RIP James Brown
James Brown - "the godfather of soul" - avled under natten till måndagen. Han fördes till sjukhus i Atlanta under söndagen. Hans agent uppger att dödsorsaken ännu inte är känd. Funklegendens goda vän Charles Bobbit gjorde honom sällskap in i det sista. James Browns anhöriga har underättats om dödsfallet, uppger AP. James Brown var den fattige skoputsaren som förverkligade den amerikanska drömmen och blev en av de största svarta männen i amerikansk historia. Med blixtsnabba fot- och kroppsrörelser, den bönfallande, hesa, desperata rösten och sin intensitet, som var väldigt närvarande även i långsammare klassiker som ”It’s a man’s world”, har han inspirerat musiker över hela världen. Bland annat är James Brown den mest samplade artisten någonsin. (Från Aftonbladet)RIP
www.ishoesme.se www.flowpics.posterous.com www.lovelymonday.tumblr.com
RIP!! Han blev ju gammal iaf, och han kan vara nöjd med vad han har åstadkommit.
http://www.earforcefm.blogspot.com
Redaktionschef
2006-12-25 11:01
På tv4s nyhetsmorgon sa dom att det var lunginflamation som var dödsorsaken... han blev 74 år gammal. Tyckte dom också sa att han sammanlagt hade 114 låtar på amerikanska topplistan under sin karriär...
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Skribent
2006-12-25 11:22
tragiskt!
beatheartsblog.com - freshness!
Skribent
2006-12-25 11:42
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/6208615.stm
Skribent
2006-12-25 11:42
Producent
2006-12-25 12:03
RIP James .. Du var skitbra i somras . Vila i frid .
Skribent
2006-12-25 12:43
e han död? tråkigt... R.I.P.
Vila i FridVi har inte många kvar nu...
olletagesson.blogspot.com Hiphop is dead - long live Soulmusic
fyfan vad tråkigt! man fick iaf se han i somras. mitt ëx hade gjort slut med mig dagen innan och få höra hans kärleks låtar dagen efter det där, det var riktigt tungt men härligt. vilken känsla det var!! RIP JAMES!!
R.I.P till en man som fick leva ganska länge trots ett ganska hårt leverne.
www.plaingold.com
Rest in peace Kände nästan det på mig. Hade någon småkonstigt känsla när jag lirade hans Funky Christmas-platta igår.. (Borde starta en tråd i utländsk hiphop också. Så mycket som hans musik gjort för hiphopen är nog nästan svårt att förstå.. Hur många hiphopklassiker skulle inte existera utan JB?)
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
trodde seriöst att jag skulle dö innan honom. En man med större besultsamhet, drivkraft och vilja har aldrig existerat. Han lämnar efter sig en fantastisk katalog fram till typ 74. I can't stand myself (when you touch me), It's a new day - so let a man come in, live at the apollo '63, Black ceasar, it's a mans, mans, mans world, get on the good foot, payback och hell är några av hans absoluta albumhöjdpunkter. Vila i frid!
och say it loud, soul on top och there it is!
Tänkte på det här för en vecka sen, att den här legenden varit med så mycket, gjort så mycket för musiken..ganska konstigt hur man kan känna på sig hur saker kommer ändras, och sen dör han nästa vecka. vila i frid! en av de bästa!
Iam Not My Hair,Iam Not This Skin,Iam The Soul That Lives Within'
Ni som såg han i sthlm i sommras, såg väl hur energirik gubben var! Och att han dör ett halvår senare är sjukt. Kan inte förstå att han är död...
Gudfader, rip.
...Jag skojade bara!
King of Soul Rest In Peace
www.myspace.com/abbeman<br>
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
RIP James Tackar högre makt att jag hade chansen att se honom för första o sista gången på Skansen tidigare i år!
NBS - Nothin' But Skillz
RiP JAMES BROWN en stor förlust för break-scenen, han var en viktig hörnsten i kulturen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fick äran att se hans konsert i somras, det var en mäktig upplevelse ska ni veta. Thank you. Vila i frid!
Keep it classic!
Vila i frid... Godfather of Soul.
Ord.
åh nej,! hörde precis fii faan asså shit.. vila i fred fo real han är nya levis, James brown is alive! haha.. shit fan va jag ska köpa hans skiva o lyssna, han va kung
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.
Synd vila i frid hans musik kommer alltid leva vidare
Stealing From Thieves/Thieves In Da Night
james brown var och kommer alltid vara: larger than large!
Empress
Mycket tragiskt :( Men men, det var hans tid helt enkelt, han blev ju ändå förhållandevis gammal med tanke på sin livsstil
Look with your own eyes - See with your own mind
Rest In Peace, beautiful man.
Finns det några "superlegender" kvar? Vi får hoppas att han lämnade oss som nöjd och glad :) vila i frid
Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!
en av mina första james brown om inte den första e från rocky fyra med dolphan o james kommer in med värsta värsta av allt o sjunger livin in america :D mkt tragiskt...kändes som han skulle bli 150 typ...... vila i frid
what u eat don´t make me shit
Eternal P16 Nej, nu är det slut på "superlegender".
Peteyk: Bob Dylan är kvar:)
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa! jewelheist.tumblr.com
en av de viktigaste artisterna. RIP.
http://wifebeaterlove.blogspot.com
Nej, nu är det slut på "superlegender". Knappast. Vad kallar du Stevie Wonder, Aretha F, Babyface, Prince, MJ för? Och det kommer säkerligen att komma "superlegender" som fyller på hela tiden. Men det är inte desto mindre tragiskt för det. Men vi får glädjas med att en man som levde ett hårt liv trots allt blev 73. Det är ändå en ganska aktningsvärd ålder.
www.plaingold.com
Jag ser termen "superlegender" med viss ironi och skrev mitt inlägg i det syftet. Hade hoppas på ett: HaHa James Brown
förstår fortfarande inte... sitter o lyssnar på hans låtar nu och njuter av hans underbara musik som han gjorde. är så fruktansvärt glad att jag åkte på hans spelning för ett halvår sedan.
"Disco är James Brown, hip-hop är James Brown och rap är James Brown" Jävligt synd att man missade honom i somras. SOV GOTT!
...and I'm out!
RIP see ya in heaven!
The New World Order IS Here
Vila i frid James. Synd att man aldrig såg dig live trots att man hade chansen. Som ett stort Jackson fan som talat varmt om James många gånger o.s.v och fan av honom kändes det faktiskt lite i kroppen när man fick höra detta.
aldrig hört en rapp låt med han+
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.
Ser fram emot Nileskärs hyllningsprogram på söndag. Hoppas det blir två timmar :-)
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º> www.beatheartsblog.com