Stephen Simmonds börjr bli desperat?
Bakgrund: Stephen Simmonds bryter med skivbolaget för att tjäna mer pengar (och visst, man kan förstå att han inte vill att de ska ta hela kakan) och börjar kopieringsskydda sina skivor för att mjölka fansen så mycket som möjligt. Han märker dock att de inte uppskattar hans nya skiva och den säljer inte som väntat. För att åter bli betraktad som en av Sveriges stora artister tar han till ett nytt drastiskt drag - han bestämmer sig för att vara med i melodifestivalen! Listan över medverkande Är det inte lite tragiskt? Men det är väl bara att önska honom lycka till...
|:::--->www.myspace.com/maryvalley<---:::| |:..-->www.myspace.com/fieldsofgrain1<--..:|
So good heter låten förresten, vi får väl hoppas att den är det också...
|:::--->www.myspace.com/maryvalley<---:::| |:..-->www.myspace.com/fieldsofgrain1<--..:|
men den listan visade väl bara låtarna och vem som skrivit dem...är du säker på att han själv ska uppträda?
Nope, jag spekulerar bara...
Oh no. Hoppas, hoppas, hoppas att han bara är låtförfattare...
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
Vem bryr sig om han uppträder i melodifestivalen. Om låten är bra så kan det ju kanske va värt att kolla på festival-eländet. Om den är dålig, så har han ju ändå fortfarande gjort en del sköna soul-låtar.
Först Jesus, sen: Hiphop, Soul, musik!!
Håller med, det är riktigt mkt gaylobby.
Jag tror inte det handlar om att vara desperat direkt, han kanske har insett hur mkt publicitet han kommer att få och att det kan hjälpa honom och hans karriär. Han kommer bli mer folklig etc. Fast, vad vet jag egentligen.
"Help the grown folks, they need more help than the children do"
han kanske har insett hur mkt publicitet han kommer att få och att det kan hjälpa honom och hans karriär. Han kommer bli mer folklig etc. - exakt!
ja, det kan inte vara kul och vara ihågkommen som "killen som gjorde en duett med Lisa-vad-nu-hon-hette-igen under nittio-talet"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vinner han melodifestivalen blir det klirr i kassan, Soul för folkhemmet säljer. Klart han måste få ihop pengar nu när han gör allt själv. Hoppas det funkar, han har i mitt tycke Sveriges bästa röst,grym live, han har bara inte fått till det där perfekta albumet, men fick man samla dem bästa till en skiva så skulle det bli skitbra....
New Zealand Why not?
ere nat fel pa att bli folklig?
www.myspace.com/missbuyondo<br> www.yarahbravo.com<br> www.jaqee.com
Jag tycker det här med melodifestivalen verkligen inte är bra. Hans musik är så mycket mer värd en melodifestivalen. Jag kommer gråta när jag ser honom där...Aj aj aj...Jag vill inte..
Bombaclaat!
Susannat Håller med! Känns ju som att melodifestivalen på senare år har blivit nåt som gamla, avdankade artister tar till som en sista utväg (Ex. Kicki, Bettan & Lotta, Jan Johansen, Annelie Rydé osv.) och så illa tycker jag ändå inte att det står till med Stephen. Klart han också vill sälja skivor och tjäna pengar på sin musik men det måste finnas nåt annat, bättre sätt. Det MÅSTE!
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
märia F18 & Susannat Det är klart att melodifestivalen inte är nått att ha, men vad spelar det för roll om han är med där? Gör han en bra soul-låt så är det ju bara bra att han höjer upp värdet på festivalen litegrann. Gör han en skit-låt så är väll det hans problem. Det gör ju inte hans tidigare grejer värdelösa.
