I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Om du skulle välja tre låtar...

Övrig musik - Soul & RnB

Skribent

2006-05-16 22:09

Om du skulle välja tre låtar...

Om du skulle vilja övertyga någon som påstår att soulen slutade vara bra typ 1978 om att denne har fel, vilka tre låtar skulle du spela? Inkludera årtal.

"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores
Quality is poor
A girl like me needs more" - Ms Dynamite

2006-05-16 23:34
Hmm, svårt. Vill du ha låtar från sent 80, tidigt 90 eller? Eller går det bra med musik från 79-80? :)
"... People now log on to message boards and write thesis statements about the music. If you like it, you like it. If not, cool. Let it be what it is. It's just Hip-Hop." / Phonté
Skribent

2006-05-16 23:35
1978-2006 :)

Nu är jag iofs klar med skivan till denne bedragande och lögnaktige blivande musikläraren, men det hade varit kul att se om någon matchar mina val.

"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite

2006-05-16 23:49
Svårt likväl. Inte för att det bara gjorts dåligt efter 78, utan för att det gjorts så ooootroligt mkt bra innan! :)

Om jag skulle välja så blir det nog såhär (just nu iaf, men det är bara för att jag lyssnar mkt på dessa artister nu. Om nån dag kan det vara en otrolig skillnad):

Anita Ward - Sweet Splendor, från albumet Songs of Love, -79.
Angela Bofill - Tonight I give in, från albumet Too Tough, -83
Love Unlimited - High Steppin Hip Dressin' Fella, från albumet Love is back, -79
Lamont Dozier - Why (ain't my love enough) från albumet Working on you, -81

Ja jag vet det blev fyra. :)
Tveksam om de matchar dina val dock
"... People now log on to message boards and write thesis statements about the music. If you like it, you like it. If not, cool. Let it be what it is. It's just Hip-Hop." / Phonté

2006-05-17 10:40
får vi höra trådskaparens val? :)

Skribent

2006-05-17 11:03

Fast jag gjorde en dubbelskiva, och jag har inte skrivit ner alla titlarna ännu :)
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite

2006-05-17 15:01
prince- do me baby
d´angelo-the root
dwele-truth

2006-05-17 18:01
om man inte gillar soundet "typ efter 78" ar det antagligen sa att man foredrar retrogrejen och inte vill ha med nagot, man tycker later som disco, att gora.
sa soker du efter retrosoul fran efter 78 eller bara bra grejor?

Skribent

2006-05-17 20:32

Jag söker ingenting. Jag undrar vad du hade valt i samma situation.

2006-05-18 10:17
Haha! Det beror ju på vad för sorts soul före -78 personen uppskattar. Röj eller gråt? Men det finns ju sådant som jag själv tycker borde vara oemotståndligt... Typ:

N'Dambi - See you in my dreams
Mary J Blige - Time
Jazzyfatnastees - Breakthrough

Eller nåt :)
|:::--->www.myspace.com/maryvalley<---:::|
|:..-->www.myspace.com/fieldsofgrain1<--..:|

2006-05-18 10:32
VICKEN IDDI DU HAR ATT GÖRA MED AGNES!

hur som helst, mina val i detta nu:

womack & womack - teardrops
jade - don't walk away
usher - u remind me
http://wifebeaterlove.blogspot.com
Skribent

2006-05-19 17:07
Come on, mer!

2006-05-25 18:30
Anthony Hamilton - Charlene
Musiq - Love
allt med Jaheim! :P

2006-05-26 10:55
Erykah Badu - Green Eyes
Bilal - When will You call eller Make Me Over
Prince - Purple Rain
olletagesson.blogspot.com
Hiphop is dead - long live Soulmusic