I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Aight, topp 10 MJ låtar, motivera varför!

Övrig musik - Rock, pop & annat

   

2010-01-28 01:01

Aight, topp 10 MJ låtar, motivera varför!

Yes, jag gillar listor och jag är nog lätt en av Michael Jacksons största fans så låt oss köra en liten lista på topp 10 MJ låtar, :D

Min lista:

1. Don't Stop 'Til You Get Enough

2. I Want You Back (Med Jackson 5)

3. The Way You Make Me Feel

4. Will You Be There

5. Thriller

6. Billie Jean

7. Can You Feel It (Med Jackson 5)

8. Blame It On The Boogie (Med Jackson 5)

9. P.Y.T (Pretty Young Thing)

10. Wanna Be Startin' Somethin'

Motivationen till listan är för att iaf jag gillade Quincy soundet bäst, de tidigare skivorna, speciellt Off The Wall och det han gjorde tillsammans med Jackson 5. En blandning av funk, pop och disco. Don't Stop 'Til You Get Enough är överlägsen etta. En av de bästa låtarna ever typ. Många av MJ's låtar passar på ett bboygolv lika väl som James Brown. Mkt av det senare, med början från Dangerous var inte dåligt men inte lika inspirerande. Säg någon som kan sitta still liksom när en låt som I Want You Back kommer i högtalarna. Typ som att försöka att inte banga sönder huvudet när House of Pains Jump Around spelas. Balladerna är väl bra men inget odödligt material. MJ's överlägset bästa musikvideo måste ju ändå vara Smooth Criminal, tätt följd av Thriller. Såna grymt snygga vids görs fan inte idag. Posta era tankar och listor ni också.

//Peace