I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilket band föll du för?

Övrig musik - Rock, pop & annat

Rappare

2009-12-15 17:08

Vilket band föll du för?

Vilket band eller vilken artist fick dig att fastna för musiksmaken du numera tycker om (oavsett vilken det nu må vara)? Droppa gärna flera genrer om du inte är en sån däringa trångsynt människa.

För mig gäller iaf:
Hiphop - Eminem ligger ju högt upp på listan, även Wu-Tang.
Svensk hiphop - MBMA och då framförallt kanske Organism. Lyssnade även på Feven och liknande när jag var ännu yngre, men tycker inte riktigt att det räknas.
EBM/industri - Wumpscut och Grendel skulle jag väl tippa på. Men även Front.
Hardcore - Hatebreed startade allt.
Deathcore - Carnifex.

Det var nog allt för mig. Gillar även en del grindcore, men det känns som att Carnifex visade in mig på den vägen också. Excrementory räknas inte.

Lycka till.

2009-12-15 17:23
Skämmigt nog tror jag att det var Linkin Park som fick mig att börja lyssna på sådant som hiphop, rock, metal, etc. Fast jag kan inte vara hundra procent säker, eftersom det var ett tag sen...
Would I shit you? You're my favourite turd.
Rappare

2009-12-15 17:59
Just det, ja. Linkin Park var jävligt viktigt för min uppväxt också, Limp Bizkit likaså.

2009-12-16 21:32
Precis som trådskaparen, hiphop - eminem sv hiphop - mbma

2009-12-16 23:07
Hiphop: Jurassic Five, utan tvekan. Hörde Concrete Schoolyard på syrrans blandband när jag var ~10 år gammal.

Punk: Antagligen The Clash, Misfits eller Television. Kanske inte det punkigaste men jag gillar inte för punkig musik. Fick mig även in på postpunk och till slut 80talets indie-grejer. Hatade verkligen 80talsmusik innan jag upptäckte The Clash skivor på åttiotalet och att det fanns hopp även för det årtalet.

Hårdrock: Gillade Metallica när jag var liten, men det var Slayer och The Haunted som fick mig att börja gilla det på riktigt.

Elektroniskt: The Knife och Aphex Twin, sen började jag röra mig mer mot gammal techno, nyare minimalt och även mot rötterna, tysk elektronica, chicago-house och krautrock. Jag har även börjat uppskatta disco och italo på grund av detta.
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2009-12-17 07:19
nwa å guns n roses för hela slanten.

2009-12-17 19:19
wu-tang, naughty by nature, oasis
www.myspace.com/dressyourself
www.myspace.com/chessurect

2009-12-17 19:29
Hip Hop Wu Tang
Rock/Funk Eddie Hazel
Soul hip hop
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-17 22:39
Punk: Blink-182
Rock: Guns 'N Roses
Metal: Disturbed
Hiphop: Jay-Z
Svensk hiphop: Petter

Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2009-12-19 18:26
punk: the Clash, det är väl ändå den officiella inkörsporten?

synth: Depeche Mode, det är väl ändå den officiella inkörsporten?

blues:
Robert Johnson, det är väl ändå den officiella inkörsporten?

Men det var nog Depeche Mode och the Clash som gjorde mig riktigt intresserad av musik över huvud taget i mina tidiga tonår. Innan dess ägnade jag mig mest åt en överdriven konsumtion av Vinyl 107 och Rockklassiker. Vinyls önsketimme på fredagar var veckans höjdpunkt.

Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)
Konsertbesökare

2009-12-19 19:32
Hiphop: 2Pac
Sv Hiphop: Fattarus äldsta grejer och MBMA
Rock: Pink Floyd, Deep Purple mm
Metal: Slayer, Sepultura
Elektroniskt: Hörde The Upbeats och jag var såld på Dnb.

2009-12-26 01:26
Det jag lyssnar på nu är mestadels svensk hiphop och "Skatepunk" (hur ni än kallar den genren)

Men..
Hiphop; Jay-z
Svensk hiphop: Organismen och faktiskt Ismen.
Old times rock; Ac/dc, deep purple mm.
Skatepunk; Blink182, millencolin & the offsprings!

sen nu på sista tiden har jag blivit lite influerad av 70 tals musik. Ac och deep kom ju därifrån men då menar jag mer t.ex Lite utav sådär energi musik, glatt och så.
Men just nu är jag mest för svensk hiphop och mina gamla skateband! :)
Jag är torevi även Miztah T//
Jag rockar lika hårt som en gibson flyin V//

2009-12-27 01:22
Hiphop: Eminem och Petter
Punk: Misfits, Millencolin
Hardcore: Circle takes the square, Converge
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-27 16:00
Jag placerar inte millencolin under punk kategorin, inte blink heller. Isåfall mer åt punk/rock, menar finns ju skyllander på dem banden och riktiga punk band.
Jag är torevi även Miztah T//
Jag rockar lika hårt som en gibson flyin V//
Producent

2009-12-27 16:07
Hip hop-De La Soul, ATCQ, DR. Alban, Just D, Kris Kross
Soul-Barry White, Isaac Hayes, Marvin Gaye
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Rappare

2009-12-28 13:35
Torevi

Fast även om det inte är punk så kan det ju ha visat vägen in till mer punkiga akter, och det är ju det den här tråden handlar om.

2009-12-29 00:49
Håller definitivt med om att Blink t.ex. inte är punk, men ska man sätta dem i en riktig genre så blir det punk man sätter det i, Punk-rock, Ska-punk osv. är ju bara sub-genrer.
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2010-01-01 22:55
Hiphop - Wu-Tang
Svensk Hiphop - Ken
Elektroniskt - Shpongle
Metal - Slipknot

sjukligt svårt att göra en lista då intresset för olika genrer har dött och återfötts ett par gånger.