I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bästa soul/R&B-producenterna!?

Övrig musik - Soul & RnB

   

2006-07-17 01:47

Bästa soul/R&B-producenterna!?

Ja, vilka tycker ni gör det bästa jobbet när det gäller låtskrivande och producerande, just nu eller rent generellt?

Här är några jag vill framhäva:

Timbaland - Samtidigt som han blivit en allt sämre hiphop-producent tycker jag att hans R&B/pop-produktioner på sistone varit grymma. Jag hoppas att han ägnar mer tid åt R&B och mindre åt Busta Rhymes, The Game etc.

Tim & Bob - Har alltid varit personliga favoriter och för stunden verkar de vara med överallt. Jag gillade iochförsig "de gamla" Tim & Bob bättre. På senare tid känns det som de bara repeterar sina produktioner från Bobby Valentinos platta förra året. Det är förresten kul hur man läser på "seriösa" R&B-sajter om de "nya" producenterna Tim & Bob, när de i själva verket var med redan på den tiden Boyz II Men gjorde sin andra platta.

Darkchild - Har alltid varit svag för hans beats. Från att ha tappat lite av förmågan så tycker jag att det kommit en hel del bra Darkchild-låtar igen på sistone.

Underdogs - Gör klassiska slow jams fast för 2000-talet. Och jag tycker oftast att de gör det riktigt bra, även om de fastnat lite på repeat på sistone.

Jimmy Jam & Terry Lewis - De har iochförsig inte gjort så mycket på senare år men de får ett hedersomnämnande bara för att de alltid varit så jävla jämna och bra.

www.plaingold.com