I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bra låtar genom tiderna!

Övrig musik - Rock, pop & annat

2008-09-29 22:02

Bra låtar genom tiderna!

tjaa!

vill ha lite musik från de olika årsgångarna. från:

50
60
70
80
90
00
-talet!

så lista era favvolåtar från årstiderna =)!

2008-09-30 03:51
Det blir en fånigt lång lista... så jag nöjer mig med att droppa vad som, i mitt tycke, är världens sannolikt bästa låt (stora ord jag vet, men jag kan inte komma på någon annan låt som trumfar den "overall").

Pink Floyd - Echoes

Och nu pratar vi givetvis om någon av de episka live-versionerna på 26ish minuter. Så, då har du början av 70-talet avklarad! ;)
Look with your own eyes - See with your own mind

2008-09-30 07:30
PenDragon P24

haha tack! asså vad jag menade var att man skulle bah plocka nån låt som kom ut på 50 talet och sätta den på 50, och en från 60 talet på 60 osv. =) så sjukt lång blir den inte endast 6 låtar :)

2008-09-30 07:34
Echoes is your pick for the 70's då ^^ Försök få tag på versionen från skivan Meddler (inte Meddle), som är det första liveframförande av låten inför publik någonsin.
Look with your own eyes - See with your own mind

2008-09-30 16:41
Tipsar om en hel skiva, som i mitt tycke är den bästa som någonsin släppts:

Artist: Drudkh
Album: Forgotten Legends
År: 2003

Så mycket atmosfär att man hamnar i trans.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-10-04 23:39
potatissuger P21: Nyfiken, vad är det för typ av musik??

annars: en 50-talsfavorit väntar jag fortfarande på :)
The doors Light my fire får nog representera 60-talet,
Pink Floyds Wish you were here70-talet,
80-talet vet jag faktiskt inte
90-talet är nog Radioheads Airbag ifrån en grym!!! platta OK Computer
2000-talet får i nuläget bli Aesop Rocks Flashflood

shit, det är svårt det här alltså, sånt här ändras ju hela tiden men nu får listan vara komplett för denna gång! Bra tråd, kom igen nu alla och skriv här så man får tips på ny bra musik! :)
http:www.soundcloud.com/2childish2
http://www.youtube.com/2childish2

2008-10-04 23:52
barndomen

Jag gillar vanligtvis inte att kategorisera musik, speciellt inte när det är av band som lånar från många olika genrer. Om jag ändå ska ge mig på ett försök så skulle jag beskriva de som Folk/(Black) Metal. Texterna bygger på poesi från deras hemland (Ukraina) och musiken har vissa element av gamla folkvisor i sig. Annorlunda och genomarbetad musik som passar utmärkt att dagdrömma till så här på hösten.

Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.