Mary Valley - Valleys and Values EP
Så har då den dag kommit, när jag med skräckblandad förtjusning, ja mycket blandade känslor överhuvudtaget, måste promota min EP i soulforumet på whoa... Mary Valley - Valleys and Values EP Låtlista: 1. Trees aren't made of plastic 2. New 3. No time for change 4. Distress Mistress snippet finns här , den säger väl något om hur det låter. Kanske inte tillräckligt mycket för att ni ska kunna ge några bra kommentarer, men ni får en känsla för stuket på alltihop i alla fall... Det är alltså min sång om världssmärta och annat känslotjafs till tonerna av Impeys produktioner. Du kan beställa skivan genom att skicka 30 kronor i ett kuvert till Jimmie Nordberg Västergatan 33b 3tr 856 42 SUNDSVALL. Eller bor du i Uppsala eller Stockholm kan vi ju ses någonstans... ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Skribent
2005-02-15 22:17
Hehe, men jag köper ju direkt av dig när pengarna kommit. Passar bra där efter tentan!
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
Producent
2005-02-17 19:15
fler borde checka och om ni checkar skriv en kommentar
http://northmountains.com
Yeah Agnes :) Friday it is! Du ska väl med på tentafest?
Skribent
2005-02-24 00:20
Mår jag bättre så...
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
Producent
2005-02-25 23:44
vad tycker ni då?
för mig känns det som om du försöker mer än vad du kan, och vet om det och koncentrerar dig på att mumla. Ingen disrespect, men ge dig inte in på nåt du inte klarar av. Det är kul med nya artister och sa, men håll dig inom din begränsning ...
I be on the streets like dog shizzle..
Hmm ok... Vad är det du tycker jag försöker mig på i så fall?
Skribent
2005-03-04 13:45
Jag har hört tidigare låtar med dig Alva, och speciellt den första låter heeeelt annorlunda. Hade gärna sett något liknande på EPn också, då tror jag du hade sluppit kommentarer som den ovan.
Alva det är underbart med nyskapande soul. Tycker Du är duktig som verkliget tar tag i det, och det hörs ju att Du har rösten. men ibland vill jag be Dig att ta iiii lite så man får höra vad Du kan! lite tråkigt att man inte hör vad Du säger... jag ska checka ep:n o ge den en ordentlig chans. keep it up.
All I wanna give you is a little bit of lovely...
Ok... Alltså jag hör inte mig själv heller på den där snippeten, för att jag anser att rösten är mixad för lågt... inte jag som mixat. Inspelningarna är ju inte heller så proffsigt gjorda och det är ju en sak. Men Agnes, jag kommer aldrig att låta likadant som för två år sedan, för man förändras... Utvecklas... Oavsett om alla andra tycker att jag gjorde bättre låtar då, som var lättare att förstå sig på, så utvecklas jag ändå. Så är det bara :) Och visst är det intressant att höra vad alla tycker, men personligen skulle jag aldrig kunna anpassa mig efter det.
Skribent
2005-03-04 21:46
MaryValley: Oh ja, det förstår jag, att du inte kan anpassa dig och att man utvecklas på två år (det är det ju inte bara sångare som gör). En självklarhet som är onödigt att påpeka. Att jag påpekar det jag skrev i mitt förra inlägg har inget att göra med att jag inte "förstår mig på" din EP. Men jag bjuder ändå på min spontana åsikt, eftersom tråden trots allt finns här för respons.
äh, jag var väl lite för hård i det jag skrev... var nog lite packad när jag skrev det. men ville egentligen säga samma sak som Tinadee, hade nog inte skadat som du tar iii lite, som björnen baloo -ända från tårna :)
I be on the streets like dog shizzle..
Producent
2005-03-05 11:42
frågor . ni säger att det hörs dåligt på snippet är det likadant på skivan?
ni kan även checka en remix på "no time for change"
här
www.whoa.nu eller här
thmmountains.com på remixnetplayen
att utvecklas är en självklarhet, men precis som vilken artist som helst så jämför man alltid första skivan med den andra, inte för att hitta fel, utan för att finna det som man tyckte berörde. Det ska väl vara intressant att höra vad alla tycker, för att förstå hur man kan använda sin utveckling för att bygga på det som lät bra. Handlar inte om att anpassa sig... men som jag sa förut, keep it up, fortsätt göra musik och gör det som Du själv tycker är grymt . Men man kan lära sig mycket om sig själv genom att lyssna lite på de åsikter som hör det utifrån.
All I wanna give you is a little bit of lovely...
calibeer> Jag tar nog i på mina ställen tycker jag. Kanske inte på någon av de snuttarna som är med på snippeten iofs. Men ok, du kanske har rätt... Tinadee> Om jag inte velat veta vad folk tyckte hade jag varken släppt skivan eller startat den här tråden... Men jag måste väl få svara också? Och på kommentaren "Hade gärna sett något liknande på EPn också, då tror jag du hade sluppit kommentarer som den ovan" svarade jag helt enkelt att det är en omöjlighet för mig att alltid låta på ett visst sätt för att till varje pris slippa kritik... Såhär låter jag just nu, det är helt ok för mig om folk tycker det är skit, förhoppningsvis gillar ni nästa projekt bättre :) Men kom ihåg att ni inte ens har hört hela ep:n än...
Producent
2005-03-16 22:32
fler kommentarer?
väntar på mitt exemplar ska bli jätteintressant.
www.silversystrar.se