I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Florence Valentins nya!

Övrig musik - Rock, pop & annat

2009-03-20 14:03

Florence Valentins nya!

Jepp nästa vecka släpper Florence Valentin en grymt efterlängtad skiva som den här gången är inspirerad av Glasvegas. Här är skivans första singel Spring Ricco:

DIF!

2009-03-21 06:26
Jag älskar hur Love Antell inte skäms över att sno från sin skivsamling till sin musik.
Spring Ricco är grymt bra och jag tänker köpa skivan så fort jag är ledig.
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com

2009-03-24 19:18
Love Antell är faktiskt sveriges viktigaste låtskrivare..

http://blogg.aftonbladet.se/29491/perma/1155904

nya skivan ligger på i-tunes nu, köp köp
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2009-03-30 18:56
Lyssnar igenom hela skivan för första gången låter riktigt jävla bra!
 DIF!

2009-03-30 23:43
I Nöjesguiden eller vafan tidningen heter så skrev dom nått i stil med "Gjorde inte Håkan Hellström denna skivan för några år sedan?" Och jag är beredd att hålla med dom lite faktiskt, känns som man redan hört den när man lyssnar.

Dock är jag ett fan av Florence Vallentin så jag tycker helt klart den är bra, men jag måste ändå säga att jag är lite besviken.

2009-03-31 00:40
Verkar vara en delad journalistkår, Virtanen hyllar dem (med rätta enligt mig) medan nån annan gubbe på aftonbladet menar att de är ett coverband.
 DIF!

2009-03-31 15:09
Visst är det lite Glasvegas över den.
Men jag tycker ändå han har gjort det till sin egen grej.
Gillar den skarpt.

Har tyvärr inte hört resten av plattan än, men snart!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-01 11:45
tycker den e lite för smutsig, pokerkväll var smutsig samtidigt som den var ren, de gillar ja bättre..

för mkt trötta gitarrer o glasvegas strunt, men men, texterna är bra som vanligt. dock den sämsta dom har gjort, inget slår johnny drama, men deeen kommer ändå ligga i topp på min årets lista...

2009-04-01 11:46
i övrigt, den journalisten som skrev i aftonbladet måste ha varit körd i huuvdet sedan barnsben, han fattar ju inte vad det handlar om? vet han något om Florence? blir sur..

virtanen fattar vad de handlar om

2009-05-03 03:32
Riktigt bra på första maj i kungsan, vilken energi!
 DIF!

2009-05-03 13:51
Nu när plattan har fått jäsa lite så diggar jag den.. alla låtar är riktigt bra förutom dom två sista för dom är faktiskt urusla.

2009-05-05 20:08
jag tycker iofs dom två sista är riktigtbra, speccielt mellan krigen

"dom bygger broar till kontinenter men här finns stadsdelar som aldrig möts"
samt
"längst bak på linjen ser vi komplexen i grå betong, där arkitekten aldrig skulle vilja se sina barn växa upp"

nått åt de håller säger han, mkt bra, socialrealism på hög nivå