Resume efter besök på Soulbrother...
Nya skivor jag han lyssna på: Jon B's nya: sådär, bra melodier och så, men jag och Cypren var överens - ain't feeling his voice. Toshi Kubotas nya: Trodde mer om den, besvikelse. Fast han verkar komma överens med Angie Stone, hon gästar på två låtar och har nog proddat 5-6..... Anthony David -3 chords and the truth - Förband till Kindred nu senast, hzar bland annat skrivit India.Aries Part Of My Life. VÄldigt akustik, men mkt bra. Men som sagt akustisk, och det kan ju bli lite tråkigt i längden Zap Mama's nya - Helt okej, hon har ju en underbar röstoch dialekt, Erykah, ?uest, common, kweli och bahamadía gästar. KOLLA UPP! SKivor jag inte hann lyssna på: Lalah Hathaway - skulle vara bra och ha den bästa rösten, med en blandning av hennes pappa, anita baler och Ann Nesby. Coolies Hot Box - det har gått ner för Coolies så ut som en riktig lågbudget skiva, orkade inte lyssna...gillad einte ens första. men lågbudget går ju INTE hand i hand med dåligt.... Ola - In emegency-break silence - Ska vara underbar, glömde bort att lyssna..attans, rekommenderades... Avani - teh real thing - skulle vara bra.... SKivor jag köpte: MArtin Luther - Rebel Soul Music: This is my cup of tea! VIsar att soul inte bara är Rhythm and Blues!! FAts visst finns det många före honom. Rock och hårdrock ärpå gång inom soul, Bilal, eric Roberson och saadiq gjorde det alla live på jazzcafe! Chocolate Genius har gjort det, Mos Def och Keziah Jones. Martin Luther is gonna blow....your speakers!
olletagesson.blogspot.com Hiphop is dead - long live Soulmusic
|