I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Audio] Gågatan - Tur & Retur

Övrig musik - Rock, pop & annat

2008-11-19 20:06

[Audio] Gågatan - Tur & Retur

Här får ni en låt jag gjorde klart idag...

Mixen är det lite sisådär med men jag börjar lära mig men mitt tålamod har sinat gällande denna låten så nu fick det vara slut.

HÄR HAR NI LÅTEN!

Antagligen kommer alla hata som vanligt när det gäller Whoa, men har ni lite konstruktiv kritik är det varmt välkommet!

(Inlägget ändrat av Mabande p.g.a. CAPS 2008-11-20 21:11:37)

(Inlägget flyttat av Mabande på begäran 2008-11-23 20:34:49)

2008-11-19 22:14
Jag har aldrig gillat Auto-tune skiten, men detta lät jävligt bra! Din röst är så jävla keff så jag älskar den!!!! texten är super<3
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-19 22:23
Haha världens kanske roligaste komplimang!

Jag gillar inte heller autotune speciellt mycket, men saken är mina mixningstekniker inte riktigt når hela vägen.. där hjälper autotune till lite. Dock är ju autotune heeeelt cepe för sjunger man bra i det så "rättar" det till och det blir kass, men om man sjunger kass så blir det bra.. konstiga saker.

TACK SÅ MYCKET IALLAFALL! Bara skicka vidare till nära och kära!

2008-11-19 22:37
Vikktorius P21 Men när du sjunger dära med vanlig röst så låter det ju jävligt bra också tycker jag. Men det är ju ändå bara snuttar av din röst man hör som om du fattar ;) jag tycker att du ska styra upp något utan autotune fast jag diggar fan detta på något konstigt sätt alltså ;) Sen jag tankade den har jag haft den på repeat, jävlat nya softar låten ;] tack så mycket för en go/mysig låt mannen <3 !

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-19 22:47
justja, jag glömde att skriva om du kunde ladda upp texten! För om du skriver den i tråden så tar den typ upp hela tråden ;D

2008-11-19 22:55
Om jag ska vara ärlig så hatar jag skiten :o..

2008-11-20 16:03
sov inte på denna låten whoa ;)

2008-11-20 16:38
Haha jag har fått mitt egna lilla fan som uppar tråden åt mig, det är vad jag kallar lyx!

Jimmarn: Hatar är ett så starkt ord, jag kan förstå om du inte tycker om den men hatar? Krig kan man hata.. min låt kanske bara inte passade dig.

Angående texten så är textdokumentet en enda stor rööööra och jag får se om jag orkar skriva rent det.. jag vill inte lova för mycket men det kanske dyker upp!

2008-11-20 20:08
Någon som vill tycka till?

2008-11-20 20:24
junger man bra i det så "rättar" det till och det blir kass, men om man sjunger kass så blir det bra.. konstiga saker.
testa att bara mixa det som inte är bra då?

2008-11-20 20:45
missa jag något eller är inte det här ett hiphop forum? OT vem som helst kan göra en sån här låt.
Peace out, get laid !<br><br>

2008-11-20 21:01
Zelay:Därav skrev jag att det INTE var en hiphop låt så att folk skulle fatta, så om man är såå himla rädd för att höra något som inte är hiphop så kan man strunta i att lyssna på den.. Too bad att du inte läste det finstilta och var tvungen att höra. Se bara upp så du inte råkar göra en sådan låt som alla kan göra för då kanske du måste höra på den medans du gör den!

c-Chaos: Saken är att jag slängde in Autotune i en BUS och körde det genom allt istället..

2008-11-20 21:03
varför lägger du den i denna tråd om det inte är hiphop då? låter ju stendumt.
((MAAD))

2008-11-20 21:11
Men fan, spela in videon med lite snygga brudar, lyxiga bilar och bling to the bling så blir det ju hiphop!!!!!1!!111!!11!!!! z0mG

Nämen seriöst var det asmysigt! Riktigt bra faktiskt, men jag förstå hur den kan inte falla vissa i smaken på detta f0ruM. Puss<3

2008-11-20 21:14
davve_d P22: För att det är en Audio-tråd, och jag trodde inte folk skulle bli så bittra bara för att det fanns en annan sorts musik i den. Isåfall kan vi ju ta bort "Övrig Musik", Blandat, Vardagsfilosofi och alla andra delar av detta Communityt med?

F: Kul att du gillar den! Värmer mitt lilla hjärta! Förstod ju att det inte skulle uppskattas till fullo här men att folk grinar över att det INTE är hiphop känns ju rätt överflödigt.

2008-11-20 21:27
varför ? lägg den i övrig musik vars den platsar? därför just det forumet finns, men visst om du vill att man lägger allt hur som haver så behövs ju faktiskt inte dom forumen alls. då kan vi ju likest ta bort allt som du yrar om, seriöst... skärp dig^^
((MAAD))

2008-11-20 21:37
Som sagt så är ju detta audio-tråden därav la jag den här..

Men om man ska följa ditt resonemang så ska man ju ta bort allt som inte handlar om hiphop från Whoa, vilket vore väldigt tråkigt för väldigt många...

2008-11-21 09:17
nej verkligen inte? hur får du fram det resonemanget? jag menar, det finns "vår hiphop" sedan "övrig musik"... och eftersom detta (nu har jag ju inte ens lyssnat på låten utan enbart läst i tråden) inte är hiphop så borde det väl ändå läggas under övrig musik eller?
om jag vill göra en tråd om en bok som jag skrivit så lägger jag väl ändå inte den i "vår hiphop" bara för att detta är ett hiphopforum? därför det är uppdelat och därför det finns olika forum att posta diverse trådar, men visst.. detta är ju ett hiphopforum.
så det hade nog vart bäst å göra som du vill. vi lägger Alla trådar i ett å samma forum, för detta är ju i grund å botten ett hiphopforum, och därför handlar ju allt om just hiphop...(?!)
((MAAD))

2008-11-21 10:22
davve_d jag vet inte hur länge du har hängt här, men under dom åren jag har hängt här har jag sett oräkneliga låtar som INTE varit hiphop som postats i denna tråden. och om du har mer att tillägga som du inte har något mer att säga om LÅTEN, alltså i form av en kommentar eller KRITIK om låten, så kan du ta det i gästboken

2008-11-21 10:27
c-Chaos, och vem berättigar dig att bestämma vad jag får diskutera å inte?
sen att trådar tidigare har postas fel är väl inget som säger att man ska posta vars som helst?
sen har jag säkert hängt här längre än dig så jag vet att trådar postas fel, därför jag påpekar det...
((MAAD))

2008-11-21 12:19
och hur länge har fröken hängt här då? :) men som sagt. ta det i gästboken om du har vidare åsikter, eller bli moderator och gör något åt det... sluta förpesta tråden med meningslöst gnäll nu..

big up, jag tycker det är modigt!

2008-11-21 12:21
jag har haft min användare i 2,5 år så jag är fett down med detta! jag förpestar inget ;( jag bara gav min åsikt om tråden,
((MAAD))

2008-11-21 15:08
Kul att du är "fett down med detta" davve_d, men jag kommer ihåg en tid då detta var ett Audio-Forum, nu har man ju satt etiketten VÅR HIPHOP över denna, men jag kände ändå att Audioforumet passade bäst för mitt ändamål. Du som är Supporter(vad det nu innebär) borde ju om någon kunna ha en lite bredare horisont än alla andra trångsynta på whoa, men ack så fel man kan ha. Vill du sååå himla gärna att tråden skall flyttas så ta upp det med en moderator, jag själv tycker att den passar bra här men om jag trampat någon på tårna genom att lägga låten i fel forum så be my guest och flytta den.

Från och med nu skulle jag hur som helst vara tacksam om vi slutade diskutera ämnet.

2008-11-21 15:34
jag är väl inte trångsynt för att jag ifrågasätter valet av forum du valde?
trångsynt är väl ändå du som inte ser att man kan lägga tråden nån annan stans,
men nog om det, jag vill inte bråka.
det är ju faktiskt en tråd om din låt! =) lykka till i framtiden med musiken å så,
tjo! =)
((MAAD))

2008-11-21 15:45
We agree to disagree haha kan vi säga så? :D

Nu släpper vi iallafall detta och går vidare mot större saker så som att tycka till om min låt, så välkommna in människor!

2008-11-22 14:22
Någon?

2008-11-22 15:58
Snälla använd inte autotune..Kul att du experimenterar, men detta förstör bara. Föreslår att du gör om låten med vanlig sångröst. Tror den kan bli riktigt bra då
Snäppet bättre än s. s.

2008-11-23 03:28
Jag fortsätter att skylla på mina okunskaper i mixning, annars hade det nog varit utan autotune om jag fått välja.. tycker dock inte det förstör så mycket.. Det verkar dock som att jag kanske kommer få hjälp med den biten och att det eventuellt blir en remake på låten.