I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-09-09 16:46

Connor?

En kompis visade mig musik gjord av en Connor eller Conor för ett tag sen. Tydligen var han 16 eller runt där när han hade gjort skivan, och hade spelat in allt i hemlighet i sin källare då hans pappa inte gillade att han gjorde musik. Musiken lät rätt sorgsen, mycket effekter och sånt! nån som vet stavning, eller rentav vart jag kan hitta hans skiva?

2008-09-09 17:20
Khonnor torde vara vem du syftar på :)

Drone/ambient/eletronic är väl nästan det lättaste sättet att beskriva hans musik på. Han har lite alternativa nick... I, Cactus är namnet på såväl en skiva som psuedonymen han använder på skivan i fråga, rekommenderas varmt! Han har även en del material under nicket Grandma, som också är klart värt en genomlyssning. Sen då slutligen skivorna Burning Palace och Handwriting under namnet Khonnor.
Look with your own eyes - See with your own mind

2008-09-09 17:48
ahh, precis han var det! sjysst, ska försöka leta upp allt, gillade verkligen det han gjort som Khonnor!

2008-09-10 14:37
Handwriting är en rikitgt grym platta!
Skivsamlare

2008-09-12 18:48
Haha. Jag kommer alltid att tänka på hans spelning på arvikafestivalen 04/05 någonstans när folk pratar om honom. En stor skara människor hade samlats i tältet vid stora scenen för att beskåda "det kritikerrosade underbarnet som gjort handwriting". Efter lång väntan så börjar tillslut spelningen och det känns verkligen som att hela festivalen är där. Publiken sträcker sig lååångt utanför tältets kanter. Folk jublar och är jättenöjda. "Äntligen!" sammanfattar nog mångas känsla. Efter cirka 20 minuter så verkar det dock gå upp för folk att han bara spelar nytt material/improviserar och en efter en droppar den förväntansfulla publiken av. Tillslut, när han spelar den sista - helt fantastiska, måste tilläggas - låten så är vi knappt femtio stycken kvar.

Vet inte om det säger så mycket om någonting egentligen, men jag älskar verkligen när artister går helt emot vad som förväntas av dem.

Förövrigt tycker jag nog det han släppt under I, Cactus är bland hans bästa grejer.
 http://www.kulturkompaniet.nu/

2008-09-13 06:49
Instämmer till fullo, I, Cactus is the shit.
Look with your own eyes - See with your own mind