I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilken R. Kelly- skiva?

Övrig musik - Soul & RnB

2005-04-21 15:32

Vilken R. Kelly- skiva?

Om man ska ha nån av de här skivorna, vilken ska man ha då?

Chocolate factory
Tp-2.com
R.

Skriv dem i den ordningen ni tycker (den bästa först alltså). Kan inte bestämma vilken (ev. vilka) jag ska köpa...:)

"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX

2005-04-21 15:42
inte alla på en gång, det blir dyrt!
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX

2005-04-21 17:39
skulle lagt mina pengar på tp-2.com....jämnast...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-21 17:49
fifan att välja bort en av de tre...no can do, miss :)
skriv kort, helst inte alls

2005-04-21 18:26
Oj, hm...har du "12 play" och "R.Kelly" redan eller? ;-) Your body's calling är fortfarande en av mina absoluta favoriter...

Håller annars med om att tp2 är jämnast. Men down low double life (från R) är en av hans bästa låtar någonsin.

Jag och en polare skulle sätta ihop en best of r kelly för något år sedan. Shit vad vi diskuterade länge för att få ihop det...

Min top 12 (för tillfället... ;-)

* i don't mean it (en av de mest underskattade kelly låtarna)
* sex in the kitchen (girl i'm ready to toss your salad!)
* down low double life (för mellan/slutsnacket...)
* you remind me of smthing (rnb historiens skönaste metafor?)
* thank god it's Friday (fackförenings theme)
* ft sparkle - be careful (tidernas hotfullaste ballad)
* ft kelly price - friend of mine rmx (banbrytande trepartsballad)
* your body's calling (lyssna på biggies unbelievable...)
* ft nas - street dreams (rutten låt blir till guld i kellys händer)
* feeling on your booty rmx (för den sköna banjon :-)
* ft toni braxton - how many ways rmx (en av låtarna som startade kellys remixsegertåg över världen)
* up and outta here (blaxploatation kelly)
´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸. ><((((º>
www.beatheartsblog.com

2005-04-21 21:21
det verkar som att det är tp-2 man ska satsa på då alltså...

2005-04-22 12:34
half on a baby....vikken skiva e den från?
one..!

2005-04-22 12:47
Ille413: R.

märia: Det är nog mest en smakfråga. Chocolate Factory är den souligaste. TP-2 är väl som sagt jävligt jämn men framförallt är den jävligt...sex. R. är sjukt fet med sjukt mycket bra musik, härliga r&b-ballader och sköna hiphop-hybrider. Så egentligen, det är nog en fråga om vad man är in the mood för snarare än vilken som man ska satsa på...
skriv kort, helst inte alls

2005-04-22 13:19
R R R R R R R

den skivan innehåller allt... från party till ballader... har alla tre men tycker den e bäst...
!LOYALTY!

2005-04-23 13:15
R. tycker...fan klassisk
Tack & Hej!

2005-04-26 13:07
vänta tills tp-3 reloaded albumet kommer, den kommer i sommar
så tycker jag alla fall....

2005-05-03 11:27
R definitivt.