B.R.A Beats and Rhymes Acadamy
B.R.A Beats and Rhymes Acadamy i Dalsland. Är det någon som har gått denna 1åriga utbildning, eller kanske bara hört om den? Jag skulle gärna vilja ha lite inside info innan jag ansöker så ifall någon vet något, feel free to share with me.. är den något att rekomendera? hur är den upplagd? är det många ansökande? m.m...(Jag vet inte om detta är rätt forum att fråga i men jag antar att de flesta som hänger här är inne i Rnb, Hiphop, Soul scenen på ett eller annat sätt, så jag tänkte att var mest rimligt att någon här skulle veta)
vad jag har hört så är den rätt schysst, speciellt om du inte kan nånting om musikproduktion å så, där lär du dig massa. men kan man redan en del så kommer man inte lära sig nånting på ett halvår typ.
det är vad jag har hört.
Oh thanks. Jaha fuck, jag trodde det skulle vara mer djupgående med tanke på att linjen även innefattar juridik, marknadsföring och företagande.. Jag söker nämligen en värd eftergymnasial utbildning som ger bra utvecklande färdigheter inom musikproduktion, och utförande. Och som ser bra ut på papper..
som sagt så har jag inte gått där men jag har en polare som gick en termin typ. sen hoppade han av
för att det inte var värt studielånen.
verkar som en rätt så oorganizerad utbildning, men dock verkar den jefligt rolig. alla smödar å bärsar, tom lärarna.
haha nice.. Aight then. Tror det blir en ansökan då.. Musik och bärsande går jävligt bra i hand så bättre utbildning en så får man inte. tack för hjälpen
ditt ska jag söka efter sommaren =)
Konse''
Jag går där.. vad vill du veta?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Oh nice. tell me everything.. Hur är utbildningen upplagd? vad är det för kvalité på undervisningen? hur är lärarna? hur är klassen/gruppen? stämmningen? staden? (om det nu är det, faktum är att jag inte har en aning om vart dalsland ligger) kostnad att bo på internatet ifall du har något hum om det? all information uppskattas.. thanks..
Första termin har varit till största delen teoretisk. Denna termin har fokus lagt på det slut-arbete man ska färdigställa (demo-kit). Den teoretiska biten var väldigt grundläggande och täckande, dock kan den kännas som en lååång stooor repetition om du redan har kunskaper inom cubase och reason. Men yee, det blir vad du gör det till. Lärarna är bra, erfarna och lägger ner väldigt mycket av sin tid för att man ska kunna lyckas med sina mål. Klassen är bra.. men ja, nästa år.. vem vet? Färgelanda som stad suger hästkuk. Mer inavlat och inskränkt ställe får du leta efter. Det kostar ungefär 4 000 i månaden att hyra rum med dusch och toa. Mat ingår. ngt mer?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
uppskattas. aight well det verkar sjysst över lag. Jag kan bara inte förstå hur man kan lägga en soul,rnb,hiphop inriktning ute i skogen i Dalsland av alla ställen.. men okay det var den informationen jag ville ha. Jag tackar och bockar. I was a little worried about the seriousness of the acadamy considering the fact that you don't need any prior knowledge only an interest in music. But as you describe it, it seems pretty serious so.. I'll try it out.. it is always fun to have a place where people share similar interests and can exchange ideas and inspire each other anyway so it's a win win to me.. well I appreciate your help.. peace
my-life Svaret är: Den fantastiska Svante Englund :D Grejen med skolan är att du gör det tillv ad du vill det till. Du får total självkontroll i hur mkt du vill lära dig. Men det viktigaste om du är redan rätt kunning inom musikproduktion. inspelningsteknik och de juridiska frågorna är i så fall tiden du får göra egen musik. Du får en studio som du kan använda dig av varje dag, och där kan du göra dina låtar och ett helt demo om du vill. Och med tanke på att det ligger mitt emot helvetet själv är bara bra, för då koncetrerar du dig enbart på musiken. Tror knappast du kommer hänga utanför ICA eller mitten affärem all day long.
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>
Haha I like that.. that's what I needed to hear. a little advertising. hehe na but, I've decided to apply. I just hope they got a place for me. jo men jag vet det är det jag är ute efter så. En plats där man kan totalt fokusera på musiken och samtidigt kombinera det med undervisning från kunniga lärare. Och det bästa och mest lockande med denna skola är ju helt klart att den är inriktad på musiken jag älskar. well big ups till Den fantastiske Svante Englund då.. Ett brilliant intiativ. thank you for the final words Rebel-Ape.. Do you work at the school/ study at the school by the way? Or are you in fact Mr. Svante Englund?
