Soulforumets bästa 2005!
Tänkte att vi tillsammans borde kora 2005 års mesta soulforumfolk! Vad säger ni? Då borde jag förstås börja med något så jag säger: Årets moderator: ÄgerDig Årets nykomling: wackcent Vore även kul att spekulera i vilka artister som fått mest uppmärksamhet... D'Angelo ligger väl hett till trots hans ständiga icke-aktualitet... Och Anthony Hamilton tycker jag det har skrivits mycket om... Och vilka har vi varit dåliga på att uppmärksamma?
|:::--->www.myspace.com/maryvalley<---:::| |:..-->www.myspace.com/fieldsofgrain1<--..:|
Skribent
2006-01-06 18:16
Haha, man tackar! Årets nykomling bland moderatorer på whoa: simoom Årets rebell: Soulchild Årets fridstörare: jakpuk Årets soulforums-DJ: alda Årets mest saknade: Keili Årets Mary J Blige-fan: zoulfly Årets skrockigaste tråd: R&B:n smutskastar hiphopen av ZoO-Man Vi har varit dåliga på att uppmärksamma Steve Spacek, Goapele, Kindred och Vivian Green.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
Skribent
2006-01-06 18:17
Och Sharon Jones & The Dap-Kings gjorde ju en av 2005 års bästa plattor... Men de fick inte så mycket uppmärksamhet.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
haha bra initiativ...ska klura på en lista efter jobbet.
skriv kort, helst inte alls
årets "wiggar ut ibland och skriver saker han inte kan stå för": jakpuk
årets soullåt: r kelly - let your light shine
www.danceage.com
http://wifebeaterlove.blogspot.com
oooh! Sharon and the the Dap-kings fick nastan vara med pa min lista..riktigt nice!
olletagesson.blogspot.com Hiphop is dead - long live Soulmusic
okej, HATA sharon jones and the dap-kings. deras skiva kanske är en av de bästa skivorna 1965, men 2005 blev dom brädade av exempelvis ciara!
http://wifebeaterlove.blogspot.com
årets mest oförtjänt bortglömda och icke-promotade pärla: masayah - "P.S."
skriv kort, helst inte alls
Årets full of themselves, överlägsna forum... eller? Ibland :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Steve Spacek fick väldigt dåligt med trådar här, jag skrev en i juli typ fick kanske 3 svar hehe. Plattan är utan tvekan en av 2005s bästa, i alla kategorier. Årets användare får ni sköta, jag vet inte vad ni gör. Otis har bra koll på vad som händer i London har jag märkt dock hehe
Tack för nomineringen ;-)
HEARTBEAT - No. 1 in modern and classic R&B :: www.heartbeat.se :: facebook = "Heartbeat family"
Hela Bling47-familjen har fått alldeles för lite uppmärksamhet (
www.bling47.com ). Släppte en hel hög fantastiska album och tolvor under 2005:
* Platinum Pied Pipers - PPP
www.ubiquityrecords.com * Rogiers - Mini album (
www.myspace.com www.www.fibbymusic.net )
* Wajeed - BPM Instrumentals
* Tiombe Lockhart - Bootleg #1
* Tiombe Lockhart - My name is...
* Wajeed's 555-soul mixtape
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º> www.beatheartsblog.com
PPP har vi väl ändå skrivit rätt mycket om...? Är det ingen som har fler nomineringar? Jag som försökte skapa lite trevlig stämning!
|:::--->www.myspace.com/maryvalley<---:::| |:..-->www.myspace.com/fieldsofgrain1<--..:|
Zoulfly: Kanske PPP men Rogiers och Tiombe har det väl knappast snackats något om eller? :-)
yes!!! socker-conny - You made my day!!! javascript:addFormating('content','url');www.swesoul.com
damn it!
hahahaha fan vilken ära att få nominering där... det gav mig inspiration inför soul-året 2006! :)
Arets whoa-mp3a - Mistyblue - Mindblowing Arets vantan - Swesoul.com Arets segaste - webdesigners =) Arets Anthony - Randevyn Arets skiva pa svenska - Masayah - P.S. Arets svenska siva pa engelska - JaQee - Blaqaixious Arets basta komersiella R&B - Teedra Moses - Complex Simpicity Arets Raphael Saadiq-produktioner - Told Ya och Ain't Nobody Worryin Arets cover - Woman 2 Woman med Jaguar Wright Arets mest forbisedda - John Legend stjal John Fortes "all the pretty people" Arets besvikelser - Raheem DeVaughn och John Legends skivor Arets mest overskattade - Leela James Arets cover nr 2 - Don't Speak med Leela James Arets diva - Kanye West Arets diss - W. Ellington Felton - Dear Kanye Aret homofob - Columbia Records Arest 1965 - Sharon and the Dap-kings Arets 1975 - Larry Braggs Arets gospel - Andra Cross Arets kaos - Bomber i London Arets Dagens Skiva-recensent - Agnes Arpi Arets roligast intervju - Sy Smith Arets ide - swesoul.com
annars finns min lista over arets basta skivor och allt pa www.swesoul.com
OjOj... Ta det på rätt sätt men jag tycker det är betydligt mycket fler än Spacek, Goapele och Tiombe som INTE uppmärksammas här, som verkligen förtjänar en plats i era hjärtan... Kanske dags för mig att posta lite fler trådar... Istället för att klaga : )
Massa mixar & shit @ http://www.myspace.com/jaystarseven
Årets cover: Petter - "Släng upp din tändare"
HEARTBEAT - No. 1 in modern and classic R&B :: www.heartbeat.se :: facebook = "Heartbeat family"
Nu vet jag! Årets mest originella hat/älskade svenska soulsläpp:
Räven - Vecka 12
Räven är skön. Toklyssnade på hans demos vid en sjö i dalarna under ett par stekheta veckor i sommras. Han är grym!
Checka "Och du vill inte se" så fattar ni (kanske)...
www.betraktaren.com Sjukt flummig webplats:
www.betraktaren.com
otis: "årets whoa-mp3 - mistyblue - mindblowing" den tackar man gott för. femspårs-ep:n "azalea road" släpps 20 mars. One.
www.silversystrar.se
årets framtid 1: Platinum Pied Pipers årets framtid 2: Sa-Ra Creative Partners årets skivbolag: Ubiquity
We Love Donuts Too! - http://wldt.blogspot.com