I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Album] Andreas Grega - En sak i taget

Övrig musik - Rock, pop & annat

2010-01-21 22:02

[Album] Andreas Grega - En sak i taget

Vad tycker ni?

Riktigt bra skiva enligt mig!
Plattan på Spotify!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-21 22:02
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-22 20:05
oh jag skulle precis göra en tråd om detta :)

jag tycker den är riktigt bra jag med!
han har en sådan speciell röst o det är mycket kärlek i låtarna!

2010-01-30 16:25
Ja, riktigt bra är det :)

Gillar de lugnare och mer balladliknande låtarna mest, tycker även att det här albumet är ett bra exempel på hur man ska använda autotune på ett bra sätt (I'm looking at you, kanye/lil wayne!). Hans röst är jättebra ("där va vi förenade" t.ex.), väldigt annorlunda men perfekt för den här sortens musik, lite antifolk-aktigt tycker jag. Välproducerat också.

Go grega go! Ser fram emot att se honom live.
'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel

2010-01-30 16:27
audacity och cool edit pro

2010-01-30 18:18
Öh, sen när använder Grega autotune?

2010-01-31 13:37
Här var vi spydiga. Tyckte att ekot på någon låt lät lite autotunad men jag kan ha fel. Puss på dig.
'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel

2010-02-03 21:39
jag hade väldigt höga förväntingar efter mammas gata, och de blev inte alls infriade. Skivan känns visserligen välgjord, men går precis på gränsen till sönderproducerad. Det finns i mitt tycke endast en, kanske två bra låtar på skivan, och då är de inte ens bra från start till slut, utan hänger på en refräng. Han har otvivelaktigt mycket bra röst, och jag gillar lidelsen i den, men jag upplever inte att den kommer till sin fulla rätt. Jag tror det hade funnits en idé med att vänta med en skiva till allt känts helgjutet.