I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010-01-03 16:27

Skivsläpp 2010!

Vad ser vi fram emot 2010? Jag känner mig dåligt uppdaterad på den fronten..

Det jag kommer på nu på rak arm är att Alkaline Trio släpper nytt och att Against Me! förväntas släppa "White Crosses" i februari.

Dela med er om vad ni vet ska släppas, rykten och förhoppningar.

I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2010-01-04 15:59
sen verkar det som att Social Distortion och The Gaslight Anthem släpper nytt också.

2010-01-04 16:57
The Shins sångare och DangerMouse har ju startat ett projekt som heter Broken Bells, det ser jag fram emot.

2010-01-04 22:37
Kommer så mycket att jag redan nu har ångest. Börjar på måndag, eller är det nästa, med lite croonerpop ala Alme och sen så är det väl dags för Delphics album snart va?
jagvillocksåhaenblog.com

2010-01-05 12:17
Vikktorius: Låter intressant!

2010-01-05 18:42
Finns en låt ute, dra till elbo.ws eller hypem.com och lyssna vetja!
jagvillocksåhaenblog.com

2010-01-05 20:02
Pascal förstås!
Den 27 januari smäller det!
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2010-01-05 23:54
PAscal?¤! :D:DD:F:SP

Jag är glad och förväntansfull.
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2010-01-06 13:11
Nytt från Social D samt Gaslight Anthem är jag snuskigt taggad på.

Har även stora förväntningar på det kommande alstret från Antipati.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-06 13:59
Tufft för Gaslight att toppa dunderhajpen efter The '59 Sound. Men å andra sidan trodde jag det skulle bli tufft för dom att följa upp Sink or Swim så den som lever får se :)

Med skivsläpp så hoppas man alltid på efterföljande europaturnéer. Skulle inte ha nåt emot att se The Gaslight Anthem eller Against Me! igen. Och det vore fantastiskt kul om Alkaline Trio äntligen kunde masa sig till Sverige.

2010-01-07 22:57
Sitter och lyssnar på Pascal - Orkanen närmar sig just nu. Har lite svårt för detta, även om det faktiskt låter bra. Får lyssna några gånger. :)
jagvillocksåhaenblog.com

2010-01-09 12:55
Midas
får man lov att fråga hur du fått tag på den redan?
(itsclive.blogspot.com)

2010-01-09 14:37
Filbunke: Ja det kommer nog bli grymt!

Yeasayer, och Vampire Weekend släpper ju snart också!!

2010-01-09 15:58
Enola, naturligtvis. Det är promo-ex.

Vampire Weekend är ju ute för er som laddar ner musik! :) Släpps väl på måndag på riktigt?
jagvillocksåhaenblog.com

2010-01-09 16:12
check this out.. bra lista!

Länk till http://en.wikipedia.org/wiki/2010_in_music

Bad Religion släpper nytt också.. fast hur kul är det egentligen?

2010-01-09 18:04
Shout Out Louds blir trevligt i alla fall kom jag ju på. Intressant producentval.
jagvillocksåhaenblog.com

2010-01-10 01:06
Blink-182 har sagt att de ska släppa en skiva den här sommaren, hoppas verkligen att de inte har tappat stinget.

Sen läste jag på den där wiki-länken om Linkin Park

“they’re going to have to come up with a new genre name for what this record is.”

Låter ju minst sagt spännande! Antagligen blir det grymt jävla bra, eller så blir det så dåligt att jag slänger alla mina skivor med dem.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2010-01-14 16:43
Pascal har växt i alla fall. "Ge upp" är riktigt bra och det instrumental spåret efteråt är bra det med.

Andra skivor som kommer så har vi Labrador va? De släpper ju Sambassadeur och förhoppningsvis nytt med The Radio Dept., har vi tur kanske det även kommer en The Sound of Arrows skiva?
jagvillocksåhaenblog.com

2010-01-14 19:25
"Nyår" tycker jag är helt fantastisk.
(itsclive.blogspot.com)

2010-01-15 07:43
Läckte det nu eller? :D
jagvillocksåhaenblog.com

2010-01-15 10:52
"Nyår"? Nä inte vad ja vet men jag har hört den live 3 gånger och så ligger den på deras myspace.
(itsclive.blogspot.com)

2010-01-15 15:36
Jaha, okej. Ja, den är bra den med. Jag tror jag gillar allt. Behövde lyssna in mig lite bara. Kan tyvärr inte jämföra hur det är med deras tidigare då jag knappt lyssnat på det.
jagvillocksåhaenblog.com

2010-01-15 20:21
Jag är ju lite partisk och älskar allt dom gjort (har Galgberget signerat här hemma), och av det jag hört är "Orkanen.." ett stort steg framåt. Lite mörkare, lite smartare men fortfarande grottrock.
Jag ska i vilket fall som helst på release festen.
(itsclive.blogspot.com)

2010-02-13 22:21
Jag gillar midlake, beach house och hot chips nya annars har jag inte så stor koll på vad som komma skall
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)

2010-02-14 09:47
Du lär väl gilla typ Summer Camp antar jag. The Drums kanske? Jag ser fram emot Linnros skiva lite. Snygg pop liksom.

Annars är Steso Songs skiva rätt fin. Moto Boys nya är också rätt okej även om den inte sticker ut något. Peter Moréns skiva på svenska är faktiskt rätt bra med, typ lite vuxen pop.
jagvillocksåhaenblog.com

2010-02-14 21:32
Panda Bear - Tomboy i september verkar det som.
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga