Fetaste spelningen ni har upplevt
Ja, som topic lyder; vilket band har varit grymmast live. Vet inte om det redan varit uppe en liknande tråd, men jag chansar iaf. För mig så har Turbonegro på Arvika 06 och Justice på Emmaboda 08 varit de fetaste upplevelserna. Sen är Slagsmålsklubben också alltid tokgrymma när de uppträder. Hit me.
Pink Grease på Debaser slussen våren 2004 inte särskilt anmärkningsvärd egentligen men det var mitt nya favorit band just du. Jag var full som en kastrull och hamnade själv uppe på scenen. Jag saknar min tid som praktikant..
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Jag måste nog säga att Mindless Self Indulgence var brutala på Give it a name i London -07. Hade inte hört dom förut... Men det blev lite av en uppenbarelse =)
Hihi
The Australian Pink Floyd Show i precis rätt tillstånd vid solnedgången på SRF 2007, sittandes i gräset i goda vänners sällskap och med klarblå himmel var en av de bättre upplevelserna. Samtliga gånger jag sett Satriani har varit helt otroliga också. Framför allt i samband med Engines of Creation-turnén 2000 på Münchenbryggeriet i Sthlm. Porcupine Tree under Deadwing-touren på SRF var helt otroligt bra också.
Look with your own eyes - See with your own mind
SMK på arvikafestivalen var helt sjuk, svettigt som fan och det var inte svett från en själv utan från andra
BIT POP is taking over klockan 8
Svett är det bästa som finns. När en utomhusspelning känns som en inomhusspelning så har man lyckats.
The hellacopters nu på sista turnén, fan dom levererade varje gig!
rage against the machine är nog den spelning jag har öst hårdast till alla kategorier iaf. sjukt tungt och fan vad fett att man fick se dem ändå:) andra som lätt hamnar på tio i topp är bla chemical brothers, sick of it all, disfear, massive attack, victims ja jag kan fan hålla på långt över tio band... svårt att rangordna
http://www.kommandot.se/wp/
håller med bperb, ratm va grymt tungt. Foo fighters levererar alltid, hovet 06 va nog ändå bäst.
Rock is not dead!
Michael Jackson live på Ullevi 1997 var ren kärlek.
borde återkomma om en dryg vecka så jag sett tre dylan och en lundell spelning, kan tänka mig att dylan på berns kan bli riktigt trevligt.. annars säger jag, Lundell på trädgårn 2005, Dilated People på Hultsfred 2004 eller Eldkvarn på älvsborgs fästning förra sommaren... bruce 08 och 07 är med där oxå... det är ju mkt som spelar in..
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
The white stripes på Annexet 05, Arcade fire också på annexet 07 ) Andra minnes värda konserter: Dizze rascal, phoenix, tough allience, pet shop boys, of montreal (storsjöyran)Bondo do rolo(det svettigaste jag vart med om), wolfmother,50- cent (hultsfred 07) Max peezay, markus krunegård, the new york pony club, concretes, jens lekman, jenny wilson, kleerup, detektivbyrån,mando diao på umeå open.
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
Turbonegro 07, ett mega röj.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
mina fem favvisar Blackalicious på Roskilde El-p och Aesop Rock på Roskilde Non phixion 4elements lund Techno animals på roskilde Mike Ladd roskilde
http://www.aktivdemokrati.se/
hoecakes: White stripes va helt galet.
Rock is not dead!
NOFX på Mejeriet i Lund -03(?) var riktigt sjyst! Är nog min favoritkonsert någonsin..
http://www.flickr.com/unir1
Metallica den 7:e mars i Globen. Var så jävla säker att jag inte skulle fixa ngn biljett, men så fick jag en i födelsedagspresent, som mamma tydligen hade hålla hemligt! Gick med en polare, god... ÖS!
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
top 5 Tool - Hammersmith apollo, london 2006 Pink Floyd - Live8 hyde park, london 2005 Tom Waits - Hammersmith apollo, london 2004 Mars Volta - Brixton academy, london 2005 Silver Apples - Maria, berlin 2008
Tom Waits - Hammersmith apollo, london 2004 respekt
Har varit på ganska dåligt med konserter men Alpha Blondy 07, var riktigt grymt bra. Var nån gammal veteran som bland annat hade sett Bob Marley spela 5 gånger som menade att den här var bland de fem bästa konserterna han sett. Sen så är det ju Ulf Lundell imorrn så man kanske får återkomma ;)
DIF!
bob lundell i globen kommer bli fantastiskt :)
Alpha Blondy på URF var najs vart det nån mer som såg de ?
Åkersberga, yes får hoppas det, även om jag inte gillar Omaha så värst mycket, har du vart på den här turnén eller, du kanske rent av ska dit imorrn?
DIF!
bob ja, jag va på konserten i göteborg, det var riktigt bra, låtar från Omaha, som tex Butiken lyftes ordentligt live, det va fruktansvärt bra, o släng på klassiker som Rialto och Elden så kommer de bli en toppkväll. jepp, jag åker upp i morgon och ska gå på lundell, o sen dylan på söndagen och på måndagen..
har du ståplatsbiljett eller?
Yes ståplats, vi är 10 haningegrabbar så det blir drag, blir en bra dag som inleds med att hämta ut vårkortet på Stadion, sen bär det av till förkrök.
DIF!
oj oj, 10 Haninge Punks asså..jag har börjat romantisera Haninge tack vare Love Antell, haha.. Det lär bli en mycket bra dag, efterfest i min superior suite på Globe Hotel!.
synd att det inte är en svit jag bokat bara....
hehe, hört nya Florence-singeln?
DIF!
Spring Ricco är ju grym, är riktigt förväntansfull inför den 25e med nya skivan, jag tycker allt Love gör och säger är klockrent!...
days för nån vecka sen på debaser var bland det bästa jag sett
thåström igår var inte fy skam ska jag säga, och burst på onsdag ska bli kul det med. social distortion, disfear och lite annat godis blir det i sommar med. men trots allt så kommer inga spelningar att bli som de var för tio år sen när man åkte på hultsfred och roskilde och allt var nytt och coolt som fan. nä fyfan, man har blivit gammal och bortskämd och inte lika lättimponerad längre. jag menar, hur jävla ballt var det inte att springa på skate- och trallpunk-spelningar när man var liten blöjis och se band som egentligen är rätt kassa och töntiga?
Hmm. Against me! på 44an var sjukt bra. The Who på globen var också fett.
Jag finner inga svar, det finns inga svar!
Pink Floyd - Live8 hyde park, london 2005 End of thread... fy fan vad avundsjuk jag är :(
Look with your own eyes - See with your own mind
bperb vart ska du se Disfear? såg att dom lirar på Loppen i Christiania i maj. detta årets bästa dag kommer troligtvis bli på West Coast Riot, galet många gamla hjältar där.. några av mina favoriter är nog: LOK på malmöfestivalen 2002 Propagandhi på Mejeriet 2008 Madball på Sticky Fingers 2008 men många fler, svårt att säga en favorit :)
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
är ju några stycken... RATM @ hultsfred 08 NIN @ annexet 07 smashing pumpkins @ cirkus 07 muse @ hovet 07 john legend @ berns 06 radiohead @ globen 01 kent, vilken som helst av fjolårets spelningar...de var grymmare än på många, många år då sen finns det ju hur många sköna småspelningar som helst som är roliga minnen och sånt...oftast de som är mest minnesvärda...
skriv kort, helst inte alls
Muse på hovet 07 va otroligt, väntar på nya skivan och ny turné så man kan uppleva magin igen.
Rock is not dead!
Refused - Studion, Umeå, 1996 The Hives - Galaxen, Umeå, 1997 el 98 Warped Tour - Gorge Amphitheatre, Seattle, 2001 Rise Against / Mad Caddies - Astoria, London, 2002 Iron Maiden - Roskilde, 2003 Mest minnesvärda är dock Liberator på ett 18års ställe ca 97. Vi ringde upp stället och sa att vi var bossen från Burning Heart och ville snacka med sångaren. Det fick vi, och vi drog en vals om hur mycket vi ville se de. De sa kom hit för fan, så de släppte in oss i sin loge och där satt vi och chilla backstage med hela bandet. Sen när det var deras tur att spela fick vi komma ut och röja med alla andra fulla "gamlingar" på över 18 år. Var rätt tufft när man var ~14 :) Annars är jag inne på bperbs linje - sista inlägget, andra paragrafen. När man var yngre satte man upp vilka band man absolut måste se innan man dör, och den listan var avklarad 2003 för mig. Nu är inte sånt lika livsviktigt.. det är lite synd ändå :/
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
ah just det, jag har också varit på Warped Tour! - Warped Tour, Mansfield, Massachussets 2009 :)
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
doktorhumor disfear på punk illegal 12-13 juni, blir fett som få annars var ju alla festivaler fetare förut. rage, sick of it all och deftones samma år liksom, agnostic front, atari teenage riot och allt, det var faktiskt bättre (och hårdare) förr management jepp, det var länge sen man fick ståfräs på en spelning, men visst finns det allt några band som man inners inne skulle vilja se nån gång...
Konsertbesökare
2009-03-31 15:40
Den bästa jag har varit på är utan tvekan RATM på Hultsfred i fjol. Tätt följt av Saigon & Onyx @ GT i Alvik, M.O.P @ Debaser Medis 07, Brother Ali @ HHK 08 och Nas och The Pharcyde @ Rock The Bells 08. Äääh, jag vetefan egentligen, har varit på en del riktigt minnesvärda spelningar, men RATM toppar allt hittills. För övrigt, WORD på PenDragon. Pink Floyd är dom jag vill se mest av allt, alltid, det hade vart en dröm som går i uppfyllelse.
Ja jävlar, asså... jag har nog aldrig vart så nära döden som på RATM på Hultsfred -97. Var längst fram, ramlade omkull och trodde seriöst att "nu dör jag". Det GICK inte att resa sig igen. Man började malas sönder av hoppande skitiga dojer. Räddningen blev en annan kille som ramlat bredvid mig, vi lyckades hjälpa varandra upp. Annars hade det slutat illa... Det här var ju pre-Roskildedödsfallen så det fanns inga avdelningar eller så framför scenen, ett satans tryck blev det. Men en jävla fet spelning i alla fall. Å hela Wu-Tang på scen på samma festival! Skulle se dem året innan på Lollipop, då kom bara Ghostface... Annars var ju Sonic Youth + Mats Gustafsson + Merzbow riktigt jävla bra på Roskilde häromåret! Men vafan, nu känner jag att jag kan hålla på att rabbla feta spelningar i evigheter, bäst att lägga av.
...ser ut som en påse blandfärs direkt ifrån kylen...
måste nu lägga till Earth, igårkväll (9/4) på Strand.
Det här är lika svårt varje gång man får frågan..
Men, ah, den absolut fetaste spelningen måste nog vara
Outlast - Skylten, Linköping - 13 dec 2003
De hade 100års-jubileum eftersom att alla i bandet fyllde 25 det året, så de körde reunionspelning 5 år efter att de lagt ner bandet.
Jag har pratat med folk som är äldre än mig, som såg dem när de var aktiva på 90-talet som grät under hela spelningen mer eller mindre. Sångaren, Henke, började även gråta på slutet av setet.
Det säger det mesta.
Hela spelningen cirkulerar runt nånstans på internet. Den som söker skall finna!
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
Äh, videon funkade ju inte?
Ett nytt försök:
Om inte, så - http://www.youtube.com/watch?v=Bouoh8o4ueU
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
bperb P27 atari teenage riot live ? GALET
Hade sådan infernalisk tur att lägga beslag på en biljett till Daft Punk på Bercy, 14 juni 2007 . När Short Circuit mynnade ut i One More Time, visste inte glädjetårarna några gränser. Då kände jag verkligen att jag kunde dö lycklig.
all 'bout the bluntrap