I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Erykah Badu - New Amerykah

Övrig musik - Soul & RnB

2008-02-25 23:45

Erykah Badu - New Amerykah

Det fanns tracklists ute på 18 låtar.
Nu verkar New Amerykah komma ut med bara 11 låtar.
Vart är resterande 7 låtarna undrar jag däribland "Love", producerad av Dilla som hon pratar om på myspace tv?

Albumet är jävligt nice och produktionerna är bra och varierande

men "Healer" kvarstår som favorit.
Jag önskar det fanns mer av samma bäng känsla framfört så jävla bra att hon kunde ha pratat om strumpor till det där beatet med den där rösten och jag hade fortfarande haft den som favorit. Men nu är det ju shout outs till hiphop, dilla o rastafari så den är ju genialisk.

"Telephone" har ett nice Kool and The Gangs - "Summer Madness" vibe och det gillar jag otroligt mycket. "Twinkle" har något av en favorit jag har, glitch soundet.
Sen finns det lite av funk i "The Cell" och Georgia Anne Muldrow gästar på
"Master Teacher" och hon är ju en trevlig gäst.

Helt klart ett måste. All artwork kring albumet är ju huuur nice som helst, videon till "Honey" var fräsch som fan och allt är bara så bra och man trodde väl inget annat när det kommer till Erykah Badu.

Sångare

2008-02-26 11:22
Köpte du det eller hittade du det för nedladdning?

2008-02-26 12:07
e inte honey med eller?

2008-02-26 12:36
lyssnar igenom nu låter riktigt bra... grymma produktioner

2008-02-26 14:57
magnolia_ F19

Det jag har nu är nedladdat.
Men jag har beställt min skiva som inom eur inte verkar komma förän 29 feb men man får med en New Amerykah t-shirt vilket är all good in my hood.

bewman P22

Ja, visst är det? Jag är sugen på prod listan. Honey var ju 9th wonder. Healer var Madlib och om mina aningar stämmer så låter "People" också väldigt Madlib men sen skiter jag i att gissa eller jag gissar på att The Cell var av Sa-Ra snubben.

2008-02-26 16:12
ps. soulbounce.com har en "Du day" , hela dagen bara Erykah Badu till äran av dagens släpp och att det är hennes födelsedag.

2008-02-26 22:51
"Telephone" är en ny favvo hos mig hittils. Jag är lite besviken faktiskt men jag hade grymt höga förväntningar. känns dock som att skivan kommer växa med tiden när man får en relation till den och man uppskattar känslan i låtarna som är väldigt tillbakadragna och som inte direkt kallar på ens uppmärksamhet. Överhuvudtaget gillade jag slutet av skivan bäst.
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab

2008-02-26 22:53
låtarna jag vet är dessa:

healer - madlib
me - Sa-Ra
my people - madlib
soldier - karriem riggins
the cell - Sa-Ra
twinkle - Sa-Ra
telephone - ?uestlove och james poyser
honey - 9th wonder

vissa av Sa-Ra-produktionerna är dock enskilda medlemmars verk tror jag..
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2008-02-27 00:10

tack för listan
2 rätt av 2 möjliga. MVG till mig

2008-02-27 20:23
nån som vet vart man kan beställa på vinyl?

2008-02-29 18:17
mmmm nu har jag lyssnat igenom den ett par gånger and it's growing on me!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-02 01:35
honey ligger som bonusspår.sista låten efter lite snack.traclisten gäller för båda skivorna.det kommer ju en till iår i början av sommaren, return of the ankh.
http://www.slagskottfilm.com/

2008-03-02 16:41
Damn........Efter en lyssning hittills så måste jag säga att mina favoriter är Soldier, Me & The Healer....... Men jag älskar helheten. Rå men skör på samma gång.... Sjukt genuin känsla man får.... Future classic garanterat! Längtar redan efter pt. 2

2008-03-03 10:31
Anaugh: Var beställde du din skiva? Jag vill också ha en t-shirt :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-03 15:21
På www.hhv.de får man en t-shirt.

Vinyl.. hmm jag har sett att man kan beställa det på megastore.se iaf
Wala bok wala bok.. som o dem talk..

2008-03-06 21:47
Jäkligt snyggt omslag! Den här kan jag nästan tänka mig att köpa bara för omslaget. Är inlägget/häftet lika bra som det ser ut på utsidan? :-)
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com

2008-03-06 22:05
Master Teacher är 9th Wonder

2008-03-07 00:24
Inlägget/häftet är ännu grymmare..
Wala bok wala bok.. som o dem talk..

2008-03-07 20:40
ja förjävla synd att jag får vänta en vecka till då.

förhandsbokade både PR's nya och Badu, badu tog slut på typ en dag hos leverantören.

Kommer pt.2 till sommaren, eller hur var det?

2008-03-08 01:18
Ah, my Badu.... love it!

2008-03-08 18:24
Grymt bra grejer från Badu'an!

love it
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2008-03-09 21:43
Jävligt bra skiva, inte en dålig låt. Soldier, The Healer och Honey är favoriterna.
your heart pump project kool-aid

2008-03-10 21:55
Oj va bra den är! Kan inte sluta lyssna, så skönt "mellanplay" med My People och Telephone är sjukt skön! Det känns verkligen som ett komplett album!!

Gotta love Badu.

2008-03-13 07:49
.........THIS ONE IS FOR DILLA HIP HOP.......
www.myspace.com/cromefingers

2008-03-14 10:30
fan vad glad jag är, att skivan skulle va över mina förväntningar trodde jag inte.. The healer är favoriten, otroligt bra skiva!
LK PHC www.myspace.com/tobbemusic

2008-03-14 18:20
beställde precis mitt ex från den där länken, can't wait for my free t-shirt haha

2008-03-15 17:44
New Amerykah är grym, bättre än jag trodde, men apropå Erykah såg jag en låtlista till någon samlingsskiva med henne där Love Hangover var med. Hade ingen aning om att hon gjort en version av den, är det någon som hört den och vet var den kommer från? Är den bra? Den kan ju knappast slå Syleena Johnsons version i alla fall ...?
|:::--->www.myspace.com/maryvalley<---:::|
|:..-->www.myspace.com/fieldsofgrain1<--..:|

2008-03-15 23:46
Jag gillar det skarpt, med det flummiga soundet!
A BROTHERSLOVE IS A BROTHERSLOVE

2008-03-16 20:23
Varför har ingen nämnt That Hump? Den enda låten förutom de givna (The Healer & Honey) som jag verkligen fastnade för.

2008-03-18 09:23
Soldier är favoriten här. Har aldrig gillar Erykah men den här skivan var äckligt tung rakt igenom.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2008-03-18 11:09
Funkenteller

eller hur, den är jävligt skön!
LK PHC www.myspace.com/tobbemusic

2008-03-18 12:28
Så gött när man sätter på That hump o det sen fortsätter med Telephone.
Skivan växer som fan!!!Pajjade min mp3 spelare innan hemresa från argentina men som tur var hade jag mitt psp med en skiva på. Självklart nu amerykah så man hade inget annat val än att låta den gå om och om igen. The lord works in mysterious ways. Thanks lord
http://www.slagskottfilm.com/

2008-03-25 14:04
Det tog en stund för mig att förstå hennes näst sista platta WorldWideUnderground, men cheesus... New Amerykah är fan en nöt att knäcka. Asskön men sjukt flummig..
Hello smile, I haven´t seen you in a while.