rätt fet faktiskt...i sina stunder
skriv kort, helst inte alls

2008-04-08 17:57
Håller så klart med om att när Jackson slutade att göra videos så har det aldrig kommit nåt vettigt. Jackson har ju gjort flera grymma videos efter Dangerous också. Känns tveksamt att Jackson ens släpper i år. Hörde att man hade frågat om han vill uppträda igen då hade han svarat. Vad har jag kvar att bevisa och om han skulle gå upp på scen igen så skulle det vara något speciellt. Så vanliga spelningar med honom känns lite främmande just nu. Detta kan ju bara vara rykte också men Jackson har haft chansen att uppträda på stora galor i år men aldrig gjort nånting.

Skivan lär inte komma i år. Om den kommer så har det varit sånt grymmt hemlighetsmakeri kring det hela. Oftast är det rykten hela tiden, demos läker ut o.s.v

Vill han inte släppa sin egen musik då borde han säga det till fansen. Hade varit kul om han hjälpt yngre artister med videos, produktionen, uppträdanden o.s.v

2008-04-08 18:12
det är ju det han inte fattar, det han ska göra är INTE de där superbombastiska överdådiga scenshowerna där han flyger in med jetpak och har massa specialeffekter och bomber o allt fans skit...

däremot ska han skala ner showen, fokusera på musiken och skippa playback helt! han skulle kunna sälja ut stora eller medelstora arenor i europa eller usa 100 kvällar i rad med ett sånt koncept.

jag vill inte se michael jackson dansa och mima till sina 80-talshits som en patetisk coverartist, jag vill se honom verkligen och sitta ned bakom ett piano o framföra sina låtar t.ex. mer fokus på musiken och kvaliteten och sluta leva i nån låtsasvärld där han måste chocka alla varje gång han ska göra nåt!
skriv kort, helst inte alls

2008-04-11 21:40
Jackson har ju alltid haft nåt extra under sina konsärer som du säger och syftar på. Han flyger dock inte den där jetpack skiten själv utan det är en annan, det var coolt i början av 90-talet men nu vill man inte se det där. Under History tour hade han en kort tricknummer som tog väldigt lite tid av konsären så vill han ha kvar det får han gärna ha det. Fansen skulle bara älska det eller fansen skulle älska allt han gör på scenen.

Uppträder Jackson igen kommer han garanterat att skala ner showen. Han är 50 bast om några månader och varken kroppen eller rösten håller för en hel spelning. Jackson har också ryggproblem sedan tidigare.

Jackson kommer nog inte tillbaka så länge han inte har galet bra material. Tror inte han pallar rubriker i tidningar där det står. Slutet på sagan Jackson o.s.v

Han har nog tusentals osläppta låtar som kommer ut efter hans död, många av låtarna är säkert helt genialiska om inte dom flesta. Jag menar, snubben tyckte inte ens att Smooth Criminal platsade på Bad plattan, då vet man lite av hans krav på musik.

Hade varit väldigt kul som du säger om han kunde lira lite gura eller piano och sjunga och koncentrera sig mer på musiken. Men Jackson lever i sin låtsasvärld, det har han gjort länge. Tur är det bara att han inte spårat ur för nån sjuk religion som Kabbalah eller samma religion som Tom Cruise. Orkar inte stava till hans religion hehe.

2008-04-11 23:37
Håller med Soulchild här. Jag har sett honom live och det enda som egentligen var bra var det coola med att verkligen se honom, kungen, på en scen nära en själv. I övrigt var det playback och överbombastisk scenshow och totalt utan överraskningsmoment.

Som upplevelse får det högt betyg men som konsert var det fanimej ingen höjdare, bland det sämsta jag betalt en massa pengar för.
www.plaingold.com

2008-04-21 21:47
kan ju skryta lite med att jag var på den konserten back in 92! bodde i rumänien då. visserligen va jag bara 6 år gammal men ändå.
get on your knees like you're looking for that last piece of crack!