I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Daniel Adams-Ray andra singel "Gubben i lådan"

Övrig musik - Rock, pop & annat

2010-10-01 15:33

Daniel Adams-Ray andra singel "Gubben i lådan"

Ville bara uppmärksamma er alla om att hans andra singel släpptes idag från det kommande albumet "Svart, vitt och allt däremellan"

Spotify
Youtube
iTunes

Vad tycks?

Tycker ärligt talat den är bättre än "Dum av dig" då den lät alldeles för likt Oscar Linnros. Ser även ljusare ut för albumet enligt mig. Om det låter mer annorlunda än Linnros är det självklart bättre, även om det han gjorde lät bra.

2010-10-01 16:16
Så jäääävla bra faktiskt!

2010-10-01 17:10
Jo, introt är så jävla sjukt asså. Hoppas skivan blir mer såhär och mindre lik Oscars. Såg i någon intervju att han var inspirerad av musik som typ Sunny med Boney M, och den låten - även om det är typ 70-talsschlager - blir man också allmänt gladlynt av.

2010-10-02 00:00
Den är ritkigt, riktigt, riktigt feeet.

Var en interjuv på p3 med honom idag också.

All lycka till big big Danne!

2010-10-02 00:16
riktigt nice! gillar också de suggestions man får från youtube när man ser på denna låt.

2010-10-05 16:22
Sjukt bra
Geni

2010-10-06 20:49
riktigt bra
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."

2010-10-06 23:49
Grym! Trodde inte den skulle toppa "Dum av dig" men det gjorde den! Får lite Magnus Uggla vibbar faktiskt, hans gamla låtar från typ 80-talet eller nåt, haha =)

2010-10-16 13:56
Så underbart att Daniel också går tillbaka till musiken. EXAKT sån här musik är det jag gillar och strävar efter att någon dag få syssla med själv.

2010-10-29 18:36
Skivan är bra i alla fall. :)
jagvillocksåhaenblog.com

2010-10-29 20:49
Va? Officiellt releasedatum är väl 3:e november? Finns inte på Spotify, inte sett något om exklusivt för premiumkunder?

Hur som helst, skivan är nästan lika kort som Oskars:

01 Svart
02 Voyeuren
03 Gubben I Lådan
04 Lilla Lady
05 Förlåt Att Jag Aldrig Sagt Förlåt
06 Dum Av Dig
07 Himlen Luktar Plast
08 Gryningspyromanen
09 Medan Vi Faller
10 Vitt

Kan f.ö förhandsbeställas här:
https://www.bengans.se/popup/daniel_svart/se.aspx

2010-10-29 21:26
Ja. Men jag har CD:n här. Så det går att lyssna då. :)
jagvillocksåhaenblog.com

2010-10-29 22:31
Haha, men sluta vara så kryptiskt självbelåten och berätta varför just du har ett exemplar men ingen annan?
Blir nyfiken ju.

2010-10-30 14:15
Promo-ex, inget mer spännande än så.
jagvillocksåhaenblog.com

2010-10-30 14:38
Jo, tänkte väl det. Men någon låt som sticker ut extra mycket utöver redan släppta singlar? Någon favorit?

Och är Svart/Vitt hela låtar eller bara intro/outro?

2010-10-31 21:49
Gryningspyromanen. Alla låtar är riktiga låtar och den kortaste är 2:36.
jagvillocksåhaenblog.com
Rappare

2010-10-31 22:52
Jag älskar den här låten.

2010-11-03 00:50
Ruggigt välgjord platta.

2010-11-03 01:02
Håller med. Lyssnar just nu, och det du säger kan fan ingen hävda sig emot. Oavsett vilken musiksmak man har eller vilken uppfattning man har om Daniel är detta sjukt välgjort, det går fan inte att förneka.

2010-11-03 01:03
Ja det är sanslöst hur mycket talang som rymdes i dom där två herrarna.

2010-11-03 11:39
Varför finns den inte på Spotify idag? Vet någon när den kommer dit så man kan lyssna?