SamL Det är klart att melodifestivalen inte är nått att ha, men vad spelar det för roll om han är med där? Trane_SoulFanatix sa det bra: "det är ett helt annat forum än det forum jag vill att mina fovoritartister ska ha... " Gör han en bra soul-låt så är det ju bara bra att han höjer upp värdet på festivalen litegrann Personligen känner jag iofs inte att värdet på melodifestivalen behöver höjas upp då jag inte bryr mig så särskilt mycket om den. Sen så tror jag att om Stephen vill slå så är inte melodifestivalen rätt forum för honom. Svenska folket i allmänhet är ju som bekant inte världens mest öppensinnade när det gäller ny musik som inte låter som Per Gessle. Tror även att det finns en risk att han sjunker i vissas ögon. En medverkan i melodifestivalen gör ju som sagt inte hans gamla grejor sämre, men skulle han komma ut med ett nytt album så kanske såna som halvgillat honom förut, men fortfarande köpt hans skivor, låter bli att göra det den här gången för att de, som zoulfly(?) tycker att det är väl desperat. Äh, det kanske är långsökt men vad vet jag...
Skribent
2005-10-19 18:00
Köper man inte skivor för att man tror att de är bra...? Jag köper både R Kelly, D'Angelo och Marvin Gaye, fast de allihop var och är lite småknäppa i övrigt.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
ÄgerDig Jo, absolut. Du och jag kanske gör det men jag tror ändå att det finns folk som bryr sig tillräckligt mycket om vad artisten i fråga gör utanför studion för att låta bli att köpa skivan.
Om man köper den nya skivan eller inte lär ju också bero på hur bra låten som han deltar med är?
Every day's another chance to get it right this time.
simoom Ja självklart, men som jag sa: "Äh, det kanske är långsökt men vad vet jag..." . Det var alltså bara en tanke jag hade
Skribent
2005-10-19 20:21
Känn dig inte påhoppad, för all del! :) Du har helt klart en poäng.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
HEARTBEAT - No. 1 in modern and classic R&B :: www.heartbeat.se :: facebook = "Heartbeat family"
Stephen Simmonds uppträder på Buddha Lounge i malmö imorgon!
melodifestivalen kan hjälpa eller stjälpa en redan erkänd artists karriär. jag tycker inte man kan säga att nån är för bra, eller mer värd än melodifestivalen. det är ett effektivt sätt att nå ut till svenska folket, men inte helt riskfritt heller. jag håller på kära mr. simmonds och hoppas att låten håller den höga klass jag är van vid att få levererad av honom.
shit happens, just look at me
Hehe det kanske är lika bra att han inte är med... Fick han kalla fötter tror ni?
steven simmonds börjar bli tråkig...hans nya skiva e skit.Den första skivan han gjorde var hur bra som helst!Såg honom live på Valand i gbg för några månader sen,han var kass..rösten var svag och det enda han koncetrerade sig på var hans fan från England som just då råkade vara i publiken.Plus att han skrek rakt ut ''Ni får plugga på glosorna!!'' eftersom folket bara stog och ingen verkade kunna NÅN låt hahahah!Det var riktigt roligt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tycker så här. Alla som har tid/råd att kasta skit på en artist som vill utvecklas och kunna leva på det han/hon älskar, ska också ha tid/råd att stödja artisten i fråga och gå på konserter, köpa skivorna så länge artisten gör nåt som man tycker om. Om nån av er som nu klagar - gillade Simmonds förut när han gjorde musik för "soulheadsen" hoppas jag ni också stöttade han då. Annars kastar ni sten i glashus. Jag förstår honom. Hiphop, soul, rn´b är dött i Sverige. Inte musikskapandet och artisteriet, men kärleken från folket - är stenjävla död. Ändå är det de enda som pumpas ute på klubbarna i landet och överlägset största genre musik bland unga. Det går inte ihop, det vet vi alla. Vill vi musikfans ha våra artister kvar får vi stödja. Annars bara sluta gnälla när artist efter artist skiter i att släppa sin skivor här hemma, skriver låtar åt melodifestivalen, julskivor åt Carola eller till reklamradiojunglar på NRJ.
varför skulle han inte vara desperat när branschen ser ut som den gör idag?
åh.
Ja..iofs Men jag tycker det var bra att han inte är med. Kanske han insåg att det inte skulle göra honom gott? Jag tycker alla hans skivor är guld. Såg honom på polstjärnan och det var överväldigande! Han är så otroligt bra.
Bombaclaat!