Nej, jag håller med dig om att soul är en musikstil som alla andra. Precis som att man inte kan kalla alla som sjunger om horor och knark för rappare =P Sen tycker jag att du har en lite elak ton i ditt inlägg, vilket ju känns ganska onödigt. Och jag tycker i allra högsta grad att det är ett ARGUMENT och inte ett "argument" att vita som sjunger soul kallas singer/songwriter eller pop/rock. Exempel på detta är ju som sagt Carole King, som skrivit några av världens bästa soullåtar, samt allas vår Remy Shand dom ska kallas "blue eyed soul" eller "singer/songwriter" av den enkla anledningen att han inte är lite mörkare i hyn. Jag tycker det är musikrasism. En svart snubbe som gör hårdrock sägs vara inspirerad av Hendrix eller whatever, fast han mest lyssnar på Metallica. Förstår du vad jag menar? Det jag skrev tidigare var inet personligt mot dig, utan mot klassificeringsmodellen i stort. Och visst, vi har väl alla individuella definitioner, men om jag hade sett Aretha men hört Doris så hade förmodligen inte jag tyckt att det skurit sig.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite