I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Behöver hjälp med ett instrument!

Övrig musik - Rock, pop & annat

   

2009-01-24 23:14

Behöver hjälp med ett instrument!

Som sagt, behöver hjälp med ett instrument om man kan kalla de så...
Värkar vara något sorts hemma bygge...
Men för er som har hört och sett That 1 guy på youtube så har ni säkert sett att killen har meckat ihop massa rör med nån sorts form av strängar på...
Fattar inte hur han får det att låta som han gör...

Länk till http://www.youtube.com/watch?v=RfwxXWQnBqs&feature=related

Kolla in den rullen, fett skönt ljud när han kommer igång i mitten!

Snälla, säg att det är nån som vet, behöver en sån där!!
Tack...

Du har en fågel!

2009-01-29 00:49

2009-01-29 16:08
alla ljud kommer väll inte från den jävla manicken?

2009-01-30 19:19
jo, de e de som e sjukt... kollade andra filmer me han, å allt värkar komma från de där cp hemma bygget!!
ja fattar inte hur han får till de...
Du har en fågel!

2009-01-31 12:52
Fan va sjukt..

2009-03-04 23:29
led him to develop the Magic Pipe. Eventually frustrated by the inability to get all the sounds in his head from the upright bass, he built a system of electronically wired, steel plumbing, shaped somewhat like a harp, with a thick bass string wired from top to bottom and a hole that billows smoke during the climax of his live shows. Adding an electric cowboy boot plugged in and played like an African talking drum and an electrified musical handsaw, Silverman evolved into That 1 Guy, playing everything with his hands and feet while incorporating such disparate influences as Dr. Seuss, Captain Beefheart, Frank Zappa, Rube Goldberg and Stanley Kubrick. He would never play a conventional bass in concert again.

“The Magic Pipe basically employs the same principle as a gutbucket,” he says of the instrument’s origin. “That was the initial inspiration for creating it. It also resembles the diddley-bow, which was basically a metal cable attached to the side of the house, from the roof to the porch, and played by the original bluesman with a beer bottle like a slide guitar.”


Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2009-03-04 23:31
tycker det påminner lite om en whamola som Les Claypool bland andra brukar spela på
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2009-03-09 02:15
ledsen RONI... är usel på eng, så har du lust att berätta va du har citirat där uppe :P
kan knapt läsa alls...
Du har en fågel!