I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

10 ar av/sen Brown Sugar (KVAL)

Övrig musik - Soul & RnB

2004-08-09 15:46

10 ar av/sen Brown Sugar (KVAL)

I ar ar det tio ar sedan D'Angelo slappte sin debut, Brown Sugar. Aven om jag personligen inte anser att D skapade hela neosoulen, som sa manga andra, Sa medger jag att den satte sina spar. Den fick ju trots allt de flesta av den nya generationen av Soulsyskons ogon att oppnas for det vackraste i varlden.

Sedan dess har genren bara vaxt och vaxt, under de forsta aren slapptes ju egentligen bara fem-sex skivor varda namnet, vilket bekraftar att de stora bolagen ar totalt sjallosa. Och egentligen inte forran Kedar och Universal tvingade Erykah att dumpa Free som saker och ting egentligen borjade handa. Baduizm Ar nog trots allt den viktigaste skivan for modern soul, sen dess har det varit ett noje att ga in i skivaffarer, och ibland finns till och med en egen sektion for soul!

Under senaste aret har jag dock sett en forandring, Brown Sugar och Baduizm ar inte langre soundet som alla vill na. Nar jag borjade trottna pa modern soul for ett par ar sedan kom Vikter Duplaix, Peven Everett, Dwele, Amp Fiddler med flera och vande upp och ner pa allt ihop. Nu gar det att gora soul over skona klubbeats och det blandas mer an nagonsin!

Brown Sugar var forst, Baduizm var viktigast, men vilken har egentligen varit bast (Vissa tattare kan tycka att detta ar fullstandigt onodigt, men detta ar trots allt ett diskussionsforum!).

Sa i Kvalet tanker jag skriva ner alla som jag kan komma pa som bor vara med och slass om titeln, sen far Ni harunder under lagga till alla som Ni vill ha med. Sen sammanstaller jag allt om nagra dagar och vi fortsatter vu darifran. Och lagg inte in massa okanda bara for att visa Er bredd pa Er skivsamling och kunnighet.

OCH V\'c5GA INTE FLYTTA DET TILL NAT JAVLA TOPPLISTEFORUM!

Till kval:
D'Angelo - Brown Sugar & Voodoo
Erykah Badu - Baduiz & Mama's Gun
Maxwell - Urban Hang Suite & Now
Jill Scott - Who's Jill Scott
Musiq Soulchild/-Star - Ajjuswunasing & Soulstar
Kindred - Surrender Of Love
Jaguar Wright - Denial, Delusions, Decisions
Raphael Saadiq - Instant Vintage
Bilal - First Born 2nd
Lauryn Hill - Miseducation of... & MTV Unplugged 2.0
Angie Stone - Mahogany Soul & Black Diamond