I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilken låt söker jag?

Övrig musik - Rock, pop & annat

2009-11-25 12:48

Vilken låt söker jag?

Jag letar efter en låt där Piano är huvudinstrumentet och låten är väldigt lik oh i samma stil som Carly Commando - Everyday (Det vill säga, samma dystra sound och mörka ton och inger samma känsla.)

Jag hittade låten på youtube för ca 1 år sedan efter rekommendation från någon här Whoa faktiskt. Vore kul om alla musik-genier här på Whoa kunde hjälpa mig i mitt sökande :)

Tack på förhand ;P

There must be a beginning of any great matter, but the cuntinuing unto the end until it be thoroughly finished yields the true glory.

2009-11-25 16:59
Jag utgår från att den är instrumental?

Och om det inte är instrumentalt så gissar jag på denna:
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2009-11-25 18:00
Den här kom jag att tänka på

Still in the bridge

2009-11-25 18:00
Det stämmer att den är instrumental, det var tyvärr ingen av de du länkade till =/

det var ingen av de stora klassiska kompositörerna heller kommer jag ihåg då jag inte tror att den var sååå gammal.

Keep 'em coming!
There must be a beginning of any great matter, but the cuntinuing unto the end until it be thoroughly finished yields the true glory.

2009-11-26 20:53
Aphex Twin - Avril 14th
goda nyheter från uncle ben's spännande värld!

2009-11-26 20:57
Ingen annan som möjligtvist kan komma på vilken låt jag letar efter, eller kanske kompositören? ;P

Jag har för mig att det var en vanlig stillbild på Youtube, rätt ljus och beige och med med ngn svart text och kanske även noter?

2009-11-26 21:03
Julgran

Ett bra förslag dock så var den jag letar efter är mkt mörkare och mer dyster, nästan lite hotfull med väldigt låga toner.
Precis i samma stuk som Carly Comando - Everyday. Den du föreslog var mer sorglig och ängslig om du förstår vad jag menar? :P