2010-11-03 13:03
Spotifyanställda måste väl antagligen lägga in skivan, och dem har kanske inte fått klartecken från Universal eller så är dem bara allmänt lata...
Producent

2010-11-03 22:01
riktigt, riktigt grym skiva
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2010-11-03 22:33
Är rätt säker på att det handlar om pengar. De får givetvis inte lika mycket pengar för Spotify-lyssning som riktigt försäljning. Man väntar helt enkelt ett tag med att lägga upp den där i tron om att fler betalar för skivan, digitalt eller fysiskt.
jagvillocksåhaenblog.com

2010-11-03 22:52
detta måste ärligt talat var det sämsta jag hört på länge. såg muppen på nyhetsmorgon eller om det var på svt imorse köra skiten live. han hade typ pyamas på sig och dansade som ett barn utan taktkänsla i en förskole-ensemble. sen så var ju hela låten skrattretande dålig. jag kan knappt komma på något att jämföra med, men en idoldeltagare som inte går förbi andra juryauditionens egenproducerade soloprojekt. sen att texten bara var en massa skitnödigt nonsens bidrog ju inte till något bra heller. jag och min flickvän hade iaf en bra morgon med många skratt åt detta. sen att folk tycker detta bottenskrap är bra är ju mer sorgligt än komiskt tyvärr.
kuk - kunst und kultur

2010-11-03 23:19
Är rätt säker på att det handlar om pengar. De får givetvis inte lika mycket pengar för Spotify-lyssning som riktigt försäljning. Man väntar helt enkelt ett tag med att lägga upp den där i tron om att fler betalar för skivan, digitalt eller fysiskt.

Daniel Adams-Ray ?"Svart, Vitt Och Allt Däremellan skulle såklart finnas även på Spotify vid det här laget. Verkar dock som om någon apparat havererat hos dom, förhoppningsvis är det reparerat fortare än kvickt..."

2010-11-03 23:24
Om Håkan sa Universal: "skivan ska ses som ett verk, och det var främsta anledningen till att den dök upp först nu". Så mycket skitsnack. :)
jagvillocksåhaenblog.com

2010-11-04 00:31
johnny:
Antar att du endast hört/sett han live? Tycker han sög i Nyhetsmorgon också, föga förvånande, men produktionerna på skivan håller så pass hög nivå att man fullständigt kan skita i om hans röst inte håller live eller hur han beter sig på scenen. Eller hur han ser ut för den delen. Vem fan bryr sig om han har en blå pyjamas på sig?

Tycker inte låtarna på skivan är dåliga, kan du motivera? Oavsett hur mycket han gjort eller om någon med bättre röst skulle sjungit tycker jag fortfarande de musikaliskt sett, eller kanske instrumentalt sett, är väldigt bra.

Tycker du ska lyssna igenom skivan när den kommit upp på spotify och sedan återkomma.

2010-11-05 07:38
Alla har ju olika smak. :D
jagvillocksåhaenblog.com

2010-11-05 18:26
Öppningsspåret måste väl vara ett av de bättre?
jagvillocksåhaenblog.com

2010-11-06 09:59
Underbart med militanta fans som inte accepterar att inte hela världen håller med dem ^^
Look with your own eyes - See with your own mind

2010-11-06 13:13
Ja, alla har olika smak men man bör väl kanske använda andra argument än att han var dålig i ett enda uppträdande live. Skrev ovan att jag höll med om det, men jag bad även om att ge skivan en chans innan en fullständig sågning. Jag förstår folk fullständigt om dom ratar honom efter Nyhetsmorgon, varför jag bad johnny ge skivan en chans.
Jag skrev inte någonstans att hans ståndpunkt var felaktig. Jag var snarare intresserad varför han tyckte som han gjorde.

Som sagt har alla olika smak och jag skulle exempelvis inte tycka att det är så roligt att lyssna på metal idag, men det beror snarare på att jag inte lyssnat nog på genren för att kunna bedöma om jag tycker om det eller inte än att jag sågar det fullständigt för att det inte tilltalar mig i ögonblicket. Och om detta inte var någons "smak" kan man väl helt enkelt skriva det rakt ut?

Rappare

2010-11-07 16:33
Halvaktiv genomlyssning på plattan igår, och det verkar inte som att den håller samma klass som Gubben i lådan. Däremot så är jag mer än villig att ge den en fet jävla chans till, och gissar att jag kommer uppskatta den mer då.