Hehe my pleasure! Jag tycker i så fall att du ska söka dit, ett tips thought! Vill du verkligen komma in så ring svante, den personliga kontakten är viktig och svante är rena gosedjuret så det lär gå bra. Säg att du har ansökt och är jätte intresserad och så ;). Nej fan ingen Svante här nej, den mannen har för mkt att hand om för att jag ska ta på mig hans skor. Jag gick där första året de hade utbildningen, så yes jag var ett försökskanin, or something like it :) Har bara bra saker att säga om skolan, men som sagt det är upp till var och en att göra det mesta med vad som ges till en.
Det måste väl finnas annat än det ovanbeskrivda, i dalsland? :/
Aight I'll have that in mind.. Haha oh shit, I don't wanna intrude? Jag hade blivit fett pissed ifall massa elever försökte nästla sig in genom att ringa mig om jag drev en sån sak.. men maybe he's a patient and ambitious man.. jaja om han är ett sådant gossedjur kan jag väl göra det, it's worth a try.. men är det många som söker tror du? alltså det där personliga brevet man ska skicka, är det mycket vikt på det förresten, eller är det bara som ett hallå inför intervjun? Jag hade hoppats på att kunskaper och ambition skulle räcka. men om man behöver fjäska sig in på grund av många ansökande vore det ganska gött och veta fan? you seem to be the man to ask about this so I aim my questions to you directly now:) if it's not a problem..
Först och främst att du ringer o sänger att du ansökt gör dig bra mkt mer uppmäksammad, den så ansöker många, jag minns att det ansöktes 3-4gr mer andra året än första. Så u do the math!. Sen så ska du inte vara överkvalificerad, för du ska trots allt lära dig också där. Om du bara visste vilka som har fått nobben för att de vart mer än överklass i den utbildningen ;) gör dig hörd, personliga brevet är första steget bara, om du nu vill garantera din stay ;)
shit va mkt stav fel :D
Aight thank you man.. Haha fan gött, då blir det inte för stor dynamik i gruppen. Jag var lite rädd att det skulle vara skit stor skillnad på kunskaper och erfarenheter men om dom gör så måste det ju vara ganska jämt. Du jag uppskattar informationen alltså, känns som jag är mer än redo för en sjysst ansökan:)..
thanks again..
peace
Yo, I'm in.. Jag tänkte bara checka om detta var en bra plats att kanske ta kontakt med någon annan som kommit in i år.. B.R.A linjen på Dalslands folkhögskola, någon som kommit in här? vore ju sjysst att kanske iallfall ha pratat med någon av sina blivande klasskamrater..
jag skulle troligtvis ha kommit in om jag va ett år äldre...
Konse''
Grattis, akta dig för rektorn hon är häxan i byn, och se till att hälsa våran underbara husmor från mig, rinaldo by the way ;)
Rebel-Ape P23 Haha Aight man, jag ska tänka på det;) och ska se till att hälsa husmor från Rinaldo måste ändå prata med henne om hyreskontrakt eller något så jag kan söka inackorderingstillägg så.. (akta mig för häxan i byn (rektorn)..) (Hälsa husmor från Rinaldo..) Haha skönt nu har jag något att göra när jag kommer ner.. Ska ju bo på internatet iallfall en vecka innan så.. peace
Moderator
2007-07-31 19:37
my-life de blir chill mannen, vi softar ner och kickar lite sköna grejjer innan resten av gänget kommer!
Producerar, gästar, mixar & mastrar till ett oerhört bra pris. Intresserad? Adda:
[email protected]
Perfektion fo sho man:P, ser fram emot.. peace
Jag har bara ett tips när det gäller musiken i BRA, programmet blir vad du gör den till, det är väldigt eget arbete, om ni vill lära er mkt o komma hem med en hel EP skiva, så måste ni vara seriösa med eran musik, häng inte för mkt i korridorerna eller så, för att det är lätt att det blir så...ha kul grabbz!
Du kommer digga ställt, o md de mnar jag skolan.. vill nästan gå tt år till asså.
Soy-Soy aight, Jo det låter fett soft som fan. ser fram emot..
Enda anledningen för at Soy-Soy vill gå ett år til är för alla fnask han köpte utanför "mitten" affären